ΑΓΩΝΕΣ

GP Μεγάλης Βρετανίας – Κατατακτήριες δοκιμές: Η πρώτη μάχη στον Hamilton…

Ο Lewis Hamilton με έναν καταπληκτικό γύρο και έπειτα από μεγάλη μάχη με τις Ferrari των Vettel και Raikkonen κατέκτησε την pole position στο Σίλβερστοουν…

Αυτή ήταν η 76η pole στην καριέρα του Lewis, 4η στη σεζόν καθώς και η 6η στον αγώνα της πατρίδας του. Ο Βρετανός αν και ήταν το μεγάλο φαβορί πριν την έναρξη του τριημέρου, χρειάστηκε να προσπαθήσει πολύ για να επικρατήσει των δύο SF71H με την τελική διαφορά του από τον τρίτο σήμερα Raikkonen να μην ξεπερνάει το δέκατο του δευτερολέπτου. Βλέπετε, οι αλλαγές που έφερε η Scuderia στην Μεγάλη Βρετανία αποδείχτηκαν άκρως επιτυχημένες με τα κόκκινα μονοθέσια να επιτυγχάνουν σπουδαίο ρυθμό ήδη από το FP1.

Έτσι, το upgrade των Ιταλών συνεπικουρούμενο και από την εκπληκτική PU τους- άλλωστε όλα τα μονοθέσια που την έφεραν τα πήγαν περίφημα- έθεσαν νέα δεδομένα σε έναν αγώνα ο οποίος θεωρητικά «ανήκε» στις Mercedes. Αυτό οδήγησε στην συγκλονιστική αναμέτρηση του Q3 ανάμεσα σε Hamilton, Vettel και Raikkonen με τους τρεις πιλότους να μάχονται μέχρις εσχάτων και τον Βρετανό να κατακτά εν τέλει μία από τις σημαντικότερες poles της καριέρας του.

Ήδη από το απόγευμα της Παρασκευής είχε καταστεί εμφανές ότι το φετινό Grand Prix στο Σίλβερστοουν δε θα είχε σχέση με το περσινό. Μπορεί οι W09 των Hamilton-Bottas να είχαν κάνει το 1-2 στο FP1 αλλά στην δεύτερη περίοδο ήταν η σειρά του Vettel να βρεθεί στην κορυφή. Η Ferrari θα ήταν ανταγωνιστική στον αγώνα που την είχε δυσκολέψει περισσότερο το 2017. Εξαιρετικά ανταγωνιστικός αποδεικνυόταν και ο Raikkonen ο οποίος ανέκαθεν ανήκε στους «σπεσιαλίστες» του Βρετανικού σιρκουί. Τα long runs των SF71H ήταν μάλιστα κατά τι πιο ανταγωνιστικά από των W09 και με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να βρίσκεται στην περιοχή των 50°C κατά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, οποιαδήποτε πρόβλεψη για το τελικό αποτέλεσμα είχε αρχίσει να καθίσταται παρακινδυνευμένη.

Η επιπλέον ζώνη DRS που εκτείνεται από το grid μέχρι το loop και περιλαμβάνει τις δύο πρώτες στροφές, είχε το πρώτο θύμα της νωρίς στο FP1. Ο Grosjean επιχείρησε να στρίψει στην Abbey με το DRS ανοικτό, αλλά μια από τις πολλές ανωμαλίες στο οδόστρωμα του Σίλβερστοουν αποσταθεροποίησε την VF18 στέλνοντας τον Γάλλο εκτός διαδικασίας. Το οδόστρωμα της πίστας μπορεί να ασφαλτοστρώθηκε πρόσφατα, αλλά αυτό έγινε χωρίς να έχει λειανθεί πρώτα η προηγούμενη επιφάνεια. Έτσι η διαδρομή έχει διατηρήσει τα bumps στο μεγαλύτερο μέρος της κάτι που προκάλεσε τα παράπονα αρκετών οδηγών με τον Hamilton να δηλώνει ότι: « Υπάρχουν περισσότερες ανωμαλίες από ότι στη Nordschleife που είναι 100 ετών! Νομίζεις ότι τα μάτια σου θα φύγουν από τον εγκέφαλο». Ο Βρετανός θα εξέφραζε και την δυσαρέσκειά του για την επιπλέον «άσκοπη» ζώνη DRS. Τελικά, οι περισσότεροι οδηγοί θα επέλεγαν να έχουν κλειστό το DRS κατά το turn in στο Abbey για να το ανοίξουν ξανά μέχρι το τέλος της ζώνης.

