NEAΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επίσημα πλέον η BMW Σειρά 8 [vid]

Μετά από πολλούς μήνες αναμονής, η BMW αποκάλυψε το νέο της Gran Turismo με τη βαριά ονομασία, στα πλαίσια των εκδηλώσεων των 24 ωρών του Le Mans.

Οπτικά η νέα Σειρά 8 είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή. Μυώδης, με όγκο που τονίζεται εμφανώς στα επί μέρους σημεία και με ένα σκασμό τεχνολογίες και άλλα καλούδια, επιχειρεί να θέσει νέα στάνταρ, ανάλογα με αυτά που είχε θέσει στην εποχή της η πρώτη οκτάρα, μερικές δεκαετίες πριν. Ξεκινώντας από τα φωτιστικά σώματα, στη βασική έκδοση είναι LED, προαιρετικά όμως μπορεί να επιλέξει κανείς τα Laser φώτα. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και άλλα ελαφρά υλικά, με το αντίστοιχο όμως κόστος μπορεί κανείς να παραγγείλει ένα μεγάλο πακέτο μερών από ανθρακονήματα, περιορίζοντας έτσι το συνολικό βάρος.

Ανάλογο των περιστάσεων είναι και το εσωτερικό της, αφού τα πάντα έχουν προσεχθεί μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Δέρματα κορυφαίας ποιότητας από τη BMW Individual, ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,3 ιντσών, μία κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών, κάθε διαθέσιμο σύστημα ασφάλειας και ψυχαγωγίας, λεπτομέρειες από γυαλί και μέταλλο, καθώς και ένα High End ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins, Diamond Surround Sound System.

Κάτω από το καπό της η νέα Σειρά 8 -στην αρχική έκδοση Μ850i, με την οποία κάνει ντεμπούτο- κρύβει ένα biturbo V8 χωρητικότητας 4.4 λίτρων. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 530 ίππους, ενώ η ροπή στα 750 Nm. Τα νούμερα αυτά είναι αρκετά για να χαρίσουν επιτάχυνση 0-100 από στάση σε 3.7 δλ. καθώς και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Η τελευταία, προφανώς, περιορίζεται ηλεκτρονικά, αφού χωρίς τον κόφτη το αυτοκίνητο εύκολα ξεπερνάει τα 300 χλμ./ώρα. Λόγω της μεγάλης ισχύος η κίνηση θα μεταδίδεται και στους 4 τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.

Για όσους τώρα προτιμούν τα diesel, η Σειρά 8 θα προσφέρεται και στην έκδοση 840d, με ένα τρικύλινδρο, εξακύλινδρο σε σειρά biturbo, απόδοσης 320 ίππων και 680 Nm. Αντίστοιχα και εδώ η κίνηση θα μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, μέσω του οκτατάχυτου, αυτόματου κιβωτίου. Η τελική ταχύτητα παραμένει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη στα 250 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση όμως από στάση στα 100 χλμ./ώρα απαιτεί εδώ 4,9 δευτερόλεπτα. Αργότερα θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις, μικρότερες αλλά και μεγαλύτερες (αναμένουμε τη Μ8…). Αυτά όμως θα αποκαλυφθούν μετά το εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου, τον προσεχή Νοέμβριο.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button