ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz X 220d [test drive]

Συμπληρώνοντας μία από τις λίγες ελλείψεις στη γκάμα της, με την X-Class η γερμανική εταιρία μπαίνει για πρώτη φορά στην αγορά των pick up και επαναπροσδιορίζει τα δεδομένα…

Η Mercedes Benz μπορεί να μην μετράει χρόνια εμπειρίας εδώ, έχει όμως όλα όσα χρειάζονται για να δώσει τα διαπιστευτήριά της στη συγκεκριμένη κατηγορία. Μία μεγάλη ενασχόλησή με σοβαρές 4Χ4 προτάσεις (G Wagen, Unimog κ.λπ.), καθώς και την υποστήριξη της Nissan, που διαθέτει το πολύ επιτυχημένο Navara. Στην πράξη, λοιπόν, μιλάμε για ένα όχημα που είναι ικανό και σκληροτράχηλο, ώστε να μην υστερεί πουθενά, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί σε μεγάλο βαθμό το κύρος, την πολυτέλεια και τον αέρα των μοντέλων που φέρουν το αστέρι στο καπό τους. Με απλά λόγια, μιλάμε για το πρώτο premium pick up.

Οπτικά η X Class δύσκολα θα περάσει απαρατήρητη. Τόσο λόγω όγκου -καθώς το μήκος της ξεπερνά τα 5,3 μέτρα- όσο και λόγω σχεδιασμού. Το κομψό και ταυτόχρονα επιθετικό μπροστινό της μέρος θα λέγαμε ότι τη διαχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Και στο εσωτερικό της όμως το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Ηλεκτρικά καθίσματα από alcantara, μία μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, με το γνωστό χειριστήριο της φίρμας πίσω από τον επιλογέα, καθώς και μερικές ακόμα πινελιές κάνουν τη διαφορά.

Αρκετά από τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι σκληρά, αυτό όμως αντανακλά τη heavy duty φιλοσοφία του αυτοκινήτου, οπότε όλα οκ. Για το μόνο που μπορεί να παραπονεθεί κανείς είναι οι διαθέσιμοι χώροι για μικροαντικείμενα, που είναι λίγοι και περιορισμένης πρακτικότητας. Από εκεί και πέρα, όμως, δεν υπάρχουν άλλα αρνητικά. Αντιθέτως, ο οδηγός μπορεί να εκτιμήσει την καλή θέση οδήγησης, που προσφέρει άνεση και πλευρική στήριξη, τα διάφορα συστήματα ασφαλείας, όπως αυτό της υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, της ενεργής υποβοήθησης πέδησης, καθώς και άλλες ευκολίες, όπως για παράδειγμα το ηλεκτρικό παράθυρο στο πίσω παρμπρίζ.

Αναφορικά με τους διαθέσιμους χώρους, η πίσω σειρά θέσεων προσφέρει άφθονο αέρα για τα κεφάλια των επιβατών, καθώς και ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατά τους. Όσο για την καρότσα, έχει μεγάλες διαστάσεις και ένα έξυπνο σύστημα πρόσδεσης, με μετακινούμενες εσωτερικές δέστρες, που βοηθούν την πρόσδεση κάθε είδους φορτίου.

photos: nmarinopoulos

Αναμενόμενα για pick up, η X Class χρησιμοποιεί ένα πλαίσιο τύπου σκάλας, με άκαμπτο άξονα πίσω που, όμως, αντί για φύλλα σούστας χρησιμοποιεί ελατήρια. Αυτό δίνει την απαραίτητη ακαμψία και παράλληλα μία ποιότητα κύλισης που θα εκτιμήσει κάθε λάτρης της συγκεκριμένης κατηγορίας. Στο δρόμο η ευστάθεια του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική, τηρουμένων των αναλογιών. Ανεξαρτήτως ταχύτητας κίνησης παραμένει σταθερή και ευθύβολη, ενώ όποιο μικρό ελάφρωμα της ουράς ελέγχεται εν τη γενέσει του από το διακριτικά εμπλεκόμενο ESP. Κλίσεις υπάρχουν στις στροφές, καθώς και μία βύθιση, σε απότομο φρενάρισμα, αυτά όμως είναι μάλλον περιορισμένα, για τα δεδομένα των pick up.

