GP Μεγάλης Βρετανία – Ανάλυση αγώνα: Ο Vettel κατακτά το Νησί…


Με εννιά γύρους να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας στο Σίλβερστοουν όλες οι προβλέψεις και οι αναλύσεις είχαν πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων…

Δύο Mercedes και δύο Ferrari στις 4 πρώτες θέσεις, με κάθε μονοθέσιο να βρίσκεται εντός DRS εκείνου που προπορεύεται σε μία ισορροπία τρόμου. Η σχεδόν απόλυτη ισοδυναμία των SF71H και W09 σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου, αλλά και οι δύο περίοδοι Safety Car στα τελευταία στάδια του αγώνα είχαν εκμηδενίσει τις μεταξύ τους διαφορές και η διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος εξαρτιόταν, πλέον, αποκλειστικά από τον ανθρώπινο παράγοντα.

Το αουτσάιντερ, Valtteri Bottas, βρισκόταν στην κορυφή- φορώντας την Medium γόμα εδώ και 22 γύρους- και καταδιωκόταν από τον άνθρωπο που είχε ελέγξει τον αγώνα στο μεγαλύτερο μέρος του. Ο Seb Vettel με φρέσκα soft, στα οποία είχε περάσει εντός του πρώτου SC, οδηγώντας την πανίσχυρη SF71H ήταν αναγκασμένος να δώσει μεγάλη μάχη για μία νίκη που λίγους γύρους πριν φαινόταν να έχει στο τσεπάκι του. Πίσω τους, δύο οδηγοί των οποίων η επαφή στην εκκίνηση είχε θέσει νέα δεδομένα στον αγώνα. Ο Hamilton σε παλιά Medium επίσης- άρτι αφιχθείς από την ουρά της κατάταξης- ακολουθούμενος από την χθεσινή του Νέμεση, Kimi Raikkonen, με τον Φιλανδό, σε καινούργια Soft, να έχει μόλις απαλλαγεί από τον εκπληκτικό χθες Verstappen. Πλεονεκτική θέση στην πίστα εναντίον φρέσκων ελαστικών και Mercedes εναντίον Ferrari στην πρώτη φετινή τροχό με τροχό μονομαχία των τεσσάρων μονοθεσίων. Ένας ακόμη συγκλονιστικός αγώνας στο πιο συναρπαστικό πρωτάθλημα των τελευταίων ετών. Το υπέροχο τρόπαιο του Grand Prix της χώρας που έχει ως σύμβολό της το λιοντάρι περίμενε τον πιλότο που θα οδηγούσε ως τέτοιο…

Το τριήμερο του Sebastian Vettel έμοιαζε να παίρνει την κάτω βόλτα από το πρωί του Σαββάτου. Κάποια βίαιη ανατάραξη που είχε προκληθεί από τις πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος τραυμάτισε ορισμένους αυχενικούς μύες του Γερμανού κατά το μέσον του FP3. Με τα σύγχρονα μονοθέσια αρκεί μία ελαφρώς διαφορετική κλίση του αυτοκινήτου πάνω σε κάποιο bump ώστε το επακόλουθο φορτίο στο σώμα του οδηγού να δημιουργήσει προβλήματα. Ως αποτέλεσμα, ο Seb αποχώρησε πρόωρα από τις πρωινές δοκιμές του Σαββάτου χωρίς να έχει κάνει, μάλιστα, προσομοίωση δοκιμαστικών. Κάτι που κατά πάσα πιθανότητα του στοίχισε στο Q3 αν αναλογιστούμε το πόσο κοντά βρέθηκαν οι τρεις πρώτοι οδηγοί. Με τον Hamilton να ξεσηκώνει το Βρετανικό κοινό, πανηγυρίζοντας έξαλλα την pole, ο Vettel είχε να σκεφτεί εντατικές φυσιοθεραπείες και παυσίπονα μέχρι το μεσημέρι της Κυριακής ώστε να είναι έτοιμος για την εκκίνηση του πιο εξαντλητικού, ίσως, αγώνα της χρονιάς.

