SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 2008 1.2 PureTech vs Seat Arona 1.0 TSI [test drive]

Με τη μάχη στα μικρά SUV να φουντώνει, δύο από τα πιο εμπορικά μοντέλα της κατηγορίας διασταυρώνουν τα ξίφη τους…

Peugeot 2008 ή Seat Arona; Εκ πρώτης όψεως πρόκειται για δύο μοντέλα με αρκετές μεταξύ τους διαφορές, τα οποία όμως απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Σχεδιαστικά θα λέγαμε ότι το Peugeot διακρίνεται περισσότερο για την κομψότητα και τη φινέτσα του, ενώ το Seat για το δυναμισμό που εκπέμπει. Και αυτό είναι μία καλή πρώτη προσέγγιση, που επεκτείνεται τόσο στα εσωτερικά, όσο και γενικότερα στο χαρακτήρα των δύο μοντέλων.

Ας δούμε για παράδειγμα τα δύο ταμπλό. Αυτό του 2008, παρότι μετράει περισσότερα χρόνια στην πλάτη του, διαθέτει καμπύλες και ανάγλυφα που το κάνουν σαφώς πιο μοντέρνο. Από την άλλη, το Arona ακολουθεί μία πιο αυστηρή, συμβατική, προσέγγιση. Αμφότερα διαθέτουν έγχρωμες οθόνες αφής για το infotainment, με αυτή των Γάλλων να κερδίζει πόντους χάρη στην ψηλότερη τοποθέτησή της και αυτή των Ισπανών να υπερτερεί ελαφρά σε ευχρηστία.

Σχεδιαστικά το 2008 κερδίζει πόντους και σε ο,τι έχει να κάνει με τον πίνακα οργάνων, όπως επίσης και με το μικρό σε διάμετρο τιμόνι. Δυστυχώς όμως, το τελευταίο δεν ρυθμίζεται όσο ψηλά θα θέλαμε ως προς τον κατακόρυφο άξονα, με αποτέλεσμα να στερεί πόντους από τη ρύθμιση της θέσης οδήγησης. Παρόλα αυτά, ο οδηγός θα βολευτεί και στις δύο περιπτώσεις. Ειδικά για το 2008, τα μπροστινά καθίσματα προσφέρουν ελαφρά καλύτερη πλευρική στήριξη, χωρίς ωστόσο να υπερτερούν σε άνεση, σε σχέση με αυτά του Arona. Αντίστοιχα και η περιμετρική ορατότητα είναι οριακά καλύτερη στο γαλλικό μοντέλο.

Τα δύο αυτοκίνητα εφοδιάζονται με αρκετά στοιχεία εξοπλισμού, εδώ όμως είναι η σειρά του Arona να πάρει κεφάλι, όντας πιο καινούριο στην αγορά. Μπορεί τα πλαστικά του να χάνουν οριακά από αυτά του Peugeot, χάρη όμως στα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, πληροφοριών και ψυχαγωγίας που διαθέτει, κάνει ένα σημαντικό βήμα μπροστά. Κατά τα άλλα, τα δύο σαλόνια προσφέρουν ικανοποιητική ηχομόνωση και επαρκείς, παραπλήσιους,  χώρους για μία οικογένεια. Στο διαμέρισμα των αποσκευών, ωστόσο, το Seat έχει πάλι το πάνω χέρι, λόγω, αυξημένης χωρητικότητας.

photos: nmarinopoulos

Μικροδιαφορές μπορούμε να εντοπίσουμε επίσης στα μηχανικά σύνολα. Παρότι αμφότερα χρησιμοποιούν turbo κινητήρες χαμηλού κυβισμού και αντίστοιχης τρόπον τινά ισχύος, υπάρχουν ιδιαιτερότητες. Το μοτέρ του Arona δείχνει πιο νευρικό και άμεσο στο δεξί πεντάλ, κάτι που θα εκτιμήσουν οι πιο νευρικοί οδηγοί. Αντίστοιχα και η ηχητική του παραπέμπει σε ένα πιο σπορτίφ σύνολο. Αμφότερα τα αυτοκίνητα επιτυγχάνουν στον ίδιο χρόνο το 0-100. Ο κινητήρας του 2008 δείχνει εξίσου γραμμικός και ελαστικός αλλά πιο ήπιος σε λειτουργία, πιο ραφιναρισμένος.

