ΑΓΩΝΕΣ

GP Ισπανίας – Ανάλυση αγώνα: Παντοδυναμία Mercedes…

Οι δύο W09 βρέθηκαν σε δικό τους αγώνα στην πίστα της Βαρκελώνης και έκαναν εύκολα το 1-2 με τον Lewis Hamilton στην πρώτη θέση…

Ο οδηγός της Mercedes έκανε ιδανική εκκίνηση και εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την ανωτερότητα του μονοθεσίου του με τα καινούργια ελαστικά της Pirelli άνοιξε γρήγορα διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες του την οποίαν απλώς συντήρησε μετά το μοναδικό του pit stop χωρίς να πιέσει ιδιαίτερα το μονοθέσιό του.  Για τον Βρετανό αυτή ήταν η 64η νίκη της λαμπρής καριέρας του η οποία- έπειτα και από την επιτυχία του Μπακού- τον σταθεροποιεί στην πρώτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος οδηγών. Επιπλέον ήταν η 41η φορά που ο Lewis κερδίζει από την pole καθώς και ο 30ος συνεχόμενος τερματισμός του σε βαθμολογούμενη θέση, στατιστικά που αποτελούν νέα ρεκόρ στην ιστορία του σπορ. Δικαιωματικά, είναι ο οδηγός της ημέρας.

Ο δεύτερος σήμερα Valtteri Bottas τερμάτισε στην θέση από την οποίαν ξεκίνησε συλλέγοντας πολύτιμους βαθμούς για την Mercedes η οποία επανήλθε στην κορυφή του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Τρίτος ήταν ο Verstappen ο οποίος κράτησε με σχετική άνεση πίσω του τον Vettel στα τελευταία στάδια του αγώνα. Η μέτρια εμφάνιση των κόκκινων μονοθεσίων ολοκληρώθηκε με την εγκατάλειψη του Raikkonen ενώ ο 5ος σήμερα Ricciardo μπορεί να σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα αλλά δεν κατάφερε να μείνει μέχρι τέλους μέσα στη μάχη για το τρίτο σκαλί του βάθρου. Ο Magnussen έκανε έναν μοναχικό αγώνα από την 6η θέση της κατάταξης μπροστά από τους δύο Ισπανούς του grid, Sainz και Alonso. Ένατος ήταν ο Perez ενώ ο εξαιρετικός Charles Leclerc τερμάτισε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα εντός βαθμολογούμενης δεκάδας.

Τελικά η χθεσινή υπεροχή των W09 στις κατατακτήριες δοκιμές με τα νέα Supersoft της Pirelli όχι μόνο δεν περιορίστηκε σε ρυθμίσεις αγώνα αλλά μεγεθύνθηκε. Οι Hamilton και Bottas ήταν εμφανώς οι δύο ταχύτεροι οδηγοί στο σιρκουί της Καταλούνια και με τις άλλες δύο γόμες, ενώ έβγαλαν τη συνολική απόσταση με ένα μόνο pit stop χωρίς να αντιμετωπίσουν σε κανένα σημείο του αγώνα πρόβλημα με την φθορά των ελαστικών τους. Για τον Lewis αυτή πρέπει να ήταν μία από τις ευκολότερες νίκες της καριέρας του, ενώ ο Bottas αν και έχασε τη θέση του στην εκκίνηση από τον Vettel, κρατιόταν με άνεση κοντά στη Ferrari, δίνοντας την εντύπωση ότι το προσπέρασμα ήταν θέμα χρόνου.

Τα κόκκινα μονοθέσια έδειξαν στην Ισπανία ανήμπορα να κρατήσουν επαφή με τις Mercedes  ενώ παράλληλα έφθειραν περισσότερο και τα Pirelli τους, κάτι που στοίχησε στον Vettel έναν κρίσιμο τερματισμό στο βάθρο. Μετά το Μπαχρέιν, Vettel και Ferrari προηγούνταν με 17 και 10 βαθμούς των Hamilton και Mercedes αντίστοιχα. Σήμερα το σκηνικό έχει ανατραπεί πλήρως με τους Hamilton-Mercedes να βρίσκονται εκείνοι 17 πόντους μπροστά από τους αντιπάλους τους. Δείγμα του πόσο εύκολα αλλάζουν τα δεδομένα στην F1 αλλά και του πόσο στοιχίζουν μικρά λάθη ή αστοχίες στη διάρκεια αγώνων που φαίνονται «σίγουροι».