Μια εκκίνηση στην οποίαν δε θα συμμετείχε ποτέ ο Brendon Hartley. Στην Toro Rosso δεν έφτασαν 24 ώρες για την ανακατασκευή της κατεστραμμένης STR13 από το πρωί του Σαββάτου και έτσι τα κόκκινα φώτα θα άναβαν για 19 μονοθέσια. Από τα οποία τα 17 θα βρίσκονταν στο grid καθώς οι δύο Williams είχαν αποφασίσει να ξεκινήσουν από το pit lane. Η νέα πίσω πτέρυγα στα πάλαι ποτέ κραταιά μονοθέσια του sir Frank είχε αποδειχτεί σχεδιαστικά εντελώς λάθος με τις FW41 να αποσταθεροποιούνται κάθε φορά που έκλεινε το DRS. Ο Lowe θα ζητούσε συγγνώμη από τους Stroll-Sirotkin, αλλά η αναγκαστική επιστροφή στην παλιά πτέρυγα σήμαινε και παραβίαση του parc ferme με αποτέλεσμα οι οδηγοί της ομάδας από το Γκρόουβ να χάσουν τις ήδη πολύ χαμηλές θέσεις εκκίνησης του Σαββάτου. Η τελευταία νίκη τους στο Σίλβερστοουν με τον Villeneuve το 1997 φαντάζει σαν ανάμνηση ξεχασμένη στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Εν έτει 2018 οι της Williams έχουν να υπερηφανεύονται μόνο για τις εξαιρετικές εκκινήσεις των μονοθεσίων τους, πλεονέκτημα το οποίο θα τους ήταν άχρηστο στον εντός έδρας αγώνα, όπως είχαν εξελιχτεί τα πράγματα.

Εξαιρετικές εκκινήσεις, όμως, κάνουν από την αρχή της χρονιάς και οι δύο Ferrari. Και ο Seb Vettel γνώριζε ότι η πρώτη του μεγάλη ευκαιρία χθες θα ήταν το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Και δεν την άφησε να πάει χαμένη. Παρά το ότι ξεκινούσε από τη βρώμικη μεριά του grid, ρύθμισε άψογα το σπινάρισμα των πίσω τροχών και πριν ακόμη βρεθεί στην Abbey ήταν άνετα επικεφαλής. Η εκκίνηση του Hamilton ήταν κάκιστη και αυτό θα έδινε την ευκαιρία και στον Bottas να πάρει την εσωτερική στην πρώτη στροφή για να επιδοθεί στο κυνήγι του πρωτοπόρου Vettel. Ο άλλος Φιλανδός του grid είχε επίσης ξεκινήσει δυνατά. Προσπάθησε να περάσει από δεξιά τον Hamilton αλλά η επερχόμενη W09 του Bottas τον ανάγκασε να σηκώσει το πόδι από το γκάζι για λίγο. Στρίβοντας στην Farm, ο Kimi ήταν στα δεξιά του 3ου Hamilton και στόχευε σε ένα καθυστερημένο φρενάρισμα για το Village ώστε να βρεθεί μπροστά από τη μία Mercedes. Ο Hamilton, όμως, δεν επρόκειτο να παραδοθεί αμαχητί. Καθυστέρησε κι εκείνος το φρενάρισμά του, επέλεξε την εξωτερική, αφήνοντας χώρο για την Ferrari που γνώριζε ότι είχε στα δεξιά του και μπήκε στο loop μπροστά από τον Raikkonen και πίσω από τους Vettel-Bottas.

Εκεί συνέβη και η ατυχής επαφή των Hamilton-Raikkonen. Ο Kimi μπλόκαρε τον εμπρός δεξή τροχό, η SF71H υπέστρεψε και παρά το ότι ο Φιλανδός έστριψε το τιμόνι πλήρως προς τα δεξιά για να αποφύγει την σύγκρουση η επαφή ήταν αναπόφευκτη. Ο εμπρός αριστερά τροχός της Ferrari ακούμπησε τον πίσω δεξιά της Mercedes, γυρίζοντας το ασημένιο μονοθέσιο στην έξοδο διαφυγής της 3, με τον Hamilton να παρακολουθεί ανήμπορος να τον προσπερνούν όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια εκτός του Perez. Ο Μεξικανός είχε χάσει το μονοθέσιό του στην πρώτη στροφή έπειτα από μονομαχία με τον Alonso και το επακόλουθο τετ-α-κε τον είχε στείλει σχεδόν συστημένο στις δύο Williams που έβαιναν εκείνη τη στιγμή από τα pits, ευτυχώς χωρίς κάποια άλλη επαφή. Όσο για τον Kimi, το χαμένο του momentum από την επαφή θα έδινε την ευκαιρία στους Verstappen-Ricciardo να τον προσπεράσουν στην Aintree. Επαφή, όμως, παρόμοια με των Hamilton-Raikkonen θα είχαν στο ίδιο σημείο ακριβώς και οι Magnussen-Grosjean με τον Γάλλο να χάνει κι αυτός το φρενάρισμα από την εσωτερική και να χτυπάει την Haas του teammate του στα πλαϊνά. Αυτό θα έριχνε τον Kevin στην 10η θέση και τον Romain στην 13η, χαλώντας την πολύ καλή εμφάνιση του Σαββάτου.

