ΑΓΩΝΕΣ

GP Αυστρίας – Ανάλυση αγώνα: Μηδένα προ του τέλους μακάριζε…

Μέχρι και λίγες στιγμές πριν ανάψουν τα κόκκινα φώτα, με τον απρόσμενα λαμπρό Αυστριακό ήλιο να αντανακλάται επάνω στο ασημί μεταλλικό χρώμα των δύο Mercedes που είχαν παραταχθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης του Red Bull-Ring, η ημέρα έμοιαζε να ανήκει σε εκείνες…

Το μεγάλο upgrade της Αγγλογερμανικής ομάδας που είχε ξεκινήσει στο Πωλ Ρικάρ, κορυφωνόταν στο Σπίλμπεργκ παρέχοντας στους Bottas-Hamilton δύο μονοθέσια τα οποία έμοιαζαν να βρίσκονται σε δική τους κλάση στο μόλις 4,3 χιλιομέτρων σιρκουί των Στυριακών Άλπεων. Η μεγαλύτερη απειλή για τα ασημένια βέλη, ο Sebastian Vettel, βρισκόταν κάπου τριάντα μέτρα πίσω τους, στην 6η θέση του grid, έπειτα από την παράλειψη της ομάδας του να τον ενημερώσει στο τέλος του Q2 πώς ο Sainz βρισκόταν ακριβώς πίσω του σε γρήγορο γύρο.

Ανάμεσά τους, τρία ακόμη μονοθέσια. Ο Raikkonen με την άλλη Ferrari σε Ultrasoft ίσως να τους απειλούσε στα αρχικά στάδια του αγώνα. Ο Verstappen με την RB14 δε φαινόταν ικανός για κάτι καλύτερο από την 3η θέση σήμερα και ο Grosjean, λογικά, θα προσπαθούσε να βγει πρώτος στον αγώνα της δεύτερης κατηγορίας ενάντια στις Renault και Force India. Ποιος θα μπορούσε να σταματήσει τις κυρίαρχες W09; Οι κινητήρες ανέβαζαν στροφές, η θερμοκρασία ασφάλτου είχε σκαρφαλώσει στους 48°C και ο αγώνας που επρόκειτο να αρχίσει θα φρόντιζε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας να υπενθυμίσει σε όλους την διάσημη ρήση του Σόλωνα…

Όπως αναμενόταν η SF71H του Raikkonen που φορούσε τη μαλακότερη γόμα είχε το καλύτερο ξεπέταγμα με το σβήσιμο των φώτων. Ο Kimi μπήκε αμέσως στη σκιά του Bottas, του οποίου η εκκίνηση ήταν κακή, και στη μέση του τριακοσίων τριάντα μέτρων σπριντ μέχρι τη στροφή 1 είχε βγει στα δεξιά του. Η άλλη W09, του Hamilton, αν και στη βρώμικη πλευρά είχε ξεκινήσει αρκετά καλύτερα και έτσι με τα τρία μονοθέσια να πλησιάζουν πλάι-πλάι την πρώτη ζώνη φρεναρίσματος, μια επαφή έμοιαζε το πιθανότερο σενάριο. Ο χειρισμός της κατάστασης, ωστόσο, από τους Hamilton-Raikkonen-Bottas υπήρξε άψογος.

Η εμπρός πτέρυγα του Lewis βρισκόταν πιο μπροστά από των άλλων και στην εσωτερική, με συνέπεια ο Βρετανός να έχει το μικρό πλεονέκτημα. Ο Kimi, σωστά, δεν δοκίμασε να φρενάρει αργότερα στοχεύοντας σε επίθεση στην στροφή 3 και ο Valtteri έχοντας κλειστεί στην εξωτερική έπρεπε να περιμένει τους άλλους δύο πριν στρίψει. Ο Raikkonen θα προσπαθούσε να μείνει δίπλα στον Hamilton ενώ οι δυο τους διέγραφαν την πρώτη στροφή, αλλά ο Βρετανός άνοιξε έξυπνα την τροχιά του, σπρώχνοντας την Ferrari στην εξωτερική του κερμπ. Η Mercedes με τον αριθμό 44 ήταν καθαρά στην πρωτοπορία.

