SMSΑΓΩΝΕΣ

GP Αυστραλίας – Ανάλυση αγώνα: Ο Vettel και η Ferrari γέλασαν τελευταίοι…

Ύστερα από μεγάλη ανατροπή ο Sebastian Vettel και η Ferrari πέτυχαν μία ανέλπιστη νίκη στο Άλμπερτ Παρκ ξεκινώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρωτάθλημα του 2018.

Ο Γερμανός, εκκινώντας, από την 3η θέση επέλεξε να κάνει μεγαλύτερο πρώτο stint και ευνοούμενος από το Virtual Safety Car πέρασε στα pits τον Lewis Hamilton ο οποίος είχε τον αγώνα υπό έλεγχο μέχρι και εκείνο το σημείο. Η W09 αποδείχτηκε ανώτερη υπό κανονικές συνθήκες από την SF71H, αλλά η έξυπνη στρατηγική της Ferrari, η υποδειγματική αμυντική οδήγηση του Vettel και ένα μικρό λάθος από το pit wall της Mercedes στέρησαν από τους περσινούς πρωταθλητές μία σχεδόν βέβαιη νίκη. Έτσι ο Vettel τήρησε την υπόσχεση που έδωσε κατά τη χθεσινή συνέντευξη τύπου: «Ας πανηγυρίσει (σ.σ. ο Hamilton) σήμερα, αύριο ο Kimi κι εγώ θα πανηγυρίσουμε». Οδηγός του σημερινού αγώνα ήταν ο Fernando Alonso.

Στην εκκίνηση, ο Hamilton έφυγε καθαρά στην πρωτοπορία με τις δύο Ferrari να τον ακολουθούν. Λίγο πριν την στροφή 1 ο Vettel κινήθηκε προς την εσωτερική ώστε να σιγουρέψει την τρίτη θέση από τον Verstappen. Αυτό έκανε τον Ολλανδό να χάσει momentum κι έτσι έπεσε θύμα του Kevin Magnussen ο οποίος με μία υποδειγματική κίνηση από την εξωτερική κέρδισε την τέταρτη θέση. Αυτό, ουσιαστικά, κατέστρεψε τα σχέδια της Red Bull, καθώς ο Max παγιδευμένος πίσω από την ταχύτατη VF-18, δεν μπορούσε να φροντίσει τα Supersoft όπως επιθυμούσε, ενώ ταυτόχρονα του ήταν αδύνατον να προσπεράσει. Τα ελαστικά της RB14 άρχισαν να παρουσιάζουν έντονη φθορά ήδη από τον 7ο γύρο, με αποτέλεσμα τρεις γύρους αργότερα ο Max να «χάσει» το μονοθέσιο στα φρένα για την πρώτη στροφή, υποχωρώντας στην 8η θέση.

Με τον Magnussen σταθερό στην 4η θέση, οι τρεις πρωτοπόροι μπόρεσαν να ανοίξουν διαφορά ασφαλείας από τους υπόλοιπους εν όψει των pit stops. Ο Hamilton και η W09 είχαν ανώτερο ρυθμό αγώνα από τις Ferrari, χτίζοντας αργά αλλά σταθερά μια διαφορά άνω των τριών δευτερολέπτων μέχρι τον 18ο γύρο από τον δεύτερο Raikkonen. Ο Vettel σε εκείνο το σημείο κρατούσε απόσταση ασφαλείας από τον teammate του ώστε να αποφύγει τον «βρώμικο» αέρα του Raikkonen αλλά και να κάνει οικονομία στα ελαστικά του. Εδώ, ακριβώς, φαίνεται η σημασία του χθεσινού λάθους του Bottas, ο οποίος ύστερα και από αλλαγή κιβωτίου ξεκίνησε από την 15η θέση.

Με την δεύτερη Mercedes απούσα οι δύο SF71H ήταν ελεύθερες να συνεργαστούν ώστε να «χτυπήσουν» τον Hamilton χωρίς να δέχονται πίεση από τα μετόπισθεν. Οι άνθρωποι της Ferrari βλέποντας ότι δε θα μπορούσαν να προσπεράσουν τον Hamilton στην πίστα, αποφάσισαν να ρισκάρουν. Φωνάζουν τον Kimi στα pits στον 10 γύρους νωρίτερα από τη, θεωρητικά, μέγιστη δυνατή απόσταση που μπορούσε να βγάλει με τα Ultrasoft. Εάν η Mercedes δεν απαντούσε αμέσως, ο Raikkonen θα περνούσε τον Hamilton κι έτσι στο τέλος του 19ου γύρου, ο Βρετανός μπαίνει για την δική του αλλαγή ελαστικών, βγαίνοντας στη 2η θέση, ανάμεσα στις Ferrari.

Ο πρωτοπόρος, πλέον Vettel προσπαθεί να κρατηθεί όσους περισσότερους γύρους μπορεί με το πρώτο του σετ ελαστικών, ελπίζοντας σε κάποιον εξωτερικό παράγοντα που θα άλλαζε τη ροή του αγώνα. Ο παράγοντας τελικά άκουγε στο όνομα Haas. Στο τέλος του 23ου γύρου, ο Kevin Magnussen κάνει την δική του προγραμματισμένη αλλαγή ελαστικών. Ωστόσο ο πίσω αριστερός τροχός δεν έχει μπει σωστά στη θέση του (πιθανότατα λόγω προβλήματος στο αερόκλειδο) και αναγκάζεται να σταματήσει στην έξοδο διαφυγής που βρίσκεται στην στροφή 4.

