ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Nissan επενδύει στο χάλυβα υπερυψηλής αντοχής

Χρησιμοποιώντας χάλυβα υπερυψηλής αντοχής 980 megapascal, η εταιρία μπορεί να περιορίσει το συνολικό βάρος των αυτοκινήτων της.

Για την ιστορία, το νέο SUV της Infiniti, QX50, είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που χρησιμοποιεί το χάλυβα αυτό σε διάφορα δομικά του μέρη, εμπρός και πίσω. Η εμπειρία από αυτή την κίνηση ήταν θετική για την εταιρία κύρους της Nissan και έτσι, στο άμεσο μέλλον, θα δούμε περισσότερα νέα μοντέλα να χρησιμοποιούν τόσο ανθεκτικά κράματα χάλυβα. Τα κύρια πλεονεκτήματα αυτών είναι ότι μπορούν να μορφοποιηθούν εύκολα, καθώς και η υψηλή τους αντοχή σε εφελκυσμό και άλλες δυνάμεις. Στην πράξη, χρειάζεται λιγότερο μέταλλο για να επιτευχθεί η απαραίτητη ασφάλεια και στρεπτική ακαμψία, κάτι που συνεπάγεται μικρότερο βάρος και άρα περιορισμένη κατανάλωση και καλύτερες επιδόσεις.

Ένα άλλο πλεονέκτημα του νέου χάλυβα είναι το γεγονός ότι μπορεί να δουλευτεί εν ψυχρώ, καθιστώντας τον έτσι πρόσφορο για μαζική παραγωγή, σε περίπλοκα σχήματα. Υπεύθυνη για την ανάπτυξή του, πέρα από τη Nissan, είναι η Nippon Steel & Sumitomo Metal Corp, μια από τις κορυφαίες εταιρείες μεταλλουργίας στον κόσμο. Τη συγκεκριμένη εξέλιξη η Nissan την εντάσσει στο ευρύτερο πλάνο της, για μείωση των εκπομπών CO2 των νέων οχημάτων κατά 40 τοις εκατό, το έτος 2022, σε σχέση με το 2000. Ο επί μέρους στόχος εδώ είναι η χρήση χάλυβα σε τουλάχιστον 25% του συνολικού βάρους του κάθε μοντέλου.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button