ΑΓΩΝΕΣ

Grand Prix Βραζιλίας – Προεπισκόπηση: Η εκκρεμότητα του πρωταθλήματος κατασκευαστών…

Ο εικοστός και προτελευταίος αγώνας της σεζόν (Κυριακή 19:10) διεξάγεται στην πανέμορφη πίστα του Ιντερλάγκος στο Σάο Πάολο…

Μετά τους πανηγυρισμούς του Hamilton και των ανθρώπων της Mercedes στο Μεξικό, για τον πέμπτο τίτλο του Βρετανού, η Αγγλογερμανική ομάδα πηγαίνει στη Βραζιλία θέλοντας να τελειώσει εκεί και την υπόθεση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Για να το πετύχει αυτό της αρκεί οι Hamilton-Bottas να κάνουν το 1-7 ή το 2-3 στον αγώνα ασχέτως του που θα τερματίσουν οι δύο Ferrari.

Από την άλλη, οι Vettel-Raikkonen πρέπει να συγκεντρώσουν τουλάχιστον 13 βαθμούς περισσότερους από τους αντιπάλους τους ώστε να κρατήσουν ζωντανή την Scuderia στην μάχη του τίτλου. Παράλληλα, είχαμε την επίσημη ανακοίνωση των κανονισμών του 2019 από τη FIA αλλά και πολλές ενδιαφέρουσες εξελίξεις που θα επηρεάσουν το άμεσο μέλλον του σπορ. Για αυτές θα αναφερθούμε αναλυτικά σε επόμενο σημείωμα.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Το αριστερόστροφο Autodromo de Interlagos (από το 1986 Jose Carlos Pace προς τιμήν του Βραζιλιάνου νικητή εκεί το 1975 ο οποίος θα χανόταν σε αεροπορικό δυστύχημα δύο χρόνια αργότερα)  φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνες το 1940 στην αρχική… δαιδαλώδη, 8 χιλιομέτρων διαδρομή του. Με το πέρασμα των χρόνων η πίστα εκμοντερνίστηκε χωρίς όμως να χάσει τη γοητεία αλλά και την εκπληκτική της ατμόσφαιρα. Η σημερινή της μορφή των 4,309 χλμ έχει παραμείνει λίγο-πολύ αναλλοίωτη από το 1990 οπότε και επανήλθε στο καλεντάρι για να φιλοξενήσει όλα τα Βραζιλιάνικα Grand Prix έκτοτε.

Βρίσκεται σε υψόμετρο άνω των 700 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας (δεύτερο υψηλότερο μετά το Μέξικο σίτυ) ενώ παρουσιάζει και την τρίτη μεγαλύτερη υψομετρική διαφορά (43 μέτρα) στο πρωτάθλημα ανάμεσα στη ζώνη φρεναρίσματος για την πρώτη στροφή και την έξοδο από την Decida do Lago. Αν και έχει υποστεί πολλές ασφαλτοστρώσεις ανά τα χρόνια εξακολουθεί να έχει οδόστρωμα με πολλές ανωμαλίες που καταπονούν μηχανικά μέρη και οδηγούς. Οδηγικά, είναι επίσης μία μεγάλη πρόκληση με το φρενάρισμα για το S του Senna την είσοδο στην Ferradura αλλά και το πέρασμα από την πολύ τεχνική, κατηφορική Mergulho να ξεχωρίζουν.

Οι ζώνες DRS είναι δύο, στην μεγάλη ευθεία και στην Reta oposta διευκολύνοντας πολύ τα προσπεράσματα. Η πρώτη ζώνη, μάλιστα, έχει επεκταθεί προς τα πίσω για τον φετινό αγώνα με την ενεργοποίηση του DRS να λαμβάνει χώρα νωρίτερα και συγκεκριμένα 160 μέτρα πριν την καμπή Arquibancadas. Η βροχή δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο στον Βραζιλιάνικο αγώνα προσθέτοντας ένταση και αβεβαιότητα για το τελικό αποτέλεσμα. Το Grand Prix ολοκληρώνεται έπειτα από 71 γύρους.

Ελαστικά

Για το Βραζιλιάνικο σιρκουί η Pirelli φέρνει τις Supersoft, Soft και Medium γόμες όπως είχε κάνει σε Σακχίρ, Καταλούνια, Σπα, Μόντσα και Σουζούκα φέτος. Αυτό αναμένεται να δώσει ένα ελαφρύ προβάδισμα στις Ferrari το Σάββατο, όμως σε περίπτωση που η μία στάση καταστεί εφικτή μόνο με συνδυασμό SS/M, η Mercedes θα έχει το πάνω χέρι στον αγώνα. Πέρσι, βέβαια, με τις πιο σκληρές γόμες της Pirelli, ο αγώνας βγήκε για τους περισσότερους με ένα pit stop και SS/S. Ο συνδυασμός τραχιάς ασφάλτου, μεγάλων πλευρικών φορτίων και υψηλής κάθετης δύναμης φθείρουν πολύ τα ελαστικά στο στεγνό αν και οι πολλές προβλέψεις κάνουν λόγο για βροχή στη διάρκεια του τριημέρου. Οι επιλογές των σετ δεν διαφέρουν πολύ μεταξύ των ομάδων με τις Red Bull, RPFI, Williams και Toro Rosso, όμως, να δείχνουν πώς δεν πρόκειται να ασχοληθούν ιδιαίτερα με τη Medium γόμα. Τα λιγότερα σετ της Supersoft (7 ανά οδηγό) έχουν επιλεχθεί από την McLaren.

