NEA

Με 7 πρωτότυπα η Jeep στο Moab Easter Safari

Η αμερικανική εταιρία δίνει το παρόν πάνω από μισό αιώνα στο Moab Easter Safari που πραγματοποιείται στην Utah και που περιλαμβάνει εκδηλώσεις, εκδρομές, σόου και πολλά ενδιαφέροντα πρωτότυπα…

Για τη φετινή εκδήλωση ήταν λογικό και αναμενόμενο να έχει την τιμητική του το ολοκαίνουργιο Wrangler, που αποτέλεσε τη βάση για συνολικά 6 από τα 7 concept cars που παρουσιάζονται. Πρώτο και καλύτερο από αυτά το Nacho Jeep, το όνομα του οποίου, όπως ήδη καταλάβατε προέρχεται από τη μεξικάνικη κουζίνα, ενώ στην ουσία αποτελεί ένα show car της Mopar. Κι αυτό γιατί είναι εξοπλισμένο με όλα τα πιθανά και απίθανα αξεσουάρ που περιλαμβάνονται στον κατάλογό της. Από τις ζάντες την Beadlock και τους τεράστιους τροχούς, μέχρι εργάτη και ειδικούς προφυλακτήρες.   

Στο Jeep 4Speed ο στόχος ήταν η μείωση του βάρους και αυτός είναι ο λόγος που το καπό, οι επεκτάσεις των φτερών καθώς και άλλα σημεία του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Το μικρότερο βάρος του σε σχέση με τους V6 είναι και ο βασικός λόγος που επιλέχθηκε και ο καινούργιος τετρακύλινδρος turbo των 2.000 κυβικών, που θα περιλαμβάνεται και στη γκάμα του Wrangler στην Ευρώπη. Το 4Speed έχει άξονες Dana 44 και τροχούς 35 ιντσών. 

Ακόμα πιο μεγάλοι, στις 37 ίντσες, είναι οι τροχοί του Jeepster, που ξεχωρίζει με το χαμηλωμένο (chopped) και ακόμα πιο κεκλιμένο παρμπρίζ του. Το άσπρο- κόκκινο αμάξωμά του είναι μια αναφορά στο ομώνυμο μοντέλο του 1948, που ήταν μια αποτυχημένη προσπάθεια να μεταλλαχθεί το εργαλείο Willys σε ένα πολυτελές ανοιχτό όχημα. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι και η δυνατότητα ανύψωσης της ανάρτησής του σε δύο θέσεις. 

Ακόμα πιο μεγάλες είναι οι επεμβάσεις στην ανάρτηση στο Jeep Sandstorm, η εικόνα αλλά και το στήσιμο του οποίου έχει επιρροές από τους δημοφιλείς στις Νοτιοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ αγώνες Baja.  Έτσι στο Sandstorm οι δύο άξονες έχουν μετακινηθεί κατά 10 και 5 εκατοστά αντίστοιχα προς τα άκρα του αμαξώματος -έχουν και καινούργια στήριξη- με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μεταξόνιο που εξασφαλίζει αυξημένη ευστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες. Παράλληλα έχουν χρησιμοποιηθεί ειδικά γόνατα της εταιρείας Fox, οι άξονες είναι Dynatrac 60, οι διαδρομές είναι 36 εκατοστά μπροστά και 46 πίσω, ενώ χαρακτηριστικές είναι οι κοντές τελικές σχέσεις μετάδοσης. Κινητήρας είναι  ένας V8 6.400 κυβικών από τη σειρά Performance της Mopar.

Σαφώς πιο διακριτικό είναι το J-Wagon, που βασίζεται στο Jeep Sahara, είναι βαμμένο σε μια απόχρωση που λέγεται Warm Neutral Grey, έχει τροχούς 35 ιντσών, προστατευτικά στα μαρσπιέ και προβολείς ακριβώς μπροστά από τις εμπρός κολώνες καθώς και διάφορα άλλα εξτρά.

Παρόλο που δεν του φαίνεται κάτω από το ορίτζιναλ αμάξωμα της δεκαετίας του ΄60 του Jeep Wagoneer Roundtrip (που βλέπετε στην κεντρική φωτογραφία) υπάρχουν στοιχεία από το Wrangler Rubicon, όπως ο V8 των 5.700 κυβικών, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων και άξονες Dana 44.  

Τέλος το B-Ute είναι το μόνο που βασίζεται σε κάποιο άλλο πλην του Wrangler μοντέλο της Jeep. Πιο συγκεκριμένα στο Renegade με τον κινητήρα βενζίνης των 2.400 κυβικών, σε σχέση με τη στάνταρ εκδοχή του οποίου έχει αυξημένη κατά 40 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, ρετρό σχάρα στην οροφή, ανοίγματα εξαερισμού στο καπό και φουσκωμένα φτερά.

 

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!