Αποτελώντας το διάδοχο του Passat CC, το Arteon αλλάζει ταχύτητα, κλάση και θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία των τετράθυρων coupe…
Για να είμαστε πιο ακριβείς, το Arteon είναι ένα νέο αυτοκίνητο, το οποίο ουδεμία σχέση έχει με το CC, εκτός ίσως του ότι αμφότερα ανήκουν στην ίδια κατηγορία. Ακόμα και οπτικά να το δει κανείς, οι άνθρωποι της VW ξεπέρασαν εαυτόν, δίνοντας ένα αποτέλεσμα πραγματικά κομψό και δυναμικό, χωρίς ίχνος συντηρητισμού. Κατόρθωσαν να διατηρήσουν αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία της φίρμας, δίνοντάς τα όμως με ένα τελείως διαφορετικό τρόπο από ότι μας είχαν, μέχρι στιγμής, συνηθίσει. Κερασάκι εδώ ο εξαιρετικά χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής του αμαξώματος, Cd= 0,26.
Η ανάγκη για αλλαγή φαίνεται ακόμα περισσότερο στο εσωτερικό, όπου αν δεν υπήρχε το σηματάκι της VW, εύκολα θα μπορούσε να δεσπόζει πάνω στο τιμόνι αυτό της Audi. Οι μεγάλες ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό και στον πίνακα οργάνων, σε συνδυασμό με τα ποιοτικά υλικά και την προσεγμένη σχεδίαση, δίνουν ένα πραγματικά ποιοτικό αποτέλεσμα. Το κύρος και ο δυναμισμός βρίσκονται σε μία όμορφη ισορροπία, αγγίζοντας τα επίπεδα της premium κατηγορίας. Όσο για την άνεση, δεν τίθεται ζήτημα. Με μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 4 εκατοστά από αυτό του Passat, το Arteon προσφέρει μία αναπαυτική θέση οδήγησης, άφθονους χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών, αρκετό αέρα για τα κεφάλια τους και, επιπλέον, 563 λίτρα για το διαμέρισμα των αποσκευών, το οποίο μάλιστα είναι και εξαιρετικά εύκολα προσβάσιμο (παρά τη βαριά, πέμπτη πόρτα…).
Εστιάζοντας στο κομμάτι της ενεργητικής προστασίας, αξίζει να αναφερθούμε στο καπό, που σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό, προεκτείνεται προς τα πάνω, λειτουργώντας σαν μαξιλάρι. Φυσικά η VW δεν περιορίζεται εκεί αλλά το έχει προικίσει με κάθε τι άλλο υπάρχει διαθέσιμο σήμερα, όπως συστήματα ανίχνευσης πεζών, αυτόματης πέδησης, ελέγχου αλλαγής λωρίδας, ακόμα και εξελιγμένο emergency assist, που αντιλαμβάνεται αν ο οδηγός απωλέσει τις αισθήσεις του και, αυτομάτως, αναλαμβάνει να ακινητοποιήσει με ασφάλεια το αυτοκίνητο στη ΛΕΑ. Τεχνολογικά υπέρπληρες, βέβαια, είναι και από άποψης συστημάτων ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε το σύγχρονο infotainment, με οθόνη αφής 9,2 ιντσών, το οποίο διαθέτει και δυνατότητα χειρισμού με νεύματα, που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού.
photos: gkoutos
Περνώντας στον κινητήρα, η έκδοση που δοκιμάζουμε εφοδιάζεται με το δίλιτρο diesel των 150 ίππων και 340 Nm. Το μοτέρ αυτό παρουσιάζει στρωτή και πολιτισμένη λειτουργία, ενώ διατηρεί την ηχητική του υπογραφή σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Μία πολύ ελαφρά υστέρηση στις χαμηλές στροφές είναι σχεδόν ανάξια λόγου. Αντίστοιχα και η κατανάλωση κρίνεται ικανοποιητική για το βάρος και τον όγκο του συνόλου. Το μόνο, ίσως, μελανό σημείο έχει να κάνει με την απόκριση του ηλεκτρονικού γκαζιού, που δεν είναι αντάξια των προσδοκιών. Το ίδιο θα λέγαμε και για τις επιδόσεις, που είναι μεν καλές αλλά δείχνουν λίγες, σε σχέση με τα στάνταρ που θέτει η ακαμψία και το στήσιμο του αυτοκινήτου.
Στο δρόμο το Arteon συμπεριφέρεται περισσότερο ως ένα καλό sedan παρά σαν κάποια αμιγώς σπορ πρόταση. Δεν κρύβει το βάρος του, ούτε όμως και επιτρέπει σε αυτό να αποτελέσει τροχοπέδη. Οι αναρτήσεις του (με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, στην έκδοση R-Line της δοκιμής) είναι κατά κανόνα σφιχτές. Διατηρούν περιορισμένες τις κλίσεις στις στροφές, ενώ παράλληλα απορροφούν με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χαρίζοντας μία ποιότητα κύλισης ανάλογη της κατηγορίας του αυτοκινήτου.
Το flat bottom τιμόνι -και κατά συνέπεια το σύστημα διεύθυνσης- προσφέρει μία ευχάριστη αμεσότητα στην απόκριση του οχήματος, χωρίς ωστόσο να μεταφέρει μεγάλο όγκο πληροφορίας στα χέρια του οδηγού. Αναφορικά με το σύστημα διαχείρισης της πρόσφυσης XDS, που επεμβαίνοντας στα φρένα προσομοιώνει τη λειτουργία ελεγχόμενου διαφορικού, δεν δείχνει να χρειάζεται τόσο στη συγκεκριμένη έκδοση. Όσο για το σύστημα πέδησης, είναι πολύ καλό σε αίσθηση και απόδοση.
Με τα πολλά, το Arteon αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη στη γκάμα της VW, καθώς συνολικά δείχνει να βρίσκεται μία κατηγορία πάνω από τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας. Με πολλά θετικά στοιχεία και σχεδόν κανένα ουσιαστικό μειονέκτημα, είναι σίγουρα ένα όμορφο και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Το μόνο μεμπτό έχει να κάνει με την τιμή του, αφού στα +42.000 ευρώ, οι επιλογές του αγοραστικού κοινού επεκτείνονται και σε άλλες, αμιγώς premium προτάσεις.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN
VW Arteon 2.0 TDI 150 PS (150 PS) – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.968 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 81,0 x 95,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 110 kW (150PS) / 3.500-4.000 rpm | |||
Ροπή | 340 Nm (34,7 kgm) / 1.750-3.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,1 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 220 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,1 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,4 / 4,5 / 4,0 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 66 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 929 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 116 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson / Πολλαπλών συνδέσμων | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli P Zero, 245/40 R19 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.862×1.871×1.450 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.587/1.577 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.837 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 563-1.557 lt | |||
Απόβαρο | 1.643 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 42.150€ |