Και ερχόμαστε στην πρώτη αμφιλεγόμενη απόφαση των αγωνοδικών, η οποία αφορούσε στην επαφή Hamilton-Raikkonen. Δεν χωράει αμφιβολία πώς η ευθύνη της επαφής ανήκε στον Raikkonen αλλά τα 10 δευτερόλεπτα χρονικής ποινής που του επιβλήθηκαν μας κάνουν να αναρωτιόμαστε και πάλι για το σκεπτικό των κριτών. Καλό θα ήταν να μας εξηγήσουν τι ακριβώς τιμώρησαν. Την επαφή; Τότε γιατί δεν έδωσαν κάποια ποινή και στον Grosjean ο οποίος ακούμπησε με τον ίδιο τρόπο και στην ίδια στροφή τον Magnussen; Και γιατί ήταν 10 τα δευτερόλεπτα της ποινής; Στην Κίνα έδωσαν 5 στον Verstappen για την επαφή με τον Vettel όπως και στη Γαλλία όταν ο Vettel χτύπησε τον Bottas κατά την εκκίνηση. Ήταν, μήπως, βαρύτερο το παράπτωμα του Raikkonen επειδή ο Φιλανδός κέρδισε τη θέση του από τον Hamilton με επαφή; Αλλά και ο Verstappen δεν είχε κερδίσει με επαφή (εσκεμμένη κιόλας) θέση από τον Raikkonen στην Αυστρία χωρίς καν να του επιβληθεί ποινή;

Δυστυχώς, ο τρόπος με τον οποίον επιβάλλονται οι ποινές αρχίζει όλο και περισσότερο να μοιάζει με ανέκδοτο. Σε αυτήν την απόφαση, όπως και στην σχεδόν σκανδαλώδη επιβολή του πρώτου Safety Car, αυτό που μέτρησε, δυστυχώς, ήταν τα συμφέροντα του τοπικού ήρωα. Είμαστε σίγουροι πως εάν οι Hamilton-Raikkonen είχαν την ίδια σύγκρουση σε άλλη πίστα ή εάν οι ρόλοι ήταν αντεστραμμένοι στην ίδια πίστα ή εάν ο Raikkonen βρισκόταν στην μάχη του πρωταθλήματος η (όποια) ποινή θα ήταν εντελώς διαφορετική. Το γεγονός πυροδότησε και τις ανόητες δηλώσεις των Hamilton-Wolff-Lauda μετά το τέλος του αγώνα, αλλά με αυτές θα ασχοληθούμε στο κλείσιμο.

Ο Ricciardo θα έχανε αμέσως την θέση του από τον Raikkonen ο οποίος τον προσπέρασε εκπληκτικά από την εξωτερική της Copse ενώ βρισκόμασταν ακόμη στον πρώτο γύρο. Ο Verstappen όμως στην 4η θέση θα αποδεικνυόταν πολύ πιο δύσκολος αντίπαλος κρατώντας την θέση του για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα χάρη και στην φύση του σιρκουί το οποίο απαιτεί μεγάλη διαφορά ρυθμού για προσπέρασμα. Ο Max ισχυριζόταν ότι η PU της Renault υπολείπεται κατά 70-80 ίππων εκείνων των Ferrari και Mercedes αλλά βρίσκουμε την άποψή του υπερβολική. Μπορεί το Σίλβερστοουν να είναι όντως ένα power-sensitive σιρκουί (δηλ παίζει μεγάλο ρόλο η απόδοση των PU) αλλά αυτό είναι η μισή αλήθεια. Το Βρετανικό σιρκουί είναι επίσης και front-limited (δηλ η μέγιστη πρόσφυση καθορίζεται από το εμπρός μέρος του μονοθεσίου λόγω των υψηλών ταχυτήτων εισόδου στις περισσότερες στροφές και τις λίγες επιταχύνσεις από χαμηλές ταχύτητες) όπως και η Βαρκελώνη όπου η Red Bull επίσης δεν τα πήγε καλά.