Το μονοθέσιο αποσύρεται γρήγορα από τους κριτές και στην Haas δεν μπορούν να πιστέψουν το πώς χάθηκε η 4η θέση. Δυστυχώς, όμως, για εκείνους θα υπάρξει συνέχεια. Δύο γύρους αργότερα ο έτερος οδηγός τους θα αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα έπειτα από τη δική του αλλαγή, αυτή τη φορά στον εμπρός αριστερά τροχό. Παρκάρει την VF-18 λίγο μετά την στροφή 2, γεγονός που προκαλεί την έλευση του Virtual Safety Car.

Η εξέλιξη αυτή, ήταν η μεγάλη ευκαιρία που περίμεναν η Ferrari και ο Vettel. Με τη διαφορά του από τον Hamilton να βρίσκεται στα 13 δευτερόλεπτα, η μειωμένη ταχύτητα των μονοθεσίων σήμαινε και μεγάλο χρονικό κέρδος για όποιον επιχειρούσε να κάνει την στάση του υπό VSC. Εδώ έγκειται και το –μικρό αλλά καθοριστικό- λάθος από το pit wall της Mercedes. Θεωρώντας πως ο αγώνας τους ήταν αποκλειστικά με τον Raikkonen επικεντρώθηκαν στη διαφύλαξη των ελαστικών από τον Hamilton πιστεύοντας παράλληλα ότι η διαφορά που είχαν από τον Vettel ήταν αρκετή ακόμη και για ένα VSC.

Δεν υπολόγισαν, όμως, πιθανότατα ότι παραδόξως κατά την είσοδο και έξοδο από το pit lane (ανάμεσα στις δύο γραμμές του safety car δηλαδή) ένα μονοθέσιο μπορεί να αναπτύξει όση ταχύτητα επιθυμεί, εκτός φυσικά από την απόσταση που διανύει με τον περιοριστή ταχύτητας ενεργοποιημένο. Αυτά τα λίγα μέτρα ήταν που έδωσαν στον Seb την πρωτοπορία, έπειτα από ένα άψογο pit-stop των μηχανικών της Ferrari. Παρόμοιο πλεονέκτημα κέρδισε και ο Alonso, ο οποίος έτσι βρέθηκε στην 5η θέση εις βάρος του Verstappen. Ο Max τον προσπέρασε στην πρώτη στροφή υπό VSC αλλά έδωσε τη θέση πίσω για να μην τιμωρηθεί. Στον 29ο γύρο βγήκε, τελικά, το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας μηδενίζοντας όλες τις διαφορές.

Ο υπόλοιπος αγώνας ήταν μία μεγάλη μάχη ανάμεσα σε Vettel και Hamilton για την πρώτη νίκη της σεζόν. Ο Seb, έχοντας κατά 7 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά και παραδίδοντας σεμινάριο αμυντικής οδήγησης, έβρισκε απάντηση σε ότι κι αν δοκίμαζε ο Hamilton. Ο Βρετανός δεν μπορούσε να εκμεταλλευτεί τον ανώτερο ρυθμό του μονοθεσίου του και εν τέλει υπέπεσε εκείνος στο λάθος στην στροφή 9. Προσπάθησε να επανέλθει σημειώνοντας σειρά ταχύτερων περασμάτων αλλά ο Vettel δεν πτοήθηκε στο παραμικρό. Πέντε γύρους πριν το τέλος ο Lewis έριξε τον ρυθμό, αποδεχόμενος την ήττα του. Πιο πίσω, η άλλη Ferrari κατάφερε να αντισταθεί επίσης επιτυχώς στην ασφυκτική πίεση που της ασκούσε ο Ricciardo. Οι Alonso, Verstappen, Hulkenberg και ο άχρωμος σήμερα Bottas τερμάτισαν σε παράταξη στις θέσεις 5 έως 8, ενώ την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Vandoorne και Sainz.

Το 1-3 που πέτυχε η Ferrari είναι εξαιρετικά σημαντικό στην εξέλιξη του πρωταθλήματος θεωρώντας ως δεδομένη την βελτίωση της απόδοσης του Ιταλικού μονοθεσίου στη διάρκεια του πρωταθλήματος. Το λέμε αυτό διότι η διαφορά που έδειξε να έχει η W09 από την SF71H φαίνεται να είναι μεγαλύτερη σε σχέση με εκείνη των προκατόχων τους πέρσι, ενώ και η Red Bull είναι σαφώς πιο ισχυρή από ότι το 2017. Θα πρέπει στην Scuderia να κάνουν σημαντικά βήματα στην εξέλιξη του μονοθεσίου τους αν θέλουν να διεκδικήσουν με αξιώσεις τους φετινούς τίτλους, καθώς η ιδανική στρατηγική δεν είναι αρκετή για να κερδίσει κάποιος όλους τους αγώνες. Για την ώρα, όμως, Vettel και Ferrari μπορούν να ισχυριστούν ότι κέρδισαν την πρώτη μάχη παρά τη μειονεκτική θέση στην οποίαν είχαν βρεθεί…   

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!