Η βροχή που μεσολάβησε ανάμεσα σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα δεν επανήλθε ποτέ παρά τις προβλέψεις των περισσότερων ομάδων που μιλούσαν για πιθανότητα βροχόπτωσης άνω του70% στη διάρκεια του Grand Prix. Η θερμοκρασία της νέας και «φρέσκιας» από ελαστικό ασφάλτου ήταν 35°C κάτι που ευνόησε ακόμη περισσότερο τις W09 που μπορούσαν να κρατήσουν πολύ υψηλό ρυθμό με χαμηλή αναλογικά φθορά. Η εκκίνηση του Hamilton ήταν υποδειγματική ενώ πίσω του ο Vettel ήταν κι εκείνος εξαιρετικός προσπερνώντας τον Bottas για την δεύτερη θέση.

Οι Raikkonen, Verstappen και Ricciardo κράτησαν τις θέσεις τους τη στιγμή που στο σύνηθες στρίμωγμα της δεύτερης στροφής ο Carlos Sainz θα είχε ελαφρά επαφή με το ίνδαλμά του, Fernando Alonso με τους δύο Ισπανούς να χάνουν έδαφος. Πιο πίσω  οι Vandoorne και Ericsson παρέκαμπταν την στροφή 2 προκειμένου να αποφύγουν επαφές με άλλα μονοθέσια. Ο οδηγός της Sauber επανήλθε στην πίστα όπως προβλέπεται- αριστερά από το σαμαράκι που βρίσκεται στην έξοδό της- ο Βέλγος της McLaren όχι και το αποτέλεσμα ήταν να του επιβληθεί αργότερα χρονική ποινή 5 δευτερολέπτων.

Τα έξι πρώτα μονοθέσια άφηναν πίσω τους την στροφή 3, με τις Haas- τα δύο ταχύτερα μονοθέσια του μέσου της κατάταξης- να ακολουθούν. Ο εντυπωσιακός φέτος Magnussen στην έβδομη θέση με τον teammate του, ο οποίος είχε μόλις προσπεράσει τους Alonso-Sainz, λίγο πιο πίσω. Ο Grosjean προσπάθησε να κρατηθεί κοντά στον Magnussen κατά την είσοδο στην πολύ δύσκολη και ταχύτατη καμπή Renault. Κινήθηκε προς την εξωτερική αλλά το ίδιο έπραξε και η άλλη Haas με συνέπεια να σταματήσει η ροή αέρα προς την εμπρός πτέρυγα του Γάλλου, εκείνος να μην αντιδράσει έγκαιρα και να καταλήξει να κάνει τετ-α-κε μπροστά από 12 άλλα μονοθέσια που βρίσκονταν σε πλήρη επιτάχυνση.

Ο Alonso αντιλήφθηκε την τροχιά της εκτός ελέγχου Haas νωρίς και προτίμησε να βγει στην εξωτερική χάνοντας θέσεις μεν, παραμένοντας στον αγώνα δε. Το μονοθέσιο του Grosjean με τα ελαστικά του να βγάζουν… λίτρα καπνού από το εσπευσμένο φρενάρισμα κατευθυνόταν πια στην εσωτερική της στροφής. Εκεί βρίσκονταν για κακή τους τύχη οι Hulkenberg και Gasly οι οποίοι χτυπήθηκαν ταυτόχρονα από την VF18 με συνέπεια να εγκαταλείψουν (όπως και ο Grosjean) επί τόπου. Η πίστα γέμισε με θραύσματα των τριών μονοθεσίων και το Safety Car βγήκε αμέσως. Μεγάλοι κερδισμένοι από το χάος της στροφής 3 ήταν οι Leclerc και Stroll που κέρδισαν 5 και 6 θέσεις αντίστοιχα.

