ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 PS [test drive]

Μπορεί να μην του φαίνεται αλλά αυτό το μοντέλο είναι περισσότερο Citroen από κάθε άλλη φορά. Μάθετε το γιατί…

Σε μία περίοδο που όλα τα αυτοκίνητα είναι καλοστημένα και ασφαλή, τι απομένει για να κάνει κάποιος την διαφορά; Τι άλλο, από την επιστροφή στις παραδοσιακές αξίες. Δεν το λέμε εμείς, αλλά η Citroen και το αποδεικνύει μέσα από την ριζικά αναβαθμισμένη γενιά του C4 Cactus. Ξεκινώντας από την σχεδίαση δεν μπορεί κανείς να πει πως το C4 Cactus δεν έγινε ομορφότερο. Η μάσκα απέκτησε μία διαφορετική δυναμικά με την ενιαία λωρίδα να εκτείνεται στους προβολείς, τα airbumps μετακόμισαν χαμηλότερα και σε μία πιο διακριτική θέση και η νέα παλέτα χρωμάτων (πολύ ωραίο είναι ένα γαλαζοπράσινο που έχουμε δει) είναι πραγματικά πολύ πετυχημένη. Μάλιστα η αφαίρεση και των μπαρών από την οροφή έχει απωλέσει το crossover στοιχείο φέρνοντας το C4 Cactus πιο κοντά στα hatchbacks.

Από πλευράς διαστάσεων δεν υπάρχουν αλλαγές και το αμάξωμα μήκους 4,17 μέτρων προσφέρει την σχετική ευελιξία στην πόλη. Παράλληλα οι χώροι για τους επιβάτες έχουν παραμείνει στα πολύ καλά επίπεδα, ενώ η προσπάθεια της Citroen για επιστροφή στις ρίζες της και στην άνεση είναι έκδηλη όταν καθίσεις στα φαρδιά και άνετα καθίσματα. Οι Γάλλοι τα αποκαλούν Advanced Comfort (νέου τύπου με αυξημένο κατά 15 χιλιοστά πάχος που κατανέμει καλύτερα το βάρος) και μόνο στην πολύωρη διαμονή θα καταλάβεις τι εννοούν με το παχύτερα αφρώδες υλικό να παρέχει επιπλέον άνεση.

Το ταμπλό με τα αισθητά καλύτερα σε ποιότητα και φινίρισμα πλαστικά, έχει μια μινιμάλ άποψη που μου αρέσει. Η touch-screen στο κέντρο του ταμπλό έχει σχετικά εύκολο μενού και πλοήγηση ενώ υπάρχουν διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα (οι ποτηροθήκες θα μπορούσαν να είναι πιο βαθιές). Ειδικά το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι χωρά πολλά πράγματα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ακολουθεί μία επίσης απέριττη κατεύθυνση αλλά θα θέλαμε να έχει και στροφόμετρο.

Οι μαλακές λαβές στο εσωτερικό των θυρών δίνουν το στίγμα της Citroen, ενώ η έλλειψη αεραγωγού μπροστά δεξιά του συνοδηγού περνά απαρατήρητη. Ο οποίος όμως (ή καλύτερα η οποία) θα παραπονεθεί για την απουσία καθρέπτη από το σκιάδιο, ενώ η ηλιοροφή στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας θα μπορούσε να έχει ένα συρόμενο (έστω και χειροκίνητο για χώρες όπως οι δικές μας) υφασμάτινο πάνελ για να κόβει τον ήλιο. Πάντως, η τεχνολογία της λειτουργεί και περιορίζει ένα πολύ μεγάλο μέρος της UV ακτινοβολίας. Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να αποδεχτούν οι πίσω επιβάτες είναι πως τα παράθυρα τους δεν κατεβαίνουν, αλλά ανοίγουν ως ένα σημείο με μεντεσέδες. Αυτή η ιδιαιτερότητα προέρχεται από το πρώτο C4 Cactus για λόγους μείωσης κόστους και βάρους και δεν μπορούσε να αλλάξει στη νέα γενιά επειδή θα έπρεπε να αλλάξει ο τρόπος παραγωγής όλης της πόρτας. Το πορτμπαγκάζ των 358 λίτρων (με ρεζέρβα ασφαλέιας) είναι βαθύ και χωρά πολλά περισσότερα πράγματα από ότι νομίζεις, ενώ θα πρέπει να συνηθίσεις το ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

