Citroen C3 1.2 110 PS vs Suzuki Swift 1.2 Hybrid [test drive]

Δύο supermini με τη δική τους προσωπικότητα. Νεανικά, πρακτικά, με πολλά κοινά στοιχεία αλλά και αρκετά διαφορετικά. Που απευθύνεται το καθένα;

Η κατηγορία των supermini αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι, ίσως, αυτή με τον περισσότερο ανταγωνισμό. Αφενός γιατί είναι από τις πλέον εμπορικές, αφετέρου γιατί ο αριθμός των μοντέλων είναι μεγάλος, με πολλά εξ αυτών να έχουν κυκλοφορήσει μέσα στο τελευταίο έτος, ανεβάζοντας πραγματικά ψηλά τον πήχη στα όσα μπορεί να περιμένει κανείς από ένα όχημα 4 μέτρων. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε μία από τις κλασικότερες προτάσεις της γαλλικής σχολής, αντιμέτωπη με ένα μοντέλο που και αυτό έχει χαράξει τη δική του πορεία. Που μπορεί να οδηγήσει αυτή η κόντρα;

Πιάνοντας αρχικά το C3, διαθέτει αναμφισβήτητα ένα από τα σχήματα που δεν μπορεί να μπερδέψει κανείς με κάτι άλλο. Ιδιαίτερο σχεδιαστικά, δίνει έμφαση στο μοντερνισμό αλλά και στην άνεση και πρακτικότητα. Το Swift, με τη σειρά του, ακολουθεί μία πιο συντηρητική αλλά και γνώριμη γραμμή, ενώ, παραδοσιακά, προσφέρει μεγαλύτερη συμμετοχικότητα στον οδηγό του.

Σε επίπεδο σχεδιασμού, κάτι ανάλογο ισχύει και για τα εσωτερικά των δύο αυτοκινήτων. Το μεν Citroen ακολουθεί μία μεταμοντέρνα προσέγγιση, με πολλά τετραγωνισμένα χαρακτηριστικά και όμορφη, ευκρινή οθόνη να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Θετική είναι η ύπαρξη πολλών θέσεων για μικροαντικείμενα, σε θέματα εργονομίας όμως, η ενσωμάτωση του συστήματος κλιματισμού στο infotainment, χωρίς φυσικούς διακόπτες, μπορεί να ενοχλήσει κάποιους.

Το Suzuki, με τη σειρά του, διαθέτει μία πιο δυναμική νότα εντός, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί όμως τόσο νεανικό όσο ο ανταγωνιστής του. Και εδώ συναντάμε ένα πρακτικό infotainment και άφθονες θέσεις για μικροαντικείμενα. Αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής και τα χρησιμοποιούμενα υλικά, υπάρχουν μικροδιαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων, στην πράξη όμως δεν είναι τόσο μεγάλες ώστε να προκύψει κάποιος νικητής από τη συγκεκριμένη αναμέτρηση.

Από άποψης χώρων και άνεσης, το Swift προσφέρει περισσότερο αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών, οπότε καλό είναι να το έχουν αυτό υπόψη όσοι ενδιαφέρονται να μετακινούνται συχνά με κόσμο. Στον αντίποδα όμως, μειονεκτεί από άποψης πορτμπαγκάζ. Σχετικά με τη θέση οδήγησης, αυτή του Swift δείχνει να αγκαλιάζει καλύτερα το σώμα του οδηγού, ενώ και το τιμόνι έχει σωστή διάμετρο και πάχος στεφάνης. Το C3 από την άλλη, προσφέρει ένα πιο άνετο κάθισμα και καλύτερη περιμετρική ορατότητα, βοηθώντας έτσι στις καθημερινές μετακινήσεις.

photos: nmarinopoulos

Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των δύο αυτών μοντέλων έχει να κάνει με τον κινητήρα. Κάτω από το καπό του Γαλλικού μοντέλου κρύβεται ένα σύγχρονο, υπερτροφοδοτούμενο, σύνολο άμεσου ψεκασμού, 1.2 λίτρων και 110 ίππων. Η λειτουργία του είναι πραγματικά πολιτισμένη, με ανεπαίσθητους κραδασμούς και πολύ χαμηλή ηχητική υπογραφή. Έχει σαφώς πιο ρωμαλέο τράβηγμα, από τις χαμηλές στροφές, ενώ συνδυάζεται πολύ καλά με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο της Citroen, με μετατροπέα ροπής.