Το SC θα έμπαινε στα pits στο τέλος του 6ου γύρου και ο Hamilton ξεχύθηκε μπροστά χωρίς να αφήσει περιθώριο στον Vettel ο οποίος απειλήθηκε, μάλιστα, προσωρινά από τον Bottas στην κεντρική ευθεία. Ο Alonso έκανε κι εκείνος εξαιρετική επανεκκίνηση πιέζοντας τον Ocon για την 10η θέση και ολοκληρώνοντας την κίνησή του στην τρίτη στροφή. Η McLaren του ήταν το μόνο αυτοκίνητο στον αγώνα με τη Supersoft γόμα έπειτα από την εγκατάλειψη του Hulkenberg. Προσπάθησε να επιτεθεί και στον Leclerc για την 9η θέση αλλά ο νεαρός οδηγός της Sauber οδήγησε εξαιρετικά, έχοντας απάντηση σε κάθε επίθεση του Ισπανού πρωταθλητή. Η μάχη τους θα συνεχιζόταν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.

Μπροστά ο Hamilton έριχνε συνεχώς το ρεκόρ ταχύτερου γύρου με τον Vettel να βλέπει συνεχώς την διαφορά τους να αυξάνεται ενώ και η άλλη Mercedes δεν έφευγε από τους καθρέφτες (των οποίων η τοποθέτηση στο HALO της Ferrari απαγορεύτηκε εν τέλει από την FIA για τους επόμενους αγώνες) του Γερμανού. Η διαφορά Hamilton-Vettel έφτασε μέχρι και τα 7,5 δευτερόλεπτα στον 17ο γύρο, στο τέλος του οποίου ο Seb έκανε το πρώτο του pit stop. Τα soft είχαν φθαρεί υπερβολικά ενώ ταυτόχρονα προσπαθούσαν στη Ferrari να επιτύχουν undercut έναντι του Bottas ώστε να εξασφαλίσουν την πολύτιμη 2η θέση, μιας και ο Hamilton δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί.

 Η στάση του Γερμανού ολοκληρώθηκε σε 2,5 δευτερόλεπτα και η SF71H βγήκε πίσω από την Haas του Magnussen στην 7η θέση. Αυτό φάνηκε να ευνοεί τον Bottas καθώς ο οδηγός της Ferrari δεν είχε καθαρό πεδίο μπροστά του και έτσι, η Mercedes κράτησε έξω για δύο γύρους παραπάνω τον Φιλανδό ώστε να φτιάξει την απαραίτητη χρονική διαφορά. Ο Valtteri μπήκε στον 20ο γύρο αλλά το pit stop των μηχανικών της Mercedes δεν ήταν καλό και τα 3,9 δευτερόλεπτα που κράτησε ήταν αρκετά ώστε να εξανεμιστεί η διαφορά που έχτισε προηγουμένως ο οδηγός τους. Βγαίνοντας από το pit lane είδε την SF71H να προσπερνάει την VF18 και μαζί της και την δική του W09.

Ο Vettel με φρέσκα Medium άρχισε να σημειώνει ταχύτερους τομείς και προς στιγμήν φάνηκε ότι ο αγώνας έκρυβε ανατροπές εφόσον και οι δύο Mercedes ακολουθούσαν την ίδια στρατηγική. Σύντομα, όμως, ο Bottas άρχισε να ψαλιδίζει τη διαφορά από τον Vettel ενώ στον 25ο γύρο ο αγώνας του Raikkonen λάμβανε τέλος λόγω προβλήματος πιθανότατα στην PU η οποία, μάλιστα, μόλις είχε αλλαχτεί στη διάρκεια του τριημέρου. Στο τέλος του ίδιου γύρου θα έμπαινε και για την δική του στάση ο Hamilton βγαίνοντας δεύτερος πίσω από τον Verstappen ο οποίος δεν είχε σταματήσει ακόμη.