Εξαιρέσεις αποτέλεσαν οι Verstappen και Ricciardo οι οποίοι κρατούσαν την πτέρυγα ανοικτή συνεχώς μέχρι το φρενάρισμα για την Village. H RB14, όμως, αποδείχτηκε εκτός ρυθμού όποια ρύθμιση και αν δοκίμασε η ομάδα. Ο Verstappen επιχείρησε τα συνήθη ακροβατικά του, όπως και στην Αυστρία, αλλά η Red Bull είχε πολύ απότομες αντιδράσεις υπερστροφής κάθε φορά που ο Max προσπαθούσε να μπει νωρίτερα στο γκάζι. Μία από αυτές, μάλιστα, τον οδήγησε εκτός πίστας νωρίς στο FP2, προξενώντας ζημιά στο πίσω μέρος του μονοθεσίου που δεν του επέτρεψε να συνεχίσει. Ο Ricciardo από την άλλη απέφυγε τα λάθη αλλά ο ταχύτερος χρόνος του απείχε σχεδόν ένα δευτερόλεπτο από εκείνον του Vettel στην δεύτερη περίοδο της Παρασκευής.

Σε ένα σιρκουί όπου του 80% του γύρου είναι με τέρμα το γκάζι και το οποίο αποτελείται από πληθώρα ταχύτατων στροφών οι W09 και SF71H βρέθηκαν στο στοιχείο τους, έχοντας όμως διαφορετικές προσεγγίσεις. Το ασημένιο βέλος έχοντας μεγαλύτερη κλίση στις πτέρυγες, έστριβε σαν τρένο στις γρήγορες καμπές, χάνοντας, ωστόσο, ελάχιστα στις ευθείες. Επιπλέον, η W09 υπέστρεφε εύκολα στα πιο αργά σημεία της διαδρομής κάτι που απαιτούσε μεγάλη ακρίβεια από τους Hamilton-Bottas στη φάση της εισόδου και μεγάλη προοδευτικότητα στην ακόλουθη επιτάχυνση.

Σε αυτόν τον τομέα ήταν που ο Lewis ξεχώρισε από τον 4o σήμερα Valtteri καθώς κατάφερε στον τελευταίο γύρο του να κινηθεί στα όρια της πρόσφυσης όταν το μονοθέσιο ήταν έτοιμο να υποστρέψει ενώ δεν άφηνε χιλιοστό του δευτερολέπτου στα σημεία όπου το μονοθέσιο πετούσε. Ο Βρετανός είχε, μάλιστα, την «στιγμή» του όταν θα έστριβε για την Club με το γκάζι πατημένο αλλά με μία φανταστική διόρθωση κατάφερε να κρατήσει όχι μόνο το μονοθέσιο στην αγωνιστική γραμμή αλλά και το απαραίτητο momentum ώστε να πετύχει τον χρόνο που του χάρισε την pole. Το 1:25.892 είναι νέο ρεκόρ πίστας ενώ η άνω των τριών δεκάτων διαφορά του Hamilton από τον Bottas καταδεικνύει την συμβολή του Lewis στο σημερινό αποτέλεσμα. Ο χρόνος του Hamilton, δε, απείχε μόλις 21 χιλιοστά του δευτερολέπτου από το άθροισμα των τριών καλύτερων sectors του, μία ακόμη απόδειξη της μεγάλης του εμφάνισης.

Η Ferrari από την άλλη επέλεξε χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο στις πτέρυγες ποντάροντας σε αναπλήρωση της κάθετης δύναμης από το νέο της πάτωμα κάτι που σε μεγάλο βαθμό και πέτυχε. Οι δύο SF71H ήταν τα ταχύτερα μονοθέσια στις ευθείες του Σίλβερστοουν ενώ και στις γρήγορες καμπές ήταν πολύ κοντά στις Mercedes. Επιπλέον, φαίνεται ότι τα κόκκινα μονοθέσια είχαν και καλύτερη μηχανική ευστάθεια στα πιο αργά σημεία. Οποιοσδήποτε από τους Vettel-Raikkonen θα μπορούσε να έχει την pole σήμερα αλλά αυτό για διαφορετικούς λόγους ανά οδηγό δεν συνέβη.

