Με τα SUV της Hyundai στην Ισπανία [first drive]

Στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης πήραμε μία πρώτη γεύση από το ολοκαίνουριο Santa Fe, το ανανεωμένο Tucson και το Kona με τον νέο diesel στα 1.600 κ.εκ.

HYUNDAI SANTA FE. Μπορεί να είναι το μεγαλύτερο (και το ακριβότερο), αλλά το Santa Fe είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τη Hyundai. Κατ’ αρχάς είναι αυτό που έβαλε τη μάρκα στα SUV, μετρώντας πλέον τέσσερις γενιές. Η νέα είναι αναμφίβολα η πιο στιλάτη και ξεχωρίζει από την αρμονική σχεδίαση του μήκους 4,77 μέτρων αμαξώματος. Το νέο Santa Fe έχει μια μεγάλη μάσκα (Cascading Grille, όπως την αποκαλεί η Hyundai) ως στοιχείο «ευθυγράμμισης» με το Kona, αν και έχουν αποφευχθεί φλύαρες λεπτομέρειες, με αποτέλεσμα το αμάξωμα να δείχνει πιο ισορροπημένο.

Το νέο Santa Fe έχει πλέον μία έκδοση αμαξώματος (η προηγούμενη είχε μακριά και κοντή), είναι 7 εκατοστά μακρύτερο και έχει 6,5 εκατοστά περισσότερα σε μεταξόνιο (2,765 μέτρα συνολικά). Έτσι, υπάρχουν μεγάλοι χώροι για τους πίσω επιβάτες, εκτός από την πενταθέσια υπάρχει και επταθέσια διάταξη, ενώ το πορτμπαγκάζ χωρά 625 λίτρα (547 στο επταθέσιο με την 3η σειρά πεσμένη).

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η ανεξάρτητη από το ταμπλό οθόνη (από 5 έως 7 ή 8 ίντσες), με τον πίνακα οργάνων να είναι αναλογικός και με ψηφιακό ταχύμετρο. Τα υλικά είναι ποιοτικά και τα πλαστικά μαλακά (όπου υπάρχουν σκληρά, τα «κρύβει» το καλό φινίρισμα) για έναν άνετο θάλαμο επιβατών και με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Φυσικά υπάρχει ένα πλήρες πακέτο από συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όσο και άνεσης και ασφάλειας, με το Smart Sense να περιλαμβάνει το νέο Rear Occupant Alert στην περίπτωση που ξεχαστεί στο πίσω κάθισμα κάποιος επιβάτης (κάτι που συμβαίνει συχνά στις ΗΠΑ, με τους γονείς να ξεχνούν τα παιδιά τους πίσω).

Στη χώρα μας η διάθεση του Santa Fe θα ξεκινήσει αρχές του 2019. Στην γκάμα υπάρχει η έκδοση βενζίνης 2.4 GDI (με 185 ίππους και αυτόματο 6άρι), καθώς και δύο diesel εκδόσεις. Προσπεράσαμε τη 2.2 CRDI με τα 200 άλογα, αφού για ευνόητους λόγους το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η 2.0 CRDI με τους 150 ή 185 ίππους. Οδηγήσαμε την ισχυρότερη (με τους 185 ίππους), με το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και την έξυπνη τετρακίνηση HTRAC με 4 προγράμματα κίνησης.

Και εδώ μόνο καλά λόγια έχουμε να πούμε, αφού στη δίλιτρη έκδοση το ευκολοδήγητο Santa Fe μας έδειξε πως είναι ένα ποιοτικό και άνετο SUV με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει σωστό «βάρος», η ανάρτηση βρίσκει τη χρυσή τομή ανάμεσα στο κράτημα και την άνεση, ενώ το αυτόματο 8άρι κάνει απόλυτα ομαλές αλλαγές. Αργότερα αναμένεται για το Santa Fe μία υβριδική, καθώς και μία plug-in υβριδική έκδοση.

HYUNDAI TUCSON. Το Tucson είναι ένας από τους σημαντικότερους παίκτες στη δημοφιλέστερη κατηγορία των κόμπακτ SUV και το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη. Στη χώρα μας το περιμένουμε τον Οκτώβριο, με ανανεωμένη εμφάνιση και γκάμα κινητήρων (όλοι είναι Euro 6d με start/stop σύστημα ISG και ηλεκτρικό χειρόφρενο), καθώς και ως το πρώτο Hyundai που υποδέχεται τη νέα mild-hybrid diesel έκδοση.