Εν τω μεταξύ και η άλλη SF71H είχε ξεκινήσει άψογα με τον Vettel να βρίσκεται στα φρένα της πρώτης στροφής μπροστά από τον Grosjean και δίπλα στο Verstappen. Ο Max, όμως, είχε την εσωτερική και ο Seb ενώ έστριβε στην 1 αναγκάστηκε να ανοίξει απότομα την τροχιά του για να αποφύγει τον πίσω αριστερό τροχό της Red Bull και μία σύγκρουση που θα του κατέστρεφε τον αγώνα. Η ορθή αυτή επιλογή του Vettel, ωστόσο, σήμαινε ότι ο Γερμανός έπρεπε να βγει εκτός πίστας κάτι που μείωσε το momentum της Ferrari με αποτέλεσμα να τον προσπεράσουν αμέσως οι Grosjean, Ricciardo, Magnussen και Sainz στην δεύτερη ευθεία της πίστας. Πλησιάζοντας ην 3η στροφή ο Vettel θα έβγαινε ξανά εκτός για να αποφύγει την επαφή με τον Sainz.

Στο ίδιο σημείο είχε βγει εκτός πριν από λίγες στιγμές και ο team mate του στην απέλπιδα προσπάθειά του να προσπεράσει από την εξωτερική τον Hamilton. Επιστρέφοντας στην πίστα θα είχε τον Verstappen στα δεξιά του στην μικρή ευθεία που οδηγεί στην στροφή 4. Προσπάθησε να στριμώξει τον Ολλανδό, με τους τροχούς της Red Bull να ακουμπάνε στο γρασίδι. Το συμβάν ευνόησε τον Bottas ο οποίος έχοντας μία καθαρή έξοδο από την 3 και παίρνοντας το slip stream τόσο της Ferrari όσο και της Red Bull θα ανέβαινε στην δεύτερη θέση μετά την στροφή 4. Εκεί όπου και ο Vettel με μία πολύ τολμηρή κίνηση θα προσπερνούσε τον Sainz για την 7η θέση.

Το δράμα στην Remus θα ολοκληρωνόταν με τον Vandoorne να ακουμπάει τον Gasly καταστρέφοντας τμήμα της εμπρός του πτέρυγας. Αυτή πρέπει να ήταν η τέταρτη πτέρυγα MCL33 που καταστράφηκε στη διάρκεια του τριημέρου. Ευτυχώς στη McLaren είχαν προνοήσει και ο Βέλγος μετά το απαραίτητο pit stop θα έβγαινε τελευταίος, πίσω και από τον Alonso ο οποίος είχε ξεκινήσει από το pit lane καθώς έπρεπε να αλλάξει και εκείνος την εμπρός του πτέρυγα μετά τα δοκιμαστικά.

Ο πρώτος γύρος, όμως, δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμη. Με τον τρίτο Raikkonen να στρίβει επιφυλακτικά στην στροφή που φέρει το όνομα του Niki Lauda, ο Verstappen βρήκε την ευκαιρία με μία καταπληκτική βουτιά να βρεθεί δίπλα του στην μικρή ευθεία πριν την 7. Εκεί έλαβε χώρα το περιστατικό που μάλλον- όπως εξελίχτηκε ο αγώνας- καθόρισε και τον τελικό νικητή σήμερα. Ο Raikkonen που βρισκόταν μπροστά έστριψε πρώτος και κλειστά, ο Verstappen κατά τη συνήθη πρακτική του ήταν ανυποχώρητος και έτσι ο εμπρός δεξής τροχός της RB14 ακούμπησε τον πίσω αριστερό της SF71H με αποτέλεσμα η Ferrari να αποσταθεροποιηθεί και στη έξοδο της 8 ο Verstappen να βρεθεί μπροστά από τον Raikkonen στην 3η θέση.