Ο Seb- ο οποίος αγωνιζόταν από το FP3 με μυϊκό πρόβλημα στον λαιμό- ήταν στην κορυφή μετά τον πρώτο γύρο προσπαθειών αλλά στον δεύτερο κρίσιμο γύρο του είχε άσχημο πρώτο τομέα πιθανότατα λόγω κακής εξόδου από το loop. Παρά τους πολύ καλούς δύο επόμενους τομείς ο τελικός του χρόνος ήταν αργότερος από τον αρχικό. Αθροίζοντας τα ταχύτερα sectors του Γερμανού προκύπτει χρόνος 1:25.904 ο οποίος είναι και πάλι αργότερος από εκείνον που πέτυχε ο Hamilton για 12 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Κατά πάσα πιθανότητα θα μπορούσε να βρει αυτόν τον επιπλέον χρόνο στον τρίτο τομέα εκεί όπου ο teammate του ήταν για 69 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος στην τελευταία του προσπάθεια.

Ο Kimi, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, μάλλον ήταν ο οδηγός της Ferrari που βρέθηκε πιο κοντά στην pole, όντας ταχύτερος όλων στα sectors 1 και 3. Έχασε, όμως, δύο δέκατα στον δεύτερο εκεί όπου βρίσκεται το σύμπλεγμα Maggots-Becketts-Chapel και αυτό τον περιόρισε στην 3η θέση εκκίνησης. Αξιοσημείωτο είναι το ότι σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν flat στις Maggots και Chapel, όπως άλλωστε και στην Copse αν και ο Vettel εκεί χρησιμοποιούσε πολλές φορές ένα απαλό πάτημα του φρένου στην είσοδο, χωρίς να αφήνει το γκάζι. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την προσέγγιση των οδηγών αύριο με πλήρες φορτίο καυσίμου αλλά και την απαραίτητη «διαχείριση» των Pirelli.

Ο Verstappen (5ος) ήταν και πάλι ταχύτερος του Ricciardo (6ος ) ο οποίος, όμως, αντιμετώπισε πρόβλημα με το DRS στο τέλος της πρώτης του προσπάθειας στο Q3 και σε ολόκληρη την δεύτερη. Και πάλι, όμως, είναι εντυπωσιακό το ότι ο Ολλανδός στον τρίτο τομέα- εκεί δηλαδή όπου η λιγότερη ισχύς δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο- σημείωσε χρόνο αντίστοιχο του Hamilton και ταχύτερο από του Bottas. Ο τρόπος με τον οποίον ελέγχει το μονοθέσιο ο Max κατά τις εξόδους των στροφών είναι απλά εκπληκτικός. Πατάει το γκάζι νωρίτερα από όλους έχοντας, όμως υπό πλήρη έλεγχο την περιστροφή του πίσω μέρους ενώ διορθώνει παράλληλα όλα εκείνα τα μικρά γλιστρήματα- που μόνο αυτού το επιπέδου οι οδηγοί αισθάνονται- με μικρές διορθώσεις στο τιμόνι. Το είδος της δουλειάς που φαίνεται μόνο όταν γίνει κάποιο λάθος και «αποκαλυφθεί» η συνεχής μάχη που δίνει ένας οδηγός με το μονοθέσιο του. Είναι μεγάλη κουβέντα, φυσικά, αλλά ο Max, καθαρά σε θέματα car control και στιλ οδήγησης, είναι ότι πιο κοντινό έχει βγει στον Schumacher της περιόδου 1992-2002.

Άλλος ένας οδηγός που ξεχώρισε ήταν- οποία έκπληξις!- ο Charles Leclerc. Ναι, η Sauber γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική· ναι, η Sauber έχει PU Ferrari·  ναι, η Sauber πλέον τροφοδοτείται και με έμψυχο δυναμικό (λέγε με Resta) από την Scuderia. Την ίδια Sauber, όμως, οδηγεί και ο Ericsson και ο Σουηδός μετά βίας περνάει στο Q2 στους περισσότερους αγώνες. Εκεί όπου, πλεόν, θεωρείται έκπληξη η μη παρουσία του Leclerc. Επιπλέον, ο Charles βρέθηκε για δεύτερη φορά φέτος σε Q3 καταλαμβάνοντας, μάλιστα, την 9η θέση μπροστά από τον Ocon. Ο Μονεγάσκος εκτός από ταχύτητα διαθέτει και πολύ σωστή προσέγγιση στους αγώνες. Είναι συγκροτημένος, δουλεύει σκληρά και δεν φοβάται να παραδεχτεί τα λάθη του. Κατά συνέπεια δεν τα επαναλαμβάνει. Μία προσέγγιση που φτιάχνει τους παγκόσμιους πρωταθλητές και η οποία, προς ώρας, μοιάζει να είναι άγνωστη στον- ας πούμε- Max Verstappen.