Άλλωστε στο Μόντρεαλ, το οποίο είναι επίσης σιρκουί-δυναμόμετρο αλλά η έμφαση δίνεται στην πρόσφυση του πίσω μέρους λόγω των συνεχών επιταχύνσεων (rear-limited), ο Verstappen ήταν μόλις ενάμιση δέκατο αργότερος του Vettel στις κατατακτήριες. Δεν επιτυγχάνονται τέτοιες διαφορές με τόσο μεγάλο έλλειμμα ισχύος. Ούτε, φυσικά, η Red Bull έχανε 1 δευτερόλεπτο στις ευθείες αποκλειστικά λόγω PU όπως ισχυρίζονταν οι οδηγοί της. Μπορεί η RB14 να έχει λόγω σασί την καλύτερη μηχανική πρόσφυση στο grid αλλά η αεροδυναμική της αποδοτικότητα (σχέση κάθετης δύναμης-οπισθέλκουσας) χρήζει αρκετά μεγάλης βελτίωσης. Τα ίδια διαλαλούσαν και οι της McLaren κατά την περίοδο Honda, τότε που ο Alonso ορκιζόταν ότι αρκούσε η PU της Renault- ούτε καν Mercedes ή Ferrari- στα μονοθέσια από το Woking για να διεκδικήσουν το πρωτάθλημα. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε…

Η κατάταξη μετά τον πρώτο γύρο είχε διαμορφωθεί ως εξής: Vettel, Bottas, Verstappen, Raikkonen, Ricciardo, Hulkenberg, Leclerc, Ocon, Sainz, Magnussen, Alonso, Gasly, Grosjean, Ericsson, Vandoorne, Sirotkin, Hamilton, Stroll και Perez. Οι πρωτοπόροι κοιτούσαν να παρατείνουν όσο γινόταν το πρώτο τους stint με τον Bottas να κρατιέται 5  δευτερόλεπτα μακριά από τον Vettel ώστε να αποφύγει τον βρώμικο αέρα της Ferrari. Ο Hamilton κάνοντας πολλά όμορφα προσπεράσματα, θα βρισκόταν από τον 11ο ήδη γύρο στην 6η θέση, 27 δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel. Εκείνη τη στιγμή η 5η θέση έμοιαζε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον Βρετανό.

Ο Raikkonen θα ήταν ο πρώτος στα pits, στον 14ο γύρο, περνώντας στα Medium. Η φθορά των Pirelli στις Ferrari ήταν κατά τι χειρότερη από εκείνη στις Mercedes αλλά πρέπει να δοθούν τα εύσημα στην Ιταλική εταιρία για την εκπληκτική της βελτίωση με τα λεπτότερα Pirelli. Στην Βαρκελώνη, όταν και αυτά πρωτοχρησιμοποιήθηκαν, η Scuderia όχι μόνο ήταν αργότερη αλλά έκανε και παραπάνω pit stop από την Mercedes. Στο Σίλβερστοουν, όμως, οι Ιταλοί είχαν ανατρέψει το σκηνικό. Χάρη στην εκπληκτική δουλειά των ανθρώπων του Mattia Binotto και τις ατελείωτες ώρες των Giovinazzi-Kvyat στους προσομοιωτές του Maranello, η Ferrari παρουσίασε ένα πανίσχυρο πακέτο που έδωσε στους Vettel-Raikkonen την ευκαιρία να ανταγωνιστούν στα ίσια τις- απλησίαστες διαχρονικά στην Αγγλία- Mercedes. Ο Vettel θα περνούσε στα Medium στον 18ο γύρο ενώ ο Bottas στον 22ο με τον Hamilton να μένει με τα Soft μέχρι το τέλος του 25ου γύρου.

