SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Picanto X-Line 1.0 T-GDi [test drive]

Στη λίγκα των μικρότερων crossover προστίθεται ένα ακόμα μοντέλο που, όσο μπόι του λείπει, τόσα χαρίσματα έχει στο δρόμο.

Και εγένετο X-Line. Ένα Picanto με τάσεις φυγής, ενισχυμένους προφυλακτήρες, αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά και ελαφρά μεγαλύτερες διαστάσεις, σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Για τη γκάμα της Kia, η έλευση του συγκεκριμένου μοντέλου σηματοδοτεί την ολοκλήρωση της γκάμας των crossover, προς τα κάτω. Για τους πελάτες, πάλι, της εταιρίας, αντικατοπτρίζει μία ιδιαίτερη εναλλακτική, με χρώμα και νεανικό χαρακτήρα.

Το μεγαλύτερο, ίσως, ατού του Picanto X-Line 1.0 T-GDi κρύβεται στο τελευταίο συστατικό του ονόματός του. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένα σύγχρονο, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του ενός λίτρου, με συνολική ισχύ 101 ίππων και ροπή 172 Νm, που δείχνει κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του αυτοκινήτου. Από άποψης κραδασμών και θορύβου, δεν διεκδικεί πρωτεία, περνάει όμως τόσο, όσο χρειάζεται από αυτά, ώστε να νιώθεις μια ζωντάνια. Αντίστοιχα και στην πολύ χαμηλή περιοχή των στροφών εμφανίζει ένα μικρό lag, όταν όμως το στροφόμετρο ανέβει πάνω από τις 1.500 σ.α.λ. αλλάζει πρόσωπο.

Από εκεί και πάνω γίνεται το μοτεράκι που θα ήθελε κανείς να έχει στο μίνι του. Σβέλτο, με νεύρο και αμεσότητα, σε κάνει να θες να οδηγείς και όχι απλά να μετακινείσαι. Οι επιδόσεις του, προφανώς, δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, είναι όμως εξαιρετικές για την κατηγορία και δίνουν μια αίσθηση που θα ζήλευαν πολλοί ανταγωνιστές. Αρωγός εδώ το καλής κλιμάκωσης πεντάρι κιβώτιο, με τον θετικό σε κούμπωμα επιλογέα. Όσο για την κατανάλωση, είναι σχετικά τσιμπημένη αλλά σε αυτό φταίει και το γεγονός ότι το νεύρο του κινητήρα συχνά σε ωθεί να πατήσεις λίγο γκάζι παραπάνω…

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στο εσωτερικό, η δεύτερη ευχάριστη έκπληξη έχει να κάνει με το επίπεδο του εξοπλισμού και γενικότερα με τα όσα θα αντικρύσει κανείς εντός. Το σαλόνι του Picanto είναι από τα πιο άνετα της κατηγορίας και, χωρίς υπερβολή, μεγαλύτερο από ότι θα περίμενε κανείς για ένα όχημα 3,6 μέτρων. Ειδικά ο χώρος των αποσκευών, με απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και όγκο 255 λίτρων, φλερτάρει με την κορυφή.

Τα χρησιμοποιούμενα υλικά χαρακτηρίζονται τίμια, είναι κάπως σκληρά αλλά δεν δείχνουν φτηνά. Διακόπτες δεν υπάρχουν πολλοί, στο κέντρο όμως του ταμπλό δεσπόζει μία έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία βρίσκεται εκεί από το βασικό εξοπλισμό. Το σύγχρονο infotainment διαχειρίζεται το ηχοσύστημα, συνδέεται με Android Auto, Apple CarPlay, Bluetooth, έχει κάμερα οπισθοπορείας και διάφορα άλλα καλούδια, που το κάνουν πρακτικό και ευπρόσδεκτο για την κατηγορία.

Ένα ακόμα θετικό που θα αναγνωρίσει ο οδηγός έχει να κάνει με τη θέση οδήγησης. Αυτή ρυθμίζεται εύκολα σε κάθε σωματότυπο, προσφέρει αρκετή άνεση και πλευρική στήριξη, καθώς επίσης και πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Αυτό, σε συνδυασμό και με την οδική συμπεριφορά, ολοκληρώνει με τον καλύτερο τρόπο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παρότι η απόσταση από το έδαφος είναι ελαφρά αυξημένη, στις στροφές οι αναρτήσεις δεν επιτρέπουν ιδιαίτερες κλίσεις. Οι τελευταίες είναι ίσως λίγο πιο σφιχτές από όσο θα θέλαμε, προσφέρουν όμως αρκετά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, χωρίς να στερούν πόντους από την άνεση.

Η αλήθεια είναι ότι σε λακκούβες και  έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος αρκετοί κραδασμοί μεταφέρονται στο εσωτερικό, καθώς το γενικότερο setup και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δεν καταφέρνουν να φιλτράρουν τα πάντα. Αυτό όμως δεν φτάνει σε σημείο να χαρακτηριστεί ενοχλητικό. Ίσα ίσα, σε κάποιους μπορεί και να αρέσει… Στα συν της ευχάριστης οδικής συμπεριφοράς προστίθεται η αμεσότητα του τιμονιού, ο τρόπος που το αυτοκίνητο υπακούει να στρίψει, ακόμα και σε σχετικά γλιστερό οδόστρωμα, καθώς και τα φρένα, που δείχνουν έτοιμα να επιβραδύνουν αποτελεσματικά τα 1.000 και κάτι κιλά του αυτοκινήτου, από κάθε ταχύτητα.

Εν κατακλείδι, το Picanto X-Line είναι ένα από τα πιο απολαυστικά οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας, με εξαιρετική ευελιξία στον αστικό ιστό, σχετικά πλούσιο εξοπλισμό και 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση. Η τιμή του μόνο είναι ένα θέμα (υπάρχει και ατμοσφαιρική έκδοση 1.2 με 13.390€), που εκ πρώτης όψεως δείχνει σχετικά υψηλή, με μια πιο ώριμη όμως ματιά δείχνει λογική για τα όσα προσφέρει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων ΚΙΑ

Kia Picanto 1.0T-GDi – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 79,0mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 74kW (101 PS) / 4.500rpm
Ροπή 172Nm (17,5kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1sec
Τελική ταχύτητα 180km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 4,5 / 4,0lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 486 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 104 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση NexenNblue HD Plus, 195/45 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.670×1.625×1.500mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.390/1.402mm
Μεταξόνιο 2.400 mm
Χώρος αποσκευών 255-1.010 lt
Απόβαρο 1.020kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.790€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!