Οι αγωνοδίκες δεν θεώρησαν ότι η κίνηση του Max σήκωνε κάποια ποινή. Το εάν είχαν δίκιο είναι θέμα προς συζήτηση. Προσωπικά, πιστεύω ότι ο Verstappen δεν είχε καμία δουλειά στην εσωτερική της 7 όντας μισό μήκος αυτοκινήτου πίσω από τον Raikkonen. Δεν υπήρχε περίπτωση να προσπεράσει σε εκείνο το σημείο και καθώς ήταν αθέατος στον Raikkonen έθετε σε κίνδυνο την εμπρός του πτέρυγα. Είναι μία κίνηση που εντάσσεται στον γενικότερο «τσαμπουκά» που επιδεικνύει ο νεαρός από την αρχή της καριέρας του στις ένας προς έναν μάχες και πιθανότατα δε θα αποβάλλει ποτέ. Όπως δεν τον απέβαλλαν ποτέ ο Senna και ο Schumacher. Απλώς σήμερα ο Max ήταν εξαιρετικά τυχερός. Δεν προξένησε ζημιά στο αντίπαλο μονοθέσιο ούτε το έβγαλε εκτός πίστας.

Σε μία τέτοια περίπτωση πιστεύω ότι μάλλον θα του είχε επιβληθεί κάποια χρονική ποινή. Δυστυχώς, τα κριτήρια με τα οποία επιβάλλονται οι ποινές είναι αμφισβητήσιμα σε πολλές περιπτώσεις ενώ σίγουρα και το ότι ο αγώνας διεξαγόταν στην έδρα της Red Bull πρέπει να επηρέασε την κρίση των αγωνοδικών. Επιπλέον, σε αντίθεση με το Μπαχρέιν, ο Verstappen ήταν τυχερός επειδή και το δικό του μονοθέσιο έμεινε άθικτο από την επαφή και έτσι μπόρεσε να συνεχίσει τον αγώνα του. Όχι, η προσέγγιση του Max δεν έχει αλλάξει, όπως διατείνονταν πολλοί, μετά το Μπακού και δεν πρόκειται να αλλάξει ακόμη κι αν γυρίσει ο κόσμος ανάποδα.

Λίγο μετά την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου ο Vettel θα περνούσε τον Magnussen στην πρώτη στροφή ενώ στον 3ο γύρο θα προσπερνούσε και τον Grosjean στην 4 με αποτέλεσμα η κατάταξη των πρώτων δέκα σε εκείνο το σημείο να διαμορφωθεί ως εξής: Hamilton, Bottas, Verstappen, Raikkonen, Ricciardo, Vettel, Grosjean, Magnussen, Hulkenberg και Ocon. Οι Sainz, Gasly και Vandoorne ήταν οι μεγάλοι χαμένοι του πρώτου γύρου ενώ ο Leclerc θα έκανε λάθος στην στροφή 6 για να καταποντιστεί ανάμεσα στις δύο McLaren, στην 19η θέση. Ο Alonso που βρισκόταν μπροστά του είχε ήδη αρχίσει να.. προθερμαίνεται στο team radio ξεκαθαρίζοντας στην ομάδα του ότι «Δεν σκοπεύω να μείνω σε αυτήν τη θέση για 71 γύρους». Ότι κι αν μπορεί να σήμαινε αυτό.

Με τα μονοθέσια να ακολουθούν όλα, πλεόν, την αγωνιστική γραμμή είναι βέβαιο πώς στο στρατόπεδο της Mercedes έτριβαν τα χέρια τους από ικανοποίηση. Ο πρώτος τους οδηγός είχε βρεθεί επικεφαλής με τον δεύτερο να ακολουθεί σε απόσταση ασφαλείας. Επιπλέον πίσω τους βρισκόταν μια Red Bull σε Supersoft και όχι ο Raikkonen με Ultrasoft ο οποίος από τον 7ο γύρο θα άρχιζε να νιώθει και την πίεση του Ricciardo. Ο Hamilton σημείωνε συνεχόμενα ταχύτερα περάσματα, ο Vettel ήταν παγιδευμένος στην 6η θέση και το μόνο που απασχολούσε τους ανθρώπους της Mercedes ήταν κάποια θραύσματα στην Remus από την σύγκρουση των Vandoorne-Gasly. Δυστυχώς για εκείνους, όμως, η κατάσταση αυτή ήταν απλώς η ηρεμία πριν από την καταιγίδα.