Καθώς περνούσαμε το μέσον του αγώνα η κατάσταση έμοιαζε να έχει παγιωθεί με όλους τους οδηγούς στην Medium γόμα εκτός από τους Hulkenberg-Sainz οι οποίοι ήταν οι μόνοι που επέλεξαν την Hard γόμα. Ο Vettel έκανε συντήρηση ελαστικών για να πάει μέχρι το τέλος ενώ ο Ricciardo αισθανόμενος την απειλή του Hamilton από την 6η θέση θα επέλεγε να κάνει και δεύτερο ανεφοδιασμό για soft ώστε να επιτεθεί στο τέλος. Στον επόμενο γύρο έλαβε χώρα το περιστατικό που έφερε τα πάνω κάτω στον αγώνα. Ο Ericsson έχασε την Sauber στην είσοδο του Abbey προσκρούοντας βίαια στα προστατευτικά ελαστικά. Έτσι ολοκληρώθηκε ένα άσχημο τριήμερο για την Ελβετική ομάδα, καθώς και ο Leclerc που φαινόταν ικανός για την 7η θέση είχε εγκαταλείψει νωρίτερα λόγω του ότι ο πίσω αριστερά τροχός δεν περάστηκε σωστά κατά το pit stop του.

Στον 33ο γύρο ο Charlie Whiting αποφασίζει να επιβάλει το Safety Car για την έξοδο του Ericsson, απόφαση η οποία επίσης σηκώνει πολλή συζήτηση. Η αμμοπαγίδα στην Abbey είναι πολύ μεγάλη και η Sauber απείχε σχεδόν 100 μέτρα από την αγωνιστική γραμμή. Δε θα πούμε ότι αρκούσαν οι διπλές κίτρινες σημαίες για την απομάκρυνσή της, αλλά γιατί δεν επιλέχτηκε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας; Φυσικά σε περίπτωση VSC οι διαφορές θα παρέμεναν αναλλοίωτες ενώ με το SC εκμηδενίστηκαν. Και ο μεγάλος ευνοημένος από αυτήν την απόφαση ήταν ο Lewis Hamilton ο οποίος είχε πλέον την χρυσή ευκαιρία στον αγώνα της πατρίδας του να διεκδικήσει ακόμη και την νίκη, μία νίκη που στην αρχή του αγώνα φάνταζε εντελώς απίθανη.

Η Ferrari φέρνει αμέσως και τους δύο οδηγούς της για φρέσκα soft ελαστικά προτού ο Vettel φτάσει στην Mercedes AMG GT R F1 που οδηγεί ο Bernd Maylander. Το ίδιο κάνει και η Red Bull με τον Verstappen όπως και οι δύο McLaren, ο Gasly, ο Perez και ο Sainz. Η Mercedes επιλέγει να κρατήσει έξω τους Bottas-Hamilton με αποτέλεσμα, όταν ολοκληρώθηκαν τα pit stops, εκείνοι να βρεθούν στις θέσεις 1 και 3, με τον Vettel ανάμεσά τους. Η απόφαση για τον Hamilton ήταν λογική καθώς οι δύο Mercedes είχαν μόνο φρέσκα Medium διαθέσιμα και ο Βρετανός σε περίπτωση στάσης θα έπεφτε μάλλον πίσω από τους Ricciardo-Hulkenberg χάνοντας επαφή με την κορυφή στην επανεκκίνηση. Για τον Bottas η στάση θα εξασφάλιζε την δεύτερη θέση με μία μικρή πιθανότητα νίκης εάν μπορούσε να επιτεθεί στον Vettel, αλλά οι της Mercedes προτίμησαν να τα παίξουν όλα για όλα κρατώντας τον στην πρωτοπορία και ποντάροντας σε μεγάλη αμυντική οδήγηση από τον Φιλανδό έναντι του Vettel.