Ακολούθως, η μέτρια (ούτε σφιχτή, ούτε χαλαρή) ρύθμιση της ανάρτησης καταφέρνει να απορροφήσει αξιοπρεπώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Όταν τώρα τελειώσει η άσφαλτος και αρχίσει το χώμα, τα 20,2 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης -που κυμαίνονται στις 29, 20,4 και 24 μοίρες αντίστοιχα- εξασφαλίζουν ότι το όχημα θα συνεχίσει να κινείται. Υπό φυσιολογικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Όταν όμως χρειαστεί, με την απλή περιστροφή ενός διακόπτη στη βάση του ταμπλό ο οδηγός μπορεί να εμπλέξει την τετρακίνηση, με κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού, καθώς και τον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων. Την εικόνα συμπληρώνει το σύστημα ελέγχου κατάβασης καθώς και, στον προαιρετικό εξοπλισμό, μία υψηλότερη κατά 2 εκατοστά ανάρτηση.

Αναφορικά με το σύστημα διεύθυνσης, με 3,4 στροφές είναι όσο αργό χρειάζεται και δρα αποτελεσματικά, φιλτράροντας τους κραδασμούς στην εκτός δρόμου χρήση, χωρίς όμως να διαθέτει τζόγο. Τα φρένα, με τη σειρά τους, δείχνουν εξαιρετικά αποδοτικά για pick up. Ίσως, σε ένα βαθμό, γιατί το συγκεκριμένο όχημα της δοκιμής φορούσε αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά.

Περνώντας τώρα στον κινητήρα, η Χ 250d εφοδιάζεται με ένα diesel σύνολο 2,3 λίτρων και 190 ίππων. Η αποδιδόμενη ισχύς, σε συνδυασμό με τη ροπή των 450 Nm εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις αλλά και το απαραίτητο τράβηγμα, όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Πρακτικά δεν υπάρχουν πουθενά κενά ισχύος, κάτι για το οποίο βοηθά η καλή κλιμάκωση και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των 7 σχέσεων. Η κατανάλωση παραμένει σε λογικά (για το βάρος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου) επίπεδα.

Η Mercedes X 250 d στην κορυφαία έκδοση Power είναι διαθέσιμη από 45.047,45 ευρώ (προ ΦΠΑ), ενώ η γκάμα του πραγματικά ενδιαφέροντος pickup της Mercedes ξεκινά από τα 28.650 ευρώ προ ΦΠΑ (στην έκδοση X 220 d).  Στο δια ταύτα, η Χ 250d είναι ένα μοντέλο που πατά σε δύο κόσμους. Φέροντας το αμάξωμα ενός pick up, κατορθώνει να δίνει κάτι από την άνεση και την πολυτέλεια ενός κανονικού 4Χ4. Το κόστος της, ναι, είναι αυξημένο αν αναζητά κανείς απλά ένα εργαλείο. Εάν ωστόσο ψάχνει για κάτι που θα εξασφαλίζει ποιοτικότερες μετακινήσεις, μεγαλύτερη ασφάλεια αλλά και κύρος, ταυτόχρονα με τη δουλειά, τότε δύσκολα θα βρει το πακέτο αυτό αλλού.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes Benz X 250d 4Matic A/T- Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.299 cc
Διάμετρος x διαδρομή 85,0 x 101,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι Διαμήκης τοποθέτηση/ τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 140 kW (190 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 450 Nm (45,9 kgm) / 1.500-2.500 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec
Τελική ταχύτητα 176 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 10,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 9,6 / 7,9 / 6,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 73 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 676 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 207 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Άκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact 6, 255/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 5.340×1.920×1.819 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.632/1.625 mm
Μεταξόνιο 3.150 mm
Χώρος αποσκευών 430-1.598 lt
Απόβαρο 2.234 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 39.868€ (προ ΦΠΑ)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button