BLOG

Φόρμουλα 1: Οι αλλαγές στους κανονισμούς για το 2018

Η Φόρμουλα 1 είναι το πιο ακριβό μηχανοκίνητο άθλημα παγκοσμίως, λόγω των χρημάτων που χρειάζεται να επενδύσουν οι ομάδες των κατασκευαστών σε τεχνολογίες και πιλότους. Διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1950 στη Μεγάλη Βρετανία, από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και έκτοτε περιλαμβάνει Γκραν Πρι σε πολλές χώρες του κόσμου.

Το ακριβό αυτό πρωτάθλημα είναι μια ευκαιρία για κατασκευαστές, όπως, μεταξύ άλλων, η Μερσεντές, η Φεράρι, η Ρενό και η Μακλάρεν, να παρουσιάσουν νέες τεχνολογίες προκειμένου αυτές να δοκιμαστούν και έπειτα να εισαχθούν στη μαζική παραγωγή των οχημάτων τους.

Ανά τα χρόνια, η Φόρμουλα 1 έχει δει πολλές τεχνικές αλλαγές που στοχεύουν στην αύξηση της αντοχής των ελαστικών, στην απόδοση των κινητήρων, αλλά και στην ασφάλεια των οδηγών και συνάμα αλλαγές που αφορούν το θεσμικό πλαίσιο της διοργάνωσης.

Ωστόσο, η επανάσταση στους τεχνικούς κανονισμούς έγινε το 2017, όταν τα μονοθέσια έγιναν φαρδύτερα και γρηγορότερα. Φέτος, στο πρωτάθλημα έχουν γίνει κάποιες εξίσου σημαντικές αλλαγές που σκοπό έχουν να του προσδώσουν περισσότερο ενδιαφέρον.

Μια πολύ σημαντική διαφοροποίηση στους κανονισμούς θα είναι εκείνη που αφορά τα ελαστικά και τους κινητήρες. Οι πιλότοι των μονοθέσιων θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέγουν ανάμεσα σε περισσότερα είδη ελαστικών, δεδομένου ότι η Pirelli πλέον θα διαθέτει επτά διαφορετικά είδη γόμας!

Σύμφωνα με τους κανονισμούς μέχρι και το 2017, οι πιλότοι μπορούσαν να αλλάξουν κινητήρα τέσσερις φορές μέσα στην ίδια σεζόν, όμως, από φέτος θα έχουν τη δυνατότητα τριών μόνο αλλαγών. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να εξισορροπήσουν τη σχέση μεταξύ μέγιστης απόδοσης και αντοχής των κινητήρων με απώτερο σκοπό τη μείωση του κόστους. Ωστόσο, όπως συνέβαινε έως τώρα, κάθε φορά που κάποιος οδηγός άλλαζε κινητήρα, επιβαρυνόταν με ποινή θέσεων κατά την εκκίνηση του επόμενου αγώνα. Πλέον, οι οδηγοί που θα προχωρούν σε αλλαγή κινητήρα και θα τιμωρούνται με ποινή δεκαπέντε ή περισσοτέρων θέσεων, θα βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της εκκίνησης.

Άλλη μια σημαντική προσθήκη είναι τα λεγόμενα “βιομετρικά” γάντια των πιλότων. Σε αντίθεση με ότι είχαμε συνηθίσει έως τώρα, δεν πρόκειται για απλά γάντια, αφού σε περίπτωση ατυχήματος, θα παρέχουν στις ομάδες διάσωσης αναλυτικά στοιχεία για τις ζωτικές λειτουργίες των οδηγών, ώστε να γνωρίζουν την κατάστασή τους μέχρι να φτάσουν στο σημείο.

Ωστόσο, η σημαντικότερη των αλλαγών θεωρείται το “Halo”, το οποίο είναι μια κατασκευή (κλωβός) 14 κιλών που θα τοποθετηθεί στο μονοθέσιο προκειμένου να αυξήσει την ασφάλεια του κεφαλιού του πιλότου. Όμως, η συγκεκριμένη κατασκευή την οποία είχε προτείνει αρχικά η Μερσεντές το 2015, προκάλεσε τις περισσότερες αντιδράσεις από οδηγούς, κατασκευαστές και κοινό, αφού συνεπάγεται την αύξηση του βάρους του μονοθέσιου και φαίνεται ότι θα αποτελέσει μειονέκτημα για τους οδηγούς με μεγαλύτερη σωματική διάπλαση δεδομένου του μεγαλύτερου αναλογικά βάρους τους.

Επίσης, σύμφωνα με την απόφαση του Strategy Group στα τέλη του 2017, με την έλευση του 2018 καταργήθηκαν τα “T-wings” και “Shark-fins” που ωφελούσαν στην αεροδυναμική του αμαξώματος.

Η τελευταία λεπτομέρεια που επέβαλε η FIA ήταν η κατάργηση του συστήματος “trick suspension” που, θεωρητικά και πρακτικά, είχε πολλά πλεονεκτήματα, όμως, κρίθηκε παράνομη. Πιο αναλυτικά, η συγκεκριμένη τεχνολογία προσέφερε στη μπροστινή ανάρτηση τη δυνατότητα της μεταβολής του ύψους της, ανάλογα με τη θέση του τιμονιού.

Το φετινό πρωτάθλημα της F1, που μόλις ξεκίνησε, θα περιλαμβάνει 21 Γκραν Πρι. Το εναρκτήριο λάκτισμα δόθηκε στην Αυστραλία στις 25 Μαρτίου, ενώ ο τελικός έχει προγραμματιστεί για την 25η Νοεμβρίου στην πίστα του Άμπου Ντάμπι.

Η κατάταξη των οδηγών μετά και από το Γκραν Πριν της Κίνας, βρίσκει τον Φέτελ (Φεράρι) πρώτο, ενώ ακολουθούν οι Χάμιλτον (Μερσεντές), Μπότας (Μερσεντές), Ριτσιάρντο (Red Bull) και Ραϊκόνεν (Φεράρι).

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!