Η πρώτη επανεκκίνηση στον 38ο γύρο είχε αμέσως μεγάλες μάχες. Ο Raikkonen επιτέθηκε αμέσως στον Verstappen προσπερνώντας τον εντυπωσιακά στην Brooklands. Ο Max, όμως, επανήλθε με μία μαγική κίνηση από την εξωτερική στην Luffield και παρέμεινε μπροστά από τον Φιλανδό μετά από μάχη που κράτησε μέχρι την Copse. Εκεί όπου λίγες στιγμές αργότερα οι Sainz-Grosjean θα είχαν μία τρομακτική σύγκρουση με σχεδόν 300 χλμ/ώρα όταν ο Γάλλος από την εσωτερική θα έχανε την VF18 ακουμπώντας την Renault που μόλις είχε ολοκληρώσει ένα εκπληκτικό προσπέρασμα. Η ευθύνη βαραίνει κυρίως τον Grosjean  ο οποίος έπρεπε να υποχωρήσει πιο νωρίς καθώς ο Sainz βρισκόταν ξεκάθαρα μπροστά πριν την είσοδο της στροφής. Το αυτοκίνητο ασφαλείας θα έβγαινε ξανά και ο αγώνας θα επανεκκινούσε στον 42ο γύρο.

Οι τελευταίοι 11 γύροι του αγώνα ήταν συγκλονιστικοί. Ο Vettel θα έκανε αμέσως την πρώτη επίθεσή του στην W09 του Bottas στην ευθεία Wellington με τον Φιλανδό να κλείνει την πόρτα. Ο Raikkonen θα κατάφερνε να απαλλαγεί τελικά από τον Verstappen με μία εκπληκτική κίνηση κατά τον 43ο γύρο στην Stowe. Γύρος 44 και ο Vettel επιτίθεται ξανά για την πρωτοπορία. Βγαίνοντας από την Aintree τα πιο μαλακά και φρέσκα Pirelli, σε συνδυασμό με το DRS τον φέρνουν στο κιβώτιο ταχυτήτων του Bottas. Ο Φιλανδός κινείται στην εσωτερική και ο Seb καθυστερεί όσο μπορεί το φρενάρισμα για την Brooklands. Το ίδιο έχει κάνει και ο Valtteri, όμως, με τους δύο να πηγαίνουν πλάι-πλάι στο Luffield και μέχρι την Copse σε μια μονομαχία που κόβει την ανάσα.

Ο Seb πρέπει να κρατήσει την ψυχραιμία του. Δεν πρέπει να επαναληφθεί το Μπακού αλλά δεν μπορεί να συμβιβαστεί και με την 2η θέση σε έναν αγώνα ο οποίος φαινόταν να του ανήκει από τον πρώτο γύρο. Κρατιέται στο DRS για τους επόμενους δύο γύρος, φορτίζοντας όμως καλύτερα τις μπαταρίες της SF71H. Εν τω μεταξύ ο Verstappen έχει εγκαταλείψει με πρόβλημα στο brake by wire της RB14. Γύρος 47 και η Ferrari φαίνεται, σε σχέση με πριν, λίγο πιο πίσω από την Mercedes στην έξοδο του Aintree. Αυτό αποτελεί όμως μέρος του σχεδίου του Seb. Ο Valtteri έχει και ένα μικρό «ψάρεμα» στην έξοδο και ο Vettel εξαπολύει όλη την ισχύ της Ferrari ώστε να βρεθεί πίσω από τον Bottas ακριβώς στο τέλος της ευθείας. Ο Valtteri δεν τον περιμένει. Βλέπει ξαφνικά το κόκκινο μονοθέσιο να βουτάει στην εσωτερική του, προσπαθεί να κλείσει την πόρτα και πάλι αλλά είναι αργά. Ο Vettel κατάφερε με ένα μεγάλο προσπέρασμα να πάρει την πρωτοπορία που θα διατηρούσε μέχρι τέλους.

Ο Bottas θα έχανε άλλες δύο θέσεις από τους Hamilton-Raikkonen καθώς τα Pirelli του είχαν φθαρεί υπερβολικά από την μάχη με τον Vettel. Ο Alonso με μία πανέξυπνη οπορτουνιστική κίνηση είχε βρεθεί μπροστά από τον Magnussen κατά την επανεκκίνηση, ενώ ο Gasly θα προσπερνούσε στον τελευταίο γύρο τον Perez για την 10η με τον Γάλλο να ακουμπά την Force India στην είσοδο του Club. Αυτό θα του επέφερε χρονική ποινή μετά τον τερματισμό με αποτέλεσμα ο Perez να πάρει πίσω την τελευταία βαθμολογούμενη θέση. Έτσι οι πρώτοι δέκα μετά την καρό σημαία ήταν: Vettel, Hamilton, Raikkonen, Bottas, Ricciardo, Hulkenberg, Ocon, Alonso, Magnussen και Perez. Οδηγός της ημέρας πιστεύουμε ότι ήταν ο Vettel ο οποίος οδήγησε όχι μόνο ταχύτατα αλλά και ώριμα όταν το SC τον έφερε σε μειονεκτική θέση έναντι των Mercedes. Έκανε, δε, την κίνηση του πρωταθλήματος μέχρι στιγμής στην μάχη του με τον Bottas. Πλήρως δικαιολογημένος ο χαρακτηρισμός «λιοντάρι» για τον Γερμανό από τον Arrivabene στην ενδοεπικοινωνία μετά την καρό σημαία.