Τεχνική σύνοψη

Mercedes: Το μεγάλο ερωτηματικό σε ότι αφορά τις W09 για τον Βραζιλιάνικο αγώνα, παραμένει το κατά πόσον εκείνες θα χρησιμοποιήσουν τους αναβαθμισμένους αποστάτες τροχών με τις οπές. Υπενθυμίζουμε, ότι η Mercedes χρησιμοποίησε την συγκεκριμένη λύση από το Σπα μέχρι και την Σουζούκα. Πριν το Ώστιν η Ferrari είχε καταθέσει ερώτηση στο τεχνικό τμήμα της FIA για το κατά πόσον αυτή η διάταξη εμπίπτει στην κατηγορία του κινητού αεροδυναμικού βοηθήματος, με το επιτελείο του Νικόλα Τομπάζη να ξεκαθαρίζει ότι η συνδεσμολογία της Mercedes είναι νόμιμη. Το πράσινο φως έδωσαν και οι αγωνοδίκες στο Μεξικό έπειτα από ερώτηση της Mercedes, αλλά η Αγγλογερμανική ομάδα αποφάσισε, υπό τον φόβο κάποιας ένστασης από πλευράς Ferrari που πιθανώς θα αμαύρωνε την κατάκτηση του πρωταθλήματος από τον Hamilton, να μην αγωνιστεί με το αναβαθμισμένο πακέτο στους δύο αυτούς αγώνες.

Σε περίπτωση που οι Hamilton-Bottas επιστρέψουν στην λύση του Σπα, θα φανεί ίσως και το σε ποιον βαθμό εκείνη είχε συμβάλλει στις πολύ δυνατές εμφανίσεις τους κατά το δεύτερο μισό της σεζόν. Κατά τα λοιπά ο Hamilton δήλωσε ότι η συνεργασία του με τον Bottas είναι ίσως η καλύτερη που έχει υπάρξει στην ιστορία του σπορ αν και ξεκαθάρισε ότι δεν πιστεύει ότι θα χρειαστεί να κάνει στην άκρη για τον teammate του κατ’ εντολή της ομάδας καθώς «μπορεί να κερδίσει (ο Bottas) και μόνος του».

Ferrari: Η Ιταλική ομάδα, φέρνει για τρίτο συνεχόμενο αγώνα το αναβαθμισμένο πάτωμα το οποίο και θα δοκιμάσει την Παρασκευή στις SF71H. Στο Μεξικό, πάντως, τα δεδομένα από FP1 και FP2 δεν συνέπεσαν με εκείνα που προέβλεπαν οι άνθρωποι της Scuderia στα τμήματα σχεδιασμού. Τα κόκκινα μονοθέσια, πάντως, ήταν στο Μεξικό τα πρώτα που χρησιμοποίησαν τα νέα δισκόφρενα της Brembo τα οποία έφεραν 1.400 (!) οπές στην περιφέρειά τους, ενώ και ο Vettel δηλώνει ικανοποιημένος από την ισορροπία του μονοθεσίου μετά την Σουζούκα. Επιπλέον, ο Maurizio Arrivabene χαρακτήρισε ως «fake news» τις φήμες που τον ήθελαν να βρίσκεται σε ρήξη με τον τεχνικό διευθυντή Mattia Binotto, ενώ τόνισε ότι η Ferrari θα πρέπει να αποκτήσει και πάλι νοοτροπία νικητή και να ξεπεράσει τον «φόβο της επιτυχίας». Τέλος, έγινε γνωστό ότι η Ferrari ενδιαφέρεται να εντάξει τον Kubica στο δυναμικό της, στον ρόλο του οδηγού εξέλιξης.

