ΑΓΩΝΕΣ

GP Κίνας – Προεπισκόπηση: Θα απαντήσει η Mercedes;

Στο εξαιρετικά απαιτητικό Shanghai International Circuit της Κίνας διεξάγεται ο τρίτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1…

Έπειτα από την δεύτερη συνεχόμενη φετινή νίκη του Sebastian Vettel και της Ferrari στο Μπαχρέιν, Mercedes και Hamilton πηγαίνουν σε ένα σιρκουί που θεωρητικά τους ευνοεί με σκοπό να σταματήσουν το σερί των αντιπάλων τους πετυχαίνοντας παράλληλα την πρώτη τους νίκη στη σεζόν του 2018. Κάτι τέτοιο δε θα είναι, όμως, εύκολη υπόθεση. Η Ferrari έχει ετοιμάσει ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο για τον προσεχή αγώνα με σκοπό να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την οδηγησιμότητα της ήδη ισχυρότατης SF71H και αναμένεται να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις την Αγγλογερμανική ομάδα. Επιπλέον, στην πίστα όπου έχει πετύχει την πρώτη της pole και νίκη η Red Bull θέλει να πάρει ρεβάνς για τις άσχημες εμφανίσεις των δύο προηγούμενων αγώνων.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Το 5,451 χιλιομέτρων σιρκουί της Σαγκάης συγκαταλέγεται ανάμεσα στις απαιτητικότερες διαδρομές του καλεντάρι. Το σύμπλεγμα των στροφών 1-3 είναι ένα από τα πιο τεχνικά του πρωταθλήματος, δίνοντας στους ικανότερους πιλότους μεγάλα περιθώρια χρονικού κέρδους. Εξίσου δύσκολο είναι και το πέρασμα από τις 11-12-13, που στην ουσία πρόκειται για αντιστροφή της πρώτης αλληλουχίας στροφών. Μεσολαβούν μικρές ευθείες, κλειστές στροφές και οι γρήγορες καμπές 7-8 ενώ μετά την 13 ακολουθεί η μεγάλη πίσω ευθεία.

Οι ζώνες  DRS είναι δύο, στην κεντρική και στην πίσω ευθεία όπου αναμένονται και τα περισσότερα προσπεράσματα. Καλό σημείο για προσπέρασμα είναι επίσης το hairpin της στροφής 6 εκεί όπου ο Vettel πέρσι είχε κάνει δύο εντυπωσιακές κινήσεις επί των Raikkonen και Ricciardo. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 56 γύρους. Οι θερμοκρασίες ατμόσφαιρας-ασφάλτου είναι συνήθως χαμηλές ενώ δεν θα έπρεπε να αποκλειστούν και παροδικές βροχοπτώσεις κατά τη διάρκεια του τριημέρου.

Ελαστικά

Η Pirelli φέρνει για πρώτη φορά φέτος ελαστικά τα οποία δεν είναι διαδοχικά στο φάσμα σκληρότητας. Συγκεκριμένα οι γόμες είναι: Ultrasoft, Soft και Medium. Αυτό θέτει μία καινούργια πρόκληση στις ομάδες οι οποίες θα πρέπει με κάποιο τρόπο να στήσουν τα μονοθέσιά τους ούτως ώστε να συμβιβάσουν τις απαιτήσεις των Ultrasoft για τα δοκιμαστικά με εκείνες των Soft-Medium για τον αγώνα. Κρίνοντας από τα πολλά σετ των soft (11) που φέρνει η Mercedes στον αγώνα, δε θα έπρεπε να αποκλειστεί τον ενδεχόμενο οι Hamilton-Bottas να συμμετάσχουν στο Q2 με την γόμα αυτή, στοχεύοντας σε ένα pit stop και συνδυασμό Soft/Medium την Κυριακή.