Για το τέλος αφήσαμε την απαράδεκτη συμπεριφορά των ανθρώπων της Mercedes μετά το τέλος του αγώνα. Τον χορό άρχισε ο Hamilton ο οποίος στην αρχή- αγενέστατα- αρνήθηκε να κάνει δηλώσεις στο parc ferme όπως οι υπόλοιποι «κοινοί θνητοί» οδηγοί. Όταν, έπειτα, ο Martin Brundle ανέβηκε στο podium για να πάρει μία δήλωση από τον τοπικό ήρωα (μόνο) εκείνος χαρακτήρισε την σύγκρουση με τον Raikkonen ως «ενδιαφέρουσα στρατηγική» από πλευράς Ferrari. Μία ανοησία πρώτου μεγέθους η οποία δεν μπορεί να δικαιολογηθεί για κάποιον τόσο έμπειρο οδηγό ακόμη και από την ένταση ενός αγώνα που έχει μόλις τελειώσει. Το είδος των «συνομοσιολογικών» δηλώσεων στις οποίες μας είχε συνηθίσει και ο ήρωας του, Ayrton Senna, όταν τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά για εκείνον. Ακόμη χειρότερα για την Mercedes, την σκυτάλη πήραν από τον Hamilton οι Wolff-Lauda οι οποίοι συνδυάζοντας τα γεγονότα του Σίλβερστοουν με την επαφή Vettel-Bottas στη Γαλλία (πώς είπατε;) στήριξαν ουσιαστικά την οπτική Hamilton. Το τι νόημα θα είχε για τον νούμερο ένα της Ferrari να βγάλει εσκεμμένα τον νούμερο 2 της Mercedes καταστρέφοντας και την εμπρός του πτέρυγα ούτε που τους πέρασε από το μυαλό, καθώς φαίνεται.

Για τον Hamilton, γνωρίζαμε και από το παρελθόν πώς όταν βρίσκεται υπό πίεση έχει μία ροπή προς τέτοιου είδους προκλητικές συμπεριφορές. Ποιος μπορεί να ξεχάσει, άραγε, τα γεγονότα του Σπα το 2008 ή το 2012 όταν είχε ανεβάσει στο twitter υποτιθέμενα δεδομένα τηλεμετρίας για να δικαιολογήσει την επικράτηση Button στα δοκιμαστικά; Αλλά και το 2016 όταν και είχε ηττηθεί τελικά από τον Rosberg με το ίδιο μονοθέσιο, η διαγωγή του ήταν επίσης απαράδεκτη στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν αφήνοντας υπόνοιες ακόμη και για μεροληψία της Mercedes υπέρ του Nico. Της Mercedes η οποία έχει στηρίξει τον Hamilton από την αρχή της καριέρας του και η οποία φρόντισε να τον πάρει την κατάλληλη στιγμή από ένα πλοίο (McLaren) που βυθιζόταν. Όσο για την Αγγλογερμανική ομάδα, η συμπεριφορά των ανθρώπων της από την αρχή της σεζόν καταδεικνύει ότι φέτος αισθάνονται πραγματικά την πίεση της Ferrari. Η Scuderia κατάφερε στο Σίλβερστοουν μία νίκη η οποία έχει μεγαλύτερο ψυχολογικό αντίκτυπο από ότι βαθμολογικό. Πηγαίνοντας σε δύο εβδομάδες στον δεύτερο εντός έδρας αγώνα για τη Mercedes οι Vettel και Ferrari έχουν κάθε λόγο να αισιοδοξούν. Η Mercedes,όμως, δεν έχει πει την τελευταία της λέξη…

Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος αγώνας στις 22 Ιουλίου, στο Χόκενχαϊμ

Ετικέτες

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close