Σε ό,τι αφορά στο θέμα της κατανάλωσης, οι μετρήσεις μας δεν έδειξαν σοβαρές διαφορές. Εκεί όμως που το Arona παίρνει ένα πόντο είναι στο κιβώτιο ταχυτήτων. Πέραν της μίας επιπλέον σχέσης (6 αντί για 5) προσφέρει καλύτερη αίσθηση και πιο ακριβές κούμπωμα, ενισχύοντας έτσι την πεποίθηση ότι το Seat απευθύνεται σε ένα πιο σπορτίφ κοινό.

Την τελευταία διαπίστωση έρχεται να επικυρώσει η οδική συμπεριφορά. Και τα δύο αυτοκίνητα δείχνουν άκαμπτα και καλοστημένα, από τη μία όμως έχουμε ένα χαλαρό, άνετο setup (Peugeot) και από την άλλη ένα σαφώς πιο σφιχτό στήσιμο. Το 2008 αποδεικνύεται πιο ξεκούραστο στις πολύωρες μετακινήσεις, χάρη όμως στον προσεγμένο σχεδιασμό των αναρτήσεων του Arona και εδώ μπορούμε να μιλάμε για μία υψηλή ποιότητα κύλισης. Οι κλίσεις στις στροφές σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζουν αισθητά τον οδηγό, παρότι στο 2008 είναι ελαφρά μεγαλύτερες. Το ίδιο ισχύει και για την οδική συμπεριφορά, που παραμένει σε μεγάλο βαθμό ουδέτερη και για τα 2 μοντέλα.

Αναφορικά με τα συστήματα διεύθυνσης, αυτό του Peugeot δείχνει σχετικά άμεσο και με ικανοποιητική πληροφόρηση. Την ίδια, μέσες άκρες, πληροφόρηση μεταφέρει και το τιμόνι του Seat, με μεγαλύτερη αμεσότητα όμως σε ο,τι αφορά τις εντολές του οδηγού. Για τα φρένα, πάντως, κανένα εκ των δύο δεν δείχνει να υστερεί σε αίσθηση ή σε απόδοση. Εμμένοντας στα της οδικής συμπεριφοράς, το 2008 διαθέτει το Grip Control, το οποίο, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, μπορεί να επεμβαίνει στα φρένα και να μεταβάλλει ελαφρά τη μεταφορά της ροπής στο δρόμο. Οι επιλογές Standard, Snow, Off-Road, Sand και ESP Off δίνουν στο προσθιοκίνητο μοντέλο μία νότα εκτός δρόμου ικανοτήτων, χωρίς όμως να το μετατρέπουν σε πραγματικό 4Χ4.

Στο δια ταύτα, έχουμε να κάνουμε με δύο ικανά, μικρά SUV, τα οποία όμως ακολουθούν διαφορετική φιλοσοφία. Το μεν 2008 στοχεύει στην καλαισθησία και στην άνεση. Το δε Arona είναι πιο οδηγοκεντρικό και δίνει έμφαση στα gadgets και στο δυναμισμό. Αν θα έπρεπε να βγει νικητής από αυτή την αναμέτρηση, η πλάστιγγα γέρνει προς το φτηνότερο Seat. Παρόλα αυτά, ό,τι και να επιλέξει κανείς, με βάση τις ανάγκες και τις προτεραιότητές του, μπορεί να νιώθει δικαιωμένος από την επιλογή του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Peugeot 2008 1.2 PureTECH 110 S&S Seat Arona 1.0 TSI 115 PS
Κυβισμός 1.199 cc 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0×90,5 mm 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 5.500 rpm 85 kW (115 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 205 Nm (20,9 kgm) / 1.750 rpm 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
Άμεσος ψεκασμός
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9 sec 9,8 sec
Τελική ταχύτητα 191 km/h 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km 6,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,3 / 4,4 / 3,9 lt/100 km 5,9 / 4,9 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 746 km 579 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 103 g/km 113 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων  Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact, 205/55 R17 Pirelli Cinturato P7, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.159×1.739×1.570 mm 4.138×1.780×1.552 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.467/1.467 mm 1.503/1.486 mm
Μεταξόνιο 2.537 mm 2.566 mm
Χώρος αποσκευών 338-1.194 lt 400-1.280 lt
Απόβαρο 1.240 kg 1.187 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 18.600€

από 16.350€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!