Στον 12ο γύρο ο κινητήρας στη Renault του Hulkenberg παραδίδει το πνεύμα. Ο Γερμανός βγαίνει στην έξοδο διαφυγής της πρώτης στροφής και έτσι θα βγουν μόνο κίτρινες σημαίες στο σημείο για λίγο. Στις υπόλοιπες ομάδες της Renault υπάρχει ανησυχία για το αν αυτή η βλάβη σχετίζεται με το upgrade και για το αν θα υπάρξει και επόμενο κρούσμα στον αγώνα. Τελικά, επόμενο κρούσμα θα εμφανιζόταν δύο γύρους αργότερα αλλά όχι για κάποια από τις ομάδες της Renault. Ενάντια σε κάθε προγνωστικό θα ήταν το κιβώτιο στην W09 του Bottas που θα οδηγούσε τον pole man σε εγκατάλειψη. Ακόμη χειρότερα, η βλάβη συνέβη ανάμεσα στις στροφές 3 και 4 όπου ο χώρος περιμετρικά της πίστας είναι αρκετά περιορισμένος και αυτό προκάλεσε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, μέχρι να σηκωθεί το μονοθέσιο πίσω από τις μπαριέρες. Είναι τουλάχιστον ειρωνικό το ότι έμελλε να είναι η μία από τις δύο W09 που θα πυροδοτούσε την πορεία της Αγγλογερμανικής ομάδας προς ένα απολύτως καταστροφικό αποτέλεσμα.

Το VSC επεβλήθη αφού οι πρωτοπόροι είχαν ξεκινήσει τον 15ο γύρο τους με τον Hamilton μάλιστα να έχει μόλις σημειώσει ένα ακόμη ταχύτερο πέρασμα. Συνεπώς, μέχρι τα μονοθέσια να βρίσκονταν ξανά στην είσοδο των pits υπήρχε αρκετός χρόνος- περί τα 2 λεπτά τουλάχιστον- μέσα στον οποίον οι ομάδες θα αποφάσιζαν αν θα έφερναν μέσα τους οδηγούς για ένα pit stop μειωμένου χρονικού κόστους. Μπορεί η προγραμματισμένη στάση για όσους βρίσκονταν στα Supersoft να ήταν μεταξύ 28ου και 38ου γύρου αλλά η κίνηση που έπρεπε να κάνουν οι υπεύθυνοι στρατηγικής ήταν λίγο πολύ φορσέ. Η soft γόμα σύμφωνα με την Pirelli μπορούσε να βγάλει πάνω από 50 γύρους και βρισκόμασταν στον 15ο γύρο, ενώ το pit lane στο Σπίλμπεργκ είναι από τα μεγαλύτερα στο πρωτάθλημα. Σε Ferrari και Red Bull δεν το πολυσκέφτηκαν. Φώναξαν και τα τέσσερα μονοθέσια για διπλά pit stops. Στη Mercedes, όμως, από τη στιγμή αυτή και για το υπόλοιπο του αγώνα θα διαμειβόταν ο εξής διάλογος ανάμεσα στον Hamilton και τους Pete Bonnington (υπεύθυνος μηχανικός) και James Vowles (υπεύθυνος στρατηγικής):

– Bonnington: « VSC, μείνε εντός χρονικού ορίου»

Ο Hamilton περνάει την είσοδο του pit lane ξεκινώντας τον 16ο γύρο ενώ Ferrari, Red Bull αλλά και οι Grosjean, Sainz, Ocon, Stroll, Gasly και Leclerc έχουν κάνει την στάση τους.

– Bonnington: « OK Lewis, θα μπούμε στο τέλος αυτού του γύρου αν είμαστε ακόμη σε VSC»
– Hamilton: «Έπρεπε να έχουμε μπει στον προηγούμενο; »
– B: «Αρνητικό, δεν έπρεπε, Περιμέναμε να δούμε τι θα κάνουν οι υπόλοιποι»

Το VSC λήγει ενώ ο Lewis βρίσκεται στην στροφή έξι, 13 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Verstappen που έχει περάσει στα Soft όπως και οι υπόλοιποι.