Οι Magnussen και Grosjean κατέλαβαν τις θέσεις 7 και 8, πιστοποιώντας το μεγάλο δυναμικό της Haas. Την ίδια στιγμή η αντίπαλός τους για την 4η θέση στους κατασκευαστές, Renault, καταποντιζόταν στις θέσεις 11 (Hulkenberg) και 16 (Sainz). Τα προβλήματα αεροδυναμικής ευστάθειας της RS23 έγιναν στην Μεγάλη Βρετανία εμφανέστερα από ποτέ. Η 10η θέση του Ocon θα πρέπει να θεωρηθεί επιτυχία καθώς ο Perez έμεινε και πάλι εκτός Q3. Ο Alonso περιέσωσε κάπως το γόητρο της McLaren με την 13η θέση τη στιγμή που ο Vandoorne ακολουθούσε τις  δύο τραγικές Williams εκτός Q2. Ο Stroll, μάλιστα, έχασε το μονοθέσιο στα φρένα για την Brooklands κατά την πρώτη του προσπάθεια με αποτέλεσμα το Q1 να διακοπεί προσωρινά με κόκκινη σημαία. Ο Καναδός, τελικά, δεν σημείωσε καν χρόνο όπως και ο, για άλλη μία φορά, άτυχος Hartley του οποίου η εμπρός αριστερά ανάρτηση κατέρρευσε στο FP3 (προκαλώντας βίαιη έξοδο) με αποτέλεσμα να μην συμμετάσχει στις κατατακτήριες.

Για τον αυριανό αγώνα (στις 16:10) όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά. Η Mercedes και η Ferrari είναι στο ίδιο επίπεδο και ο αγώνας θα κριθεί, μάλλον, στην διαχείριση των soft με τα οποία ξεκινούν όλοι οι πρωτοπόροι. Εάν ο Hamilton κρατήσει την θέση του στην εκκίνηση δεν θα ήταν απίθανο εάν κατάφερνε να κάνει αρκετά μεγάλο πρώτο stint αποκτώντας και το πλεονέκτημα για τη 6η νίκη στην πατρίδα του. Το αρνητικό για τον Βρετανό είναι ότι ο Bottas (ο οποίος έχει περάσει στην 3η μονάδα ισχύος) δεν φάνηκε ικανός να ακολουθήσει τον ρυθμό της πρώτης Mercedes αλλά και των Ferrari. Έτσι, ίσως οι δύο SF71H μπορέσουν, εφαρμόζοντας διαφορετικές στρατηγικές, να πιέσουν την Mercedes αναγκάζοντάς την να καταπονήσει περισσότερο από το επιθυμητό τα Pirelli. Σε περίπτωση, δε, που η θερμοκρασία ασφάλτου είναι στα ίδια επίπεδα με σήμερα (51°C) τα κόκκινα μονοθέσια θα ευνοηθούν κατά πάσα πιθανότητα, περεταίρω. Πάντως, το μοναδικό pit stop αύριο δε θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Ο Ricciardo, μάλιστα, δήλωνε ότι στην Red Bull το θεωρούν εξαιρετικά απίθανο υπό τις παρούσες συνθήκες. Hamilton εναντίον Vettel εναντίον Raikkonen αύριο, στην μάχη της Αγγλίας…

Τα σκορ των δοκιμαστικών
Hamilton-Bottas 6-4
Ricciardo-Verstappen 3-7
Vettel-Raikkonen 9-1
Perez-Ocon 2-8
Stroll-Sirotkin 4-6
Hulkenberg-Sainz 6-4
Hartley-Gasly 3-7
Grosjean-Magnussen 3-7
Vandoorne-Alonso 0-10
Ericsson-Leclerc 2-8

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!
Back to top button