Fiat 500Χ 1.0 Firefly Turbo [test drive]

Επανασχεδιασμένο στα σημεία και με έναν άκρως ενδιαφέροντα νέο, χιλιάρη κινητήρα, το κομψό SUV της Fiat δοκιμάζει να ταράξει εκ νέου τα νερά.

Για τη γκάμα της Fiat, κάθε πρόταση της σειράς «500» αντικατοπτρίζει, πρωτίστως, την ιταλική φινέτσα και ένα ρετρό -αλλά και τόσο ιδιαίτερο οπτικά- χαρακτήρα. Το Fiat 500X δεν αποκλίνει του κανόνα, στην αναβαθμισμένη του όμως εκδοχή έχει και άλλα στοιχεία που το κάνουν ενδιαφέρον, σαν πρόταση.

Πρώτο και καλύτερο, όπως φαντάζεστε, είναι ο νέος, χιλιάρης, κινητήρας που κρύβει στα σπλάχνα του. Παρότι τρικύλινδρος, δείχνει αρκετά δουλεμένος και με πολιτισμένο χαρακτήρα. Κάποιοι αμυδροί κραδασμοί θα περάσουν στο κάθισμα του οδηγού, στο ρελαντί, αλλά μέχρι εκεί. Δεν πρόκειται να ενοχλήσει αλλού, ούτε σε τραχύτητα, ούτε σε παραγόμενο θόρυβο. Η συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται γραμμική, αν και στις χαμηλές στροφές δείχνει υποτονικός.

Η ελαστικότητά του είναι καλή, τηρουμένων των αναλογιών, ενώ και οι επιδόσεις του κρίνονται ικανοποιητικές, για τον κυβισμό και το βάρος των 1.300+ κιλών του αυτοκινήτου. Η κίνηση μετάφερεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, με καλή κλιμάκωση και συμπαθητική αίσθηση. Όσο για την κατανