ΔΟΚΙΜΕΣ

Με τα νέα Ford Fiesta ST & Fiesta Active στο Μόντε Κάρλο [first drive]

Περίπου ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα του, το Fiesta ολοκληρώνει την πληθωρική του γκάμα με την περιπετειώδη έκδοση Active (διατίθεται ήδη) και την καυτή ST (λανσάρισμα αρχές Ιουλίου).

Αν υπάρχει ένα μοντέλο που να προσφέρει όχι μία, ούτε δύο, αλλά πέντε συνολικά επιλογές (οι άλλες είναι η απλή, η ST Line και η Vignale) αυτό δεν είναι άλλο από το Fiesta. Και για να βάλουμε τέλος στην αγωνία ξεκινάμε από το Fiesta ST, το πρώτο τρικύλινδρο με την υπογραφή της Ford Performance. Πραγματικά ήμουν πολύ περίεργος να δω τι μπορεί να κάνει ένα τρικύλινδρο 200άρη μοτέρ φορεμένο σε ένα ST. Και το αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να μην είναι εντυπωσιακό… όσο και ηχηρό!

Και αυτό διότι το νέο Fiesta ακούγεται. Και πολύ μάλιστα χάρη στο τεχνητό σύστημα ήχου με την «ενεργητική» εξαγωγή που ως ένα βαθμό θυμίζει κάτι από πεντακύλινδρο Focus και σε καμία περίπτωση δεν θα αντιληφθείς πως μιλάμε για ένα τρικύλινδρο μοτέρ. Και πάμε στα γκάζια με τον κατασκευαστή να δίνει ένα 0-100 σε 6,5 δλ. και τελική στα 232 χλμ./ώρα. Ο νέος αλουμινένιος Ecoboost με 200 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 290 Nm στις 1.600-4.000 σ.α.λ. κάνει ότι έκανε και ο 1.600άρης, αλλά με ένα πιο γεμάτο τρόπο προσφέροντας ανάλογες εξαιρετικές επιδόσεις. Παράλληλα είναι ο πρώτος τρικύλινδρος με σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου και στα χαρτιά εκπέμπει περίπου 20% λιγότερο CO2 (συνολικά στα 136 γρ./100 χλμ., έχει και φίλτρο μικροσωματιδίων). Όσο για την κατανάλωση και αυτή κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα (όταν φυσικά δεν πιέζεις το μοτέρ, υπολογίστε κάπου στα 10-11 λίτρα/100 χλμ.).

Με το νέο τρικύλινδρο 1.500άρη να εξανεμίζει τις όποιες αμφιβολίες υπήρχαν, περνάμε στο set-up του αυτοκινήτου. Και αν το προηγούμενο Fiesta ST ήταν μία φορά καλό, τούτο εδώ έχει γίνει πολύ καλύτερο σε κάθε τομέα. Καταρχήν είναι ελαφρώς πιο άνετο (όσο μπορεί κανείς να πει για ένα hot-hatch) από το προηγούμενο Fiesta ST, κάτι που άλλωστε χαρακτηρίζει και τις απλές εκδόσεις με το εξαιρετικό πάτημα και κύλιση. Στο ST υπάρχει περαιτέρω δυσκαμψία κατά 14%, ταχύτερη κρεμαγέρα (κατά 14% από το προηγούμενο ST) και πιο σφιχτές αντιστρεπτικές. Νούμερα που γίνονται αντιληπτά στον δρόμο αφού το νέο Fiesta πραγματικά στρίβει σα να πατά σε ράγες δίχως να χάνει το ναζιάρικο χαρακτήρα του, όπως διαπιστώσαμε στις ειδικές του Μόντε Κάρλο. Πέρα από το μπάσο ήχο του μοτέρ την διάθεση ανεβάζει και το κόχλασμα της εξάτμισης σε κάθε αλλαγή. 

Μάλιστα η Ford αναφέρεται στα ελατήρια ως vectoring springs λέγοντας πως αποφέρουν το ίδιο αποτέλεσμα με έναν σύνδεσμο Watt αλά εξοικονομώντας 10 κιλά (στην περίπτωση που υπήρχε). Ουσιαστικά, τα ελατήρια έχουν ένα ελαφρύ σχήμα “S” και στην διάρκεια μίας στροφής όταν συμπιέζεται το εξωτερικό δημιουργεί μία τάση υπερστροφής για καλύτερο πλασάρισμα. Τα αμορτισέρ της Tenneco είναι ειδικά μελετημένα για απόσβεση υψηλότερης συχνότητας ταλαντώσεων. Κάτι που μεταφράζεται σε πολύ καλύτερο έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος και σε ένα ακόμη πιο απολαυστικό Fiesta ST που εξακολουθεί να είναι το πιο το fun-to-drive μοντέλο της κατηγορίας.

Συνεχίζοντας με τα νέα στοιχεία θα πρέπει να σταθούμε στο προαιρετικό μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (μπλοκέ) της Quaife. Προαιρετικά είναι και τα οδηγικά προφίλ (Selectable Drive Modes) όπου παραμετροποιείται η χαρτογράφηση του μοτέρ, του τιμονιού και των ηλεκτρονικών ευστάθειας μέσα από τις επιλογές Normal, Sport και Track. Στην τελευταία, το μοτέρ και ο ήχος πάνε στο κόκκινο και πακέτο με το προαιρετικό Launch Control για βέλτιστη εκκίνηση (με σχετική απεικόνιση στον πίνακα οργάνων). Όσο για τα φρένα μπροστά υπάρχουν αεριζόμενα 278 χλστ. και πίσω κανονικά 253 χλστ.

Τώρα, ας κατεβάσουμε ταχύτητα και ας περάσουμε στο Fiesta Active για το οποίο η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ήδη ανακοινώσει τις τιμές πώλησης (από 17.244€) καθώς έχει ξεκινήσει η διάθεση του στην χώρα μας.  Η crossover φορεσιά με τα πλαστικά που περιβάλλουν το αμάξωμα και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (152 χλστ. από το νορμάλ Fiesta) δημιουργούν ένα διαφορετικό Fiesta δίχως να επισκιάζεται ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Μάλιστα η ανάρτηση έχει ειδική ρύθμιση (εμπρός υπάρχουν αμορτισέρ με υδραυλικούς αναστολείς HydraulicReboundStop) για να προσφέρει πολύ καλή άνεση. Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας έχει τρία προφιλ (Normal/Eco/Slippery) καθώς και δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης.

Το Active προσφέρεται με τον 1.0 Ecoboost (με 100, 125 και 140 ίππους) καθώς και τον πετρελαίου 1.5 dCi (με 85 και 120 ίππους). Στη Νίκαια οδηγήσαμε την έκδοση με τους 140 ίππους που ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στις στροφές οι κλίσεις είναι αναμενόμενα και ελαφρώς αυξημένες δίχως όμως να επηρεάζεται η απολαυστικά οδηγησιμότητα. Περισσότερα θα έχουμε σύντομα από τις σχετικές δοκιμές μας επί ελληνικής ασφάλτου.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!