Είναι γνωστό, εξάλλου, πώς η W09 «δουλεύει» καλύτερα με αυτές τις γόμες. Αυτό, λογικά, θα τους στοιχίσει στο Q3 με τις Ferrari και Red Bull να αποκτούν ένα θεωρητικό αβαντάζ για τη θέση εκκίνησης εφόσον επικεντρωθούν στα Ultrasoft το Σάββατο. Δύσκολα, όμως, θα βγάλουν την απόσταση με μία στάση εφόσον εκκινήσουν με την μαλακότερη από τις τρεις γόμες, συνεπώς η στρατηγική θα παίξει καίριο ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος. Η τραχύτητα της ασφάλτου μπορεί να μην είναι επιπέδου Σακχίρ αλλά τα πλευρικά φορτία είναι πολύ ισχυρότερα  και αυτού του είδους η καταπόνηση μπορεί να μειώσει δραστικά τον χρόνο ζωής μιας πιο μαλακής γόμας.

Τεχνική σύνοψη

Mercedes: Έπειτα και από τη δεύτερη νίκη του Vettel στο Σακχίρ, οι άνθρωποι της Αγγλογερμανικής ομάδας πηγαίνουν στην Κίνα αποφασισμένοι να επιστρέψουν στις επιτυχίες. Το σιρκουί της Σαγκάης παραδοσιακά ευνοεί τα μονοθέσιά τους αν και η διαφορά της PU τους ιδίως από εκείνη της Ferrari μοιάζει να έχει μειωθεί σημαντικά σε σχέση με προηγούμενες σεζόν. Ο Hamilton επίσης τα πηγαίνει πολύ καλά εκεί 5 νίκες και 6 poles σε 11 συμμετοχές. Τα ασημί βέλη θα έχουν καινούργια στοιχεία στην περιοχή των αεροφρακτών ενώ και στην περιοχή των πλαϊνών εκατέρωθεν του HALO έχουν απαλειφθεί οι αεροεισαγωγές του Σακχίρ.

Ferrari: Η νέα εμπρός πτέρυγα που χρησιμοποιήθηκε στο Μπαχρέιν βελτίωσε σημαντικά την απόκριση του εμπρός μέρους και διατηρείται στην Κίνα. Η SF71H έφερε επίσης αλλαγές στην κεντρική αύλακα του διαχύτη στο Μπαχρέιν και μένει να φανεί αν θα διατηρηθεί ή αν έχει ετοιμαστεί κάποια ριζικότερη μετατροπή για το πάτωμα του Ιταλικού μονοθεσίου. Νέες μικρές αεροεισαγωγές στα πλαϊνά εκατέρωθεν του cockpit αλλά και νέα στοιχεία στην περιοχή των πλαϊνών αεροφρακτών, η οποία μεγάλωσε χάρη στην αύξηση του μεταξονίου. Πολύς λόγος έγινε επίσης για τον καπνό που «εκπνέει» η SF71H ιδίως κατά την εκκίνηση της PU για την οποίαν ο Hamilton δηλώνει ότι πρέπει να είναι η ισχυρότερη στο grid. Ο Vettel, πάντως, επισήμανε ότι η μεγαλύτερη βελτίωση στο μονοθέσιο είχε να κάνει με το διαφορετικό set-up που χρησιμοποιήθηκε στο Σακχίρ, αποτέλεσμα της καλύτερης κατανόησης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της SF71H από τους μηχανικούς της ομάδας.

Red Bull: Με εξαίρεση την μεγάλη πίσω ευθεία η πίστα της Σαγκάης ταιριάζει στην RB14. Οι πολλές κλειστές στροφές αναμένεται να αναδείξουν τα υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης που παράγει το Αυστριακό μονοθέσιο ενώ οι Ricciardo-Verstappen ελπίζουν σε έναν καθαρό αγώνα που θα τους δώσει την ευκαιρία να μονομαχήσουν επί ίσοις όροις με τις Mercedes-Ferrari. Βέβαια αυτό εξαρτάται για τον Ολλανδό από το κατά πόσον θα μπορέσει να τιθασεύσει την επιθετικότητα του η οποία του στοίχησε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα στο Μπαχρέιν. Κατά τα λοιπά φουντώνουν οι φήμες που θέλουν τον Ricciardo να μετακινείται στη Ferrari το 2019 αλλά και την Honda να βρίσκεται πιο κοντά στην Red Bull εφόσον συνεχιστεί η εντυπωσιακή πρόοδος που επέδειξε στην Toro Rosso.