Αυτό το σύστημα θα περάσει αργότερα και στον νέο 1.600άρη diesel, προς το παρόν όμως το βλέπουμε στον 2.0 CRDi των 185 ίππων. Με εξελιγμένο start/stop με ιμάντα που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα 12 kW με μια μικρή μπαταρία 0,44 kWh για μείωση της κατανάλωσης έως 7% (σε σχέση με την απλή συμβατική έκδοση). Ουσιαστικά, ο ηλεκτροκινητήρας συμβάλλει στην κίνηση του αυτοκινήτου (σε συνθήκες χαμηλού φορτίου ή ρολαρίσματος), όταν παράλληλα λειτουργεί ως γεννήτρια.

Όπως προαναφέραμε η mild-hybrid έκδοση 48V με τον 1.6 CRDi αναμένεται την άνοιξη του 2019. Έως τότε ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει ανάμεσα στις δύο του «απλές» εκδόσεις: με 115 ίππους και 6άρι μηχανικό κιβώτιο ως 4×2 ή την ισχυρότερη, με 136 ίππους, με τον 1.6 SmartStream που συνδυάζεται με διπλόδισκο κιβώτιο 7 DCT και προαιρετικά με την τετρακίνηση HTRAC (προσφέρει και δυνατότητα lock για κατανομή 50/50). Φυσικά υπάρχει στη βάση ο βενζινοκινητήρας 1.6 GDI με 132 ίππους, καθώς και η turbo έκδοση 1.6 T-GDI με 177 άλογα (με 6άρι ή αυτόματο 7άρι, σε 2WD ή 4WD έκδοση).

Αισθητικά, το Tucson απέκτησε μια πιο φρέσκια εμφάνιση χάρη στη νέα μάσκα και γρίλια και τους ελαφρώς επανασχεδιασμένους προαιρετικά LED προβολείς. Ελαφρώς διαφορετικοί είναι οι προφυλακτήρες, νέας σχεδίασης είναι οι ζάντες, ενώ στην παλέτα έχουν προστεθεί νέα χρώματα. Στο εσωτερικό υπάρχει ποιοτική αναβάθμιση (σε επίπεδο υλικών όσο και διευκολύνσεων, π.χ. ασύρματη φόρτιση smartphone) και μια ριζική αλλαγή που φέρνει κι εδώ η ανεξάρτητη «floating» οθόνη (με 5 ίντσες η βασική, στις 7 ή 8 οι πλουσιότερες εκδόσεις).

Στον δρόμο το Tucson μας υπενθύμισε το άρτιο σύνολό του στη δίλιτρη έκδοση, με το 8άρι σασμάν (εδώ με μετατροπέα ροπής) να δουλεύει κι εδώ άψογα. Από κοντά το Tucson δείχνει σίγουρα πιο φρέσκο, όταν από τη θέση του οδηγού απολαμβάνεις ένα SUV που δεν υστερεί σε κανέναν τομέα. Αν και δεν κρύβουμε πως… μας γλύκανε περισσότερο το πιο εξελιγμένο σασί του μεγαλύτερου και φυσικά ακριβότερου Santa Fe. Περισσότερα όμως θα έχουμε το φθινόπωρο από τη σχετική δοκιμή μας.

HYUNDAI KONA. To Kona είναι το μικρότερο SUV των Κορεατών και κυκλοφορεί εδώ και μερικές εβδομάδες στην ελληνική αγορά με τους βενζίνης 1.0 T-GDI (120 ίππων) και 1.6 T-GDI (177 ίππων), ενώ από τον Σεπτέμβριο στην γκάμα θα προστεθεί ο νέος πετρελαιοκινητήρας των 1.600 κ.εκ. Ο νέας γενιάς diesel της σειράς SmartStream θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις.

Η μικρότερη, των 115 ίππων και των 275 Nm, εφοδιάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, έχει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και κοστίζει από €19.920. Η μεγαλύτερη, με τους 136 ίππους και τα 320 Nm ροπής, διαθέτει το νέο αυτόματο κιβώτιο, μετάδοση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς και θα διατίθεται από €21.290.

Στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο (διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις) που κατασκευάζει η ίδια η Hyundai και την top έκδοση με τα 136 άλογα. Πρόκειται για μια έκδοση που απευθύνεται σε όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω, αφού ο diesel είναι πραγματικά εξαιρετικός στη λειτουργία του, δίχως να την αντιλαμβάνεσαι (σε επίπεδο θορύβου/κραδασμών). Περισσότερα θα έχουμε σύντομα από τη δοκιμή επί ελληνικής ασφάλτου. Αργότερα αναμένεται και η mild-hybrid έκδοση του diesel. Αξιοσημείωτο είναι πως του χρόνου αναμένουμε και την πλήρως ηλεκτρική έκδοση του Kona.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close