Στη Red Bull προσπαθούσαν να παρατείνουν όσο γινόταν περισσότερο το πρώτο stint των οδηγών τους ευελπιστώντας ότι θα ήταν η μόνη ομάδα από τις τρεις κορυφαίες που θα έκανε μία στάση. Ο Max έμεινε για 10 ακόμη γύρους στην πρωτοπορία, με τον Hamilton να μην παίρνει αχρείαστα ρίσκα παρά το ότι βρέθηκε γρήγορα εντός DRS της RB14. Στον 35ο γύρο θα περνούσε και ο Verstappen στα Medium με τον Ricciardo να έχει πράξει το ίδιο έναν γύρο πριν. Η κατάταξη λίγο μετά το μέσον του αγώνα ήταν Hamilton, Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Magnussen, Ericsson, Sainz, Leclerc και Alonso με τον Σουηδό να είναι ο μόνος που δεν είχε σταματήσει ακόμη. Λίγους γύρους πριν ο αγώνας του Ocon έπαιρνε άσχημη τροπή έπειτα από ένα καταστροφικό pit stop λόγω προβλήματος στο μπουλόνι του νέου τροχού. Έχασε έτσι την εξαιρετική 7η θέση στην οποίαν βρισκόταν ενώ η καταστροφή για τον Γάλλο θα ολοκληρωνόταν στον 40ο γύρο με την πρώτη φετινή βλάβη σε PU της Mercedes.

Ο Esteban πάρκαρε την Force India στην έξοδο της στροφής 4 και αυτό ενεργοποίησε το Virtual Safety Car. Αμέσως σχεδόν η Ferrari φωνάζει τον Vettel για δεύτερο pit stop. Εκείνη τη στιγμή η επιλογή φάνηκε περίεργη αλλά στη Scuderia γνώριζαν ότι δεν έβγαινε ο αγώνας με μία στάση. Δε θα εύρισκαν καλύτερη ευκαιρία από το VSC συνεπώς η επιλογή αυτή ήταν μονόδρομος. Η 2η θέση είχε χαθεί αλλά ήλπιζαν ότι τουλάχιστον θα κρατούσαν τον Γερμανό μπροστά από τον Verstappen στην τρίτη θέση. Η δεύτερη στάση του Seb,όμως, ήταν πολύ αργή και έτσι βγήκε πίσω από την Red Bull. Στον υπόλοιπο αγώνα παρά το ότι είχε πιο φρέσκα Medium αλλά και την ελαφρώς σπασμένη πτέρυγα της RB14 (κατά την επανεκκίνηση σε επαφή με τον Stroll) ο Verstappen κρατήθηκε σχετικά εύκολα μπροστά από τον Vettel κατακτώντας το πρώτο του φετινό βάθρο.

Στην κορυφή οι Mercedes και δη εκείνη του Hamilton, έκαναν περίπατο μέχρι την καρό σημαία. Οι μόνες ανακατατάξεις έγιναν πίσω από τον Magnussen με τους Alonso και Perez να προσπερνούν τελικά τον Leclerc. Ο Ισπανός στην επανεκκίνηση του VSC και ο Μεξικανός λίγο αργότερα λόγω πιο φρέσκων ελαστικών που στα οποία είχε περάσει κατά το VSC. Τα χαμόγελα επέστρεψαν για την ώρα στο στρατόπεδο της Mercedes. Εμφατικό 1-2 που συνοδεύτηκε για πρώτη φορά και από άσχημη εμφάνιση των Ferrari. Πηγαίνοντας στο Μονακό θα φανεί τι μέρος της σημερινής υπεροχής των W09 οφειλόταν στα ελαστικά. Πέρσι είχαν δυσκολευτεί πολύ στο Πριγκιπάτο τη στιγμή που οι Ferrari πετούσαν. Θα επαναληφθεί, άραγε, το ίδιο σκηνικό και φέτος; Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος αγώνας στο (Μονακό (27 Μαίου).


Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button