Από την άλλη, οι Ιάπωνες ακολουθούν μία διαφορετική προσέγγιση. Ο κινητήρας του Swift είναι επίσης καινούριος αλλά ατμοσφαιρικός, με ένα ελαφρύ υβριδικό σύστημα. Το SHVS (Suzuki Hybrid Vehicle System) διαθέτει έναν εναλλάκτη που όταν χρειαστεί μπορεί να δώσει μέχρι 3 ίππους και 5 κιλά ροπής, περιορίζοντας έτσι τις ενεργειακές του απαιτήσεις. Στην πράξη, μιλάμε για ένα σύνολο με αμεσότατη απόκριση στο γκάζι, χωρίς όμως να φτάνει σε επιδόσεις αυτές του C3. Από την άλλη, προσφέρει ένα πολύ καλό start/stop και κορυφαία κατανάλωση, που δύσκολα θα δει άλλος παίκτης της κατηγορίας, όσο και αν προσπαθήσει.

Στο δρόμο αμφότερα τα αυτοκίνητα θα ικανοποιήσουν, το καθένα ακολουθώντας τη δική του συνταγή. Το μεν C3 είναι αντικειμενικά ένα από τα πιο άνετα και καλοτάξιδα της κατηγορίας, με αναρτήσεις που απορροφούν αρμονικά σχεδόν όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Αυτό μάλιστα χωρίς να επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις στις στροφές ή φαινόμενα πλεύσης σε υψηλές ταχύτητες. Ένα ακόμα κερασάκι έρχεται από τις επιδόσεις, που χάρη στο turbo είναι σαφώς ανώτερες του ανταγωνιστή του με το C3 να έχει το πάνω χέρι.

Το Swift, από την άλλη, διαθέτει ένα πάρα πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης, με σαφώς καλύτερη απόκριση και κατευθυντικότητα, ακόμα και σε άσφαλτο με μειωμένο συντελεστή τριβής. Έχοντας ένα πιο σφιχτό setup, χαρίζει λίγο περισσότερη ευχαρίστηση κατά τη διαδικασία της οδήγησης στον ιδιοκτήτη του. Όσο για το κενό της ισχύος, έναντι του C3, εν μέρει το καλύπτει χάρη στη σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου, που είναι εξίσου καλό σε αίσθηση και κούμπωμα. Τα φρένα, με τη σειρά τους, δείχνουν καλά και αποτελεσματικά και στις δύο περιπτώσεις.

Στον επίλογο, τόσο το C3 όσο και το Swift δείχνουν να ακολουθούν μία πεπατημένη ετών. Έχουν όμως την ωριμότητα να καλύπτουν σφαιρικά τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού και να μην διακρίνονται μόνο σε ένα τομέα. Με κόστος παραπλήσιο και εγγύηση 5 και 7 έτη αντίστοιχα, αποτελούν δύο ενδιαφέρουσες επιλογές που θα δικαιώσουν όποιον αποφασίσει να τις αποκτήσει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Citroen C3 1.2 110 PS Suzuki Swift 1.2 Hybrid
Κυβισμός 1.199 cc 1.242 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0×90,5 mm 73,0×74,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 5.500 rpm 66 kW (90 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 205 Nm (20,9 kgm) / 1.750 rpm 120 Nm (12,2 kgm) / 4.400 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8 sec 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km 5,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,1 /4,9 / 4,2 lt/100 km 4,5 / 4,0 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt 37 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 703 km 660 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 110 g/km 90 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων  Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση GoodYear EfficientGrip, 205/50 R17 Bridgestone Ecopia EP150, 185/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.996×1.749×1.474 mm 3.840×1.735×1.495mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.474/1.468 mm 1.520/1.525 mm
Μεταξόνιο 2.540 mm 2.450 mm
Χώρος αποσκευών 300-922 lt 265-947 lt
Απόβαρο 1.165 kg 925 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 16.135€

από 15.230€

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close