ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Singer DLS, έρωτας με την πρώτη ματιά!

Μπορεί μία αερόψυκτη Porsche 964 να μεταμορφωθεί σε αντικείμενο του πόθου; Φυσικά και μπορεί, κρίνοντας από το τελικό αποτέλεσμα της Singer.

Για όσους δεν τη γνωρίζουν, η Singer είναι μία εταιρία που εδρεύει στο Los Angeles και ειδικεύεται στη μετατροπή παλαιών Porsche 911 και ειδικά 964. Κατά καιρούς έχουμε δει διάφορα έργα της, που πάντα χαρακτηρίζονται από προσοχή στη λεπτομέρεια, αυτό όμως ξεπερνάει κάθε προηγούμενο. Σε συνεργασία με τη Williams Advanced Engineering (από την F1) και με δύο παλιούς μηχανικούς της Porsche, τους Norbert Singer και Hans Mezger, δημιούργησαν τη DLS, μία 911 που συνδυάζει ιδανικά το παρελθόν με το μέλλον.

Η εξέλιξη της DLS ξεκίνησε όταν ένας λάτρης της Porsche, ο Scott Blattner ζήτησε από τη Singer να μεταμορφώσει την 964 του 1990 που διέθετε σε κάτι μοναδικό. Το όνομα DLS προέκυψε από το Dynamics and Lightweighting Study, εκφράζοντας αυτό ακριβώς που πρεσβεύει το συγκεκριμένο όχημα, μία ισχυρότερη και σαφώς ελαφρύτερη έκδοση ενός κλασικού σπορ αυτοκινήτου. Εμφανισιακά οι χαρακτηριστικές γραμμές της 911, σε συνδυασμό με τις ζάντες, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης και την κλασική ducktail αεροτομή της 2.7 Carrera, αρκούν για να γυρίσει κανείς το κεφάλι του και να θαυμάσει. Η πολλή δουλειά, ωστόσο, έχει γίνει αλλού.

Αναφορικά με τον εξακύλινδρο boxer κινητήρα, παραμένει αερόψυκτος. Έχοντας δεχτεί όμως τις φροντίδες της Williams, αποδίδει 507 ίππους, ενώ μπορεί να γυρίζει στις 9.000 σ.α.λ. Η χωρητικότητά του είναι 4.0 λίτρα και χρησιμοποιεί 4 βαλβίδες τιτανίου ανά κύλινδρο, διπλούς εκκεντροφόρους επί κεφαλής από μαγνήσιο, άφθονα ελαφρά κράματα για όλα του σχεδόν τα μέρη, καθώς και αρκετά συστήματα που θυμίζουν κάτι από Formula 1.

Πολλή δουλειά κρύβει και η αεροδυναμική του αμαξώματος, που έχει περάσει πολλές ώρες στην αεροσύραγγα. Έτσι, πατάει καλύτερα και διαθέτει αυξημένη αρνητική άντωση, ειδικά στο μπροστινό μέρος, που βελτιώνει την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Πίσω, αντίστοιχα, η οροφή με το παρμπρίζ και την αεροτομή ομαλοποιούν τη ροή του αέρα, αυξάνοντας αντίστοιχα την αρνητική άντωση, σε συνδυασμό με τον αεροδυναμικό διαχύτη. Παράλληλα, οι ram air εισαγωγές επιτρέπουν μεγαλύτερη ροή αέρα στον κινητήρα, για τις ανάγκες της ψύξης αλλά και της καύσης.

Το αμάξωμα έχει δεχτεί σοβαρές ενισχύσεις, ενώ πολλά μέρη έχουν αντικατασταθεί από άλλα, ελαφρύτερα. Για τη βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας η Bosch έχει φροντίσει να το εφοδιάσει με συστήματα ABS και ελέγχου της ευστάθειας, ειδικά ρυθμισμένα πάνω στο αυτοκίνητο. Αντίστοιχα υπάρχουν κεραμικά φρένα της Brembo, ένα κιβώτιο μαγνησίου, 6 σχέσεων, της Hewland και διάφορα άλλα καλούδια που κάνουν τη Singer DLS πιο ποθητή από μία σύγχρονη 911. Βλασφημία; Ίσως, για μας όμως παραμένει αυτό που δηλώσαμε εξαρχής, έρωτας με την πρώτη ματιά…

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button