– B: «Το VSC τελειώνει, οπότε μένουμε έξω»
– H: «Τι στο διάβολο ήταν αυτό; Πώς μας ξέφυγε; Δε μου έχει μείνει λάστιχο!»
– Vowles: «Lewis, ο James είμαι. Καταλαβαίνω, είναι δικό μου το λάθος. Είμαστε μαζί σου φίλε, δώστα όλα, θα υπάρξουν ευκαιρίες αργότερα»

Εν τω μεταξύ ο Ricciardo έχει προσπεράσει εκπληκτικά τον Raikkonen κατά τον 20ο γύρο στην στροφή 4. Ο Hamilton προσπαθεί να ανοίξει όσο μπορεί την διαφορά για να βρεθεί τουλάχιστον μπροστά από τον Vettel μετά την στάση. Θα μπει στον 25ο γύρο.

– H: « Είμαι τέταρτος τώρα; »
– B: « Θετικό Lewis. Εμείς φταίμε»
– H: « Θα έλεγα τώρα κάτι αλλά… Άφησε με να συγκεντρωθώ Bono»

Ο Hamilton θα οδηγούσε πιο επιθετικά από ποτέ ώστε να περάσει τον 3ο Raikkonen ο οποίος, όμως, έχοντας και DRS από τον Ricciardo θα αποδεικνυόταν ανυπέρβλητο εμπόδιο. Το μόνο που κατάφερε ο Lewis ήταν να φθείρει τόσο πολύ τα soft ώστε σύντομα θα βρισκόταν υπό την πίεση του Vettel. Ο αγώνας της Mercedes βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση.

H: « Δεν θα μπορέσω να τους περάσω. Μόλις πετάξαμε μία νίκη»
V: « Lewis είμαι ο James. Εγώ πέταξα τη νίκη αλλά ίσως μπορέσουμε να επανέλθουμε. Άφησε να πέσουν οι θερμοκρασίες των ελαστικών. Λυπάμαι»
H: « Έχω τον Vettel πίσω μου»

Η υψηλή θερμοκρασία οδοστρώματος αποδείχτηκε καταστροφική για όποιον προσπαθούσε να χρησιμοποιήσει την μαλακή γόμα της Pirelli σαν ελαστικό δοκιμαστικών. Παρόμοιο πρόβλημα με του Hamilton αντιμετωπίζει και ο Ricciardo. Ο Raikkonen θα τον προσπεράσει καταπληκτικά στην 4 ενώ ο Αυστραλός θα αναγκαστεί να μπει στο τέλος του 38ου γύρου για δεύτερη αλλαγή, αυτή τη φορά σε Supersoft. Καθώς μπαίνει όμως, θα αναγκάσει τον Hamilton που ακολουθεί να βγει στο βρώμικο κομμάτι της πίστας, κάτι που θα φέρει τον Vettel σε απόσταση αναπνοής. Καθώς τα δύο μονοθέσια ανηφορίζουν προς την Remus, ο Hamilton σπρώχνει σχεδόν στο χορτάρι τον Vettel αλλά ο Γερμανός με μία αποφασιστική κίνηση παίρνει την εσωτερική και την 3η θέση.

H: «Ορίστε, λοιπόν. Τώρα έχω και blistering. Αυτά τα ελαστικά δεν θα αντέξουν μέχρι το τέλος»

Τελικά ο Hamilton μπαίνει για δεύτερη αλλαγή στον 52ο γύρο.

H: « Δεν ξέρω τι να σας πω παιδιά»
B: « Lewis, μένουν 12 γύροι και ο Vettel είναι 22 δευτερόλεπτα μπροστά»
H: « Άρα χαμηλώνουμε τον κινητήρα;»
B: « Αυτή είναι η πρότασή μου»
H: « Πόσους βαθμούς θα χάσω;»
Β: « Με αυτόν τον ρυθμό τρεις»