Red Bull: Η Red Bull απασχόλησε την επικαιρότητα κυρίως με τις δηλώσεις των ανθρώπων της ότι έχουν ήδη πετύχει να αναπληρώσουν την τρέχουσα παραγόμενη κάθετη δύναμη στις νέες πτέρυγες του 2019. Αυτό δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει, όμως, καθώς ο κύριος σκοπός της νέας εμπρός πτέρυγας είναι ο περιορισμός της χειραγώγησης του αέρα προς το πίσω μέρος και όχι η μείωση της κάθετης δύναμης. Επιπλέον, οι άνθρωποι της Αυστριακής ομάδας, με προεξάρχοντα τον Max Verstappen εξακολουθούν να δηλώνουν σε όλους τους τόνους ότι με τις PU της Honda από το 2019 θα βρεθούν στο ίδιο επίπεδο με Mercedes-Ferrari. Εμείς, ωστόσο, εξακολουθούμε να κρατάμε μικρό καλάθι…

Renault: Η Γαλλική ομάδα θέλει να κλείσει και τυπικά στην Βραζιλία την υπόθεση της 4ης θέσης στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Για να το πετύχει αυτό μαθηματικά, της αρκεί οι Hulkenberg-Sainz να συγκεντρώσουν 13 βαθμούς περισσότερους από τις δύο Haas. Επί της ουσίας, όμως, αν οι δύο RS18 απλώς τερματίσουν εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας, η 4η θέση έχει εξασφαλιστεί. Έτσι κι αλλιώς οι άνθρωποι της Renault έχουν στρέψει την προσοχή τους εδώ και αρκετούς αγώνες στην σεζόν του 2019, ευελπιστώντας σε μεγάλο κλείσιμο της ψαλίδας από τους πρωτοπόρους.

Ο Magnussen δήλωσε ότι η ομάδα της Haas δεν διέθετε ίσως την απαραίτητη εμπειρία ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο του 2018. Αυτή η οπτική περιέχει μεγάλη δόση αλήθειας αν και σίγουρα στοίχησαν εξίσου και τα λάθη του Grosjean στην αρχή της σεζόν. Για την Βραζιλία η VF18 έχει μια ακόμη πιο εξελιγμένη έκδοση των αεροφρακτών της αλλά και μικρές αλλαγές στην εμπρός πτέρυγα.

Η McLaren φαίνεται ότι κρατάει το νέο ρύγχος των τελευταίων αγώνων μέχρι το τέλος της σεζόν ενώ η RPFI θα δοκιμάσει ορισμένες αλλαγές στην εμπρός πτέρυγά της. Δυστυχώς, φαίνεται ότι ο Ocon δύσκολα θα βρει θέση στο grid της επόμενης χρονιάς και μάλλον θα περιμένει να ανοίξει θέση στην Mercedes, ίσως, από το 2020. Η Toro Rosso έχει φέρει και εκείνη αλλαγές σε αεροφράκτες και πάτωμα ενώ έγινε γνωστό ότι ήδη από τις δοκιμές του Άμπου Ντάμπι, ο Kvyat θα επανέλθει στο κόκπιτ των Ιταλικών μονοθεσίων. Οι STR13 θα φέρουν και πάλι στο Ιντερλάγκος την 3η έκδοση της Ιαπωνικής PU.

Η Sauber θα μπορέσει με τον Leclerc να διεκδικήσει έναν καλό τερματισμό εντός δεκάδας, σε μία πίστα η οποία ευνοεί τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου της. Τέλος, η Williams ανακοίνωσε την αποχώρηση του Rob Smedley στο τέλος της σεζόν, κάτι που συμβαίνει μάλλον για οικονομικούς λόγους, με την ομάδα να στρέφει περισσότερους πόρους στα τμήματα R&D για το 2019, ώστε να μην επαναληφθεί η φετινή αποτυχία στο σχεδιασμό του μονοθεσίου.

Ιστορικό σημείωμα

Το Βραζιλιάνικο Grand Prix διεξήχθη για πρώτη φορά ως επίσημος αγώνας του πρωταθλήματος το 1973 στο Interlagos με νικητή τους Emerson Fittipaldi και Lotus. To 1978 καθώς και από το 1981 έως το 1989 διεξαγόταν στη Ζακαρεπαγκουά του Ρίο για να επανέλθει στο σιρκουί του Σάο Πάολο το 1990. Η νίκη του Prost το 1987 (σύμφωνα με τον ίδιο η μεγαλύτερη εμφάνιση της καριέρας του), οι δραματικές επιτυχίες του Senna το 1991 και το 1993, η μεγάλη μάχη των Schumacher-Senna το 1994 καθώς και τα συγκλονιστικά φινάλε των σεζόν 2007, 2008 και 2012 ξεχωρίζουν.

Άξιος αναφοράς επίσης ο χαοτικός αγώνας του 2003 με την πρώτη νίκη του Fisichella.  Πολυνίκης του Grand Prix με έξι επιτυχίες είναι ο Alain Prost, ενώ στο Ιντερλάγκος ο Michael Schumacher έχει κερδίσει τέσσερις φορές, περισσότερες από οποιονδήποτε άλλο. Από τους σημερινούς οδηγούς ο Vettel έχει τρεις νίκες ενώ οι Hamilton και Raikkonen από μία.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!