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένονται οι επιδόσεις των Toro RossoHonda που εντυπωσίασαν στο Σακχίρ, όπως και ο εκπληκτικός Pierre Gasly. Το Ιταλικό μονοθέσιο φέρει εκ νέου επεξεργασμένους πλαϊνούς αεροφράκτες. Για την McLaren είχαμε επισημάνει ότι οι δηλώσεις του Alonso περί 3ης θέσης παραήταν αισιόδοξες και το αποτέλεσμα του προηγούμενου αγώνα συνηγορεί σε αυτό. Μπορεί να πίστευαν ότι πέρσι είχαν το καλύτερο σασί αλλά το σασί από μόνο του δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό αν δεν ληφθεί υπόψη και η  PU.

Με τη νέα μονάδα ισχύος της Renault θα χρειαστεί κάποιος χρόνος μέχρι να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν το μάξιμουμ από το νέο τους συνδυασμό. Φυσικά και οι άνθρωποι της ομάδας εργάζονται πυρετωδώς, φέρνοντας νέο αεροδυναμικό πακέτο για την Κίνα. Η Haas πήρε τους πρώτους της βαθμούς με τον Magnussen στο Μπαχρέιν επιδεικνύοντας όπως και στη Μελβούρνη αξιοζήλευτη ταχύτητα και απόκριση.

Θα μονομαχήσει λογικά με τη Renault για τις πρώτες θέσεις μετά τους τρεις μεγάλους. Η Force India ήταν σαφώς βελτιωμένη στον προηγούμενο αγώνα ενώ δείχνει ότι θα επικεντρωθεί στο ιδανικό set-up για τη Medium γόμα προσπαθώντας να βγάλει τον αγώνα με μία στάση στα pits. Η Alfa RomeoSauber πέτυχε μία πολύ σημαντική 9η θέση με τον Ericsson και όλα δείχνουν ότι το μονοθέσιό της είναι προς το παρόν ανώτερο από εκείνο της απογοητευτικής φέτος Williams.  

Ιστορικό σημείωμα

Ο πρώτος αγώνας στην Κίνα διεξήχθη το 2004 με νικητές τους Barrichello-Ferrari. Δύο χρόνια αργότερα ο Michael Schumacher θα πετύχαινε εκεί μία από τις μεγαλύτερες νίκες τις καριέρας του η οποία έμελλε να είναι και η τελευταία. Το 2007 ο Raikkonen κέρδισε έπειτα από μεγάλη ανατροπή με τον Hamilton να κολλάει στο χαλίκι στην είσοδο των pits έπειτα από λάθος της McLaren. Ο Βρετανός έκτοτε έχει κυριαρχήσει με πέντε νίκες, δύο έχει ο Alonso και από μία οι Vettel-Raikkonen. Η Mercedes έχει τις περισσότερες νίκες στους κατασκευαστές με πέντε επιτυχίες.

 

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Η Renault πότε θα φέρει την αναβάθμιση; Άκουσα ότι θα δώσει την δυνατότητα στις ομάδες που συνεργάζεται να αυξήσουν την απόδοση. Γνωρίζετε κάτι επί αυτού ;

    1. Καλησπέρα. Αυτό που ακούσατε όντως ισχύει και η Renault πιστεύοντας ότι έχει εξασφαλίσει ικανοποιητική αξιοπιστία στην PU της, έχει επιτρέψει στις ομάδες της να χρησιμοποιούν για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα τα πιο επιθετικά power modes της υπάρχουσας μονάδας. Επίσης, μπορούν να επέμβουν στη χαρτογράφηση του κινητήρα σε πίστες όπου τονίζεται η απόδοση της PU όπως στο Αζερμπαϊτζάν. Οι πιο ριζικές αναβαθμίσεις θα έρθουν αναγκαστικά όταν περάσουν οι ομάδες της Renault στη δεύτερη και την τρίτη μονάδα ισχύος, οπότε τα μεγάλα upgrades αναμένονται κοντά στα Grand Prix του Καναδά – Γαλλίας και μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της Renault sport Racing, Cyril Abiteboul, αυτές θα έχουν να κάνουν κυρίως με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και την βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!