Δυστυχώς, όμως, για εκείνους στον 63ο γύρο ο Hamilton θα εγκατέλειπε με πρόβλημα στην πίεση καυσίμου. Το πιο εφιαλτικό σενάριο για τον Toto Wolf στον αγώνα της πατρίδας του μόλις είχε πραγματοποιηθεί. Νωρίτερα, στον 54ο γύρο, είχε προηγηθεί και η εγκατάλειψη του Ricciardo με πρόβλημα στην εξάτμιση. Αυτό σήμαινε ότι οι τρεις πρώτοι, Verstappen, Raikkonen και Vettel ήταν οι μόνοι που βρίσκονταν στον ίδιο γύρο. Η SF71H αποδείχτηκε πολύ πιο «ευγενική» με τα Pirelli, τη στιγμή που και ο Verstappen έκανε μεγάλο αγώνα για να παρατείνει το δεύτερο stint του μέχρι την καρό σημαία. Ο Ολλανδός οδηγούσε με τέτοιο τρόπο ώστε να πιέζει οριακά στους δύο πρώτους τομείς, ενώ στον τρίτο που έχει τις ταχύτατες στροφές 9 και 10 έκανε συντήρηση ελαστικών. Ήταν μία πανέξυπνη κίνηση από πλευράς Max ο οποίος αν εξαιρέσουμε την επαφή με τον Raikkonen στον πρώτο γύρο έκανε έναν τέλειο αγώνα.

Ο Raikkonen θα τα έδινε όλα στο τέλος, σημειώνοντας και το ταχύτερο πέρασμα στον τελευταίο γύρο, για να φτάσει την Red Bull αλλά ο Verstappen είχε προνοήσει για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Θα έπαιρνε πρώτος την καρό σημαία με τις δύο Ferrari πίσω του. Οι δύο Haas των Grosjean και Magnussen κατέλαβαν τις θέσεις 4 και 5, ενώ την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ocon, Perez, Alonso, Leclerc και Ericsson με τον Μονεγάσκο να ανακάμπτει τελικά από το λάθος του στην αρχή του αγώνα.

Η 8η θέση του Alonso ήταν, πιστεύουμε, και η επίδοση του αγώνα με τον Ισπανό να φέρνει μια διόλου ανταγωνιστική McLaren μπροστά από τις δύο Sauber και αρκετά κοντά στις ταχύτερες Force India. Επιπλέον, το πέτυχε ξεκινώντας από το pit lane ενώ δεν χάλασε και τον αγώνα κάποιου από τους υπόλοιπους οδηγούς. Συνεπώς, ο τίτλος του οδηγού της ημέρας, θα πρέπει να πάει, πιστεύουμε, στον Ισπανό και όχι στον Verstappen. Άξιος αναφοράς είναι και ο Grosjean ο οποίος ολοκλήρωσε ένα άψογο τριήμερο, ενώ ο teammate του τώρα βρίσκεται στην 7η θέση του πρωταθλήματος οδηγών. Με άλλα λόγια πρώτος από όσους δεν οδηγούν Mercedes, Ferrari και Red Bull. Δεν είναι και μικρό κατόρθωμα αυτό.

Μετά τον ανατρεπτικό αγώνα της Αυστρίας είχαμε και αλλαγή στην κορυφή των βαθμολογιών. Ο Vettel και η Ferrari πέρασαν και πάλι πρώτοι για 1 και 10 βαθμούς αντίστοιχα. Αυτή η εξέλιξη σίγουρα δεν αναμενόταν μετά από το αποτέλεσμα των κατατακτήριων αλλά είναι πολύ σημαντικό για την εξέλιξη του πρωταθλήματος. Οι Vettel-Ferrari κατάφεραν για δεύτερη φορά μετά την Μελβούρνη να κερδίσουν έδαφος έναντι των Hamilton-Mercedes σε έναν αγώνα που βρίσκονταν σε μειονεκτική θέση. Εάν και στο Σίλβερστοουν που ακολουθεί- και στο οποίο η Mercedes αναμένεται και πάλι να κυριαρχήσει- επιτύχουν να μείνουν κοντά στις W09 θα έχουν καταφέρει να κερδίσουν πολύτιμο χρόνο μέχρι να βελτιωθεί περεταίρω η απόδοση της SF71H. Το πρωτάθλημα του 2018 φαίνεται ότι μας επιφυλάσσει αρκετές εκπλήξεις ακόμη…

Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος αγώνας την επόμενη Κυριακή στις 16:10 στο Silverstone (8 Ιουλίου)!

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!