photos: gkragiorgakis

Όπως είπαμε το C4 Cactus δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο. Απευθύνεται σε αυτόν που αναζητά ένα ξεχωριστό οπτικά σύνολο για άνετες μετακινήσεις με παραδοσιακό γαλλικό άρωμα. Για αυτό υπάρχει η νέα ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions (PHC) που προσομοιώνει με έναν απλούστερο και οικονομικότερο τρόπο την παλιά υδροπνευματική. Ουσιαστικά την όλη δουλειά κάνουν ειδικά σχεδιασμένα αμορτισέρ της Kayaba (δείτε εδώ πως λειτουργούν) διασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα άνεσης και πάνω από το μέσο όρο.

Πράγματι, η νέα ανάρτηση (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις εκτός της βασικής με τα 82 άλογα, η αντικατάσταση των αμορτισέρ δεν διαφέρει σε κόστος από εκείνη των συμβατικών) καταπίνει ένα μεγάλο μέρος των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Φυσικά υπάρχει και το τίμημα αφού το soft setup της ανάρτησης επιτρέπει αυξημένες κλίσεις στις στροφές και δίχως τα καθίσματα να προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Αλλά όπως είπαμε ο οδηγός του C4 Cactus δεν είναι αυτός που θα στρίβει με τις πάντες αλλά εκείνος που επιθυμεί άνετες μετακινήσεις και να βγαίνει ατσαλάκωτος κάθε φορά από το αυτοκίνητό του. Πάντως ακόμη και στο όριο το γαλλικό hatchback (και όχι crossover αφού δεν είναι τόσο ψηλό) με το δύσκαμπτο πλαίσιο δεν θα προβληματίσει σε κανένα σημείο με την παραμικρή απόκλιση να τιθασεύουν τα στάνταρ ηλεκτρονικά ευστάθειας.

Στην ευθεία το C4 Cactus είναι απολαυστικό και εξασφαλίζει μία ηρεμία στο εσωτερικό το οποίο έχει πολύ καλή ηχομόνωση. Άλλωστε ο εξαιρετικός ντίζελ 1.6 BlueHDi είναι ίσως ο πιο ήσυχος diesel που έχουμε δοκιμάσει και προσφέρει σεβαστές επιδόσεις και άφθονη ροπή ζητώντας κατά μέσο όρο περίπου 5,5-6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ αλλά δίχως να υπολείπεται σε ακρίβεια, ενώ ο «ξεκούραστος» επιλογέας κουμπώνει στις πέντε σχέσεις του με προθυμία.

Συμπερασματικά το C4 Cactus στην δεύτερη εκτέλεση του καταφέρνει να είναι όπως είπαμε πιο Citroen από κάθε άλλη φορά. Υπάρχουν αυτοκίνητα για να στρίβουν με τα όσα στην παλιά εθνική της Μεγαλόπολης και άλλα που λειτουργούν ως αγχολυτικό για να τα χαίρεσαι και να τα απολαμβάνεις καθημερινά δίχως να κουδουνίζεις. Ε, στην τελευταία κατηγορία ανήκει το C4 Cactus που έχει τον τρόπο του να ξεχωρίζει και να κλείνει το μάτι σε όσον αναζητά ένα value for money στιλάτο hatch με πολλές επιλογές εξατομίκευσης, με πολυετή εγγύηση και με τιμές πώλησης που ξεκινούν από τις 14.850€ στις εκδόσεις βενζίνης και από τις 16.800€ για τις πετρελαίου.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 73 kW (100 PS) /3.750 rpm
Ροπή 254 Nm (25,9 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec
Τελική ταχύτητα 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,3 / 3,6 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 750 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 94 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Efficient Grip, 205/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.170 x 1.729 x 1.480 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.477/1.477 mm
Μεταξόνιο 2.595 mm
Χώρος αποσκευών 358-1.170 lt
Απόβαρο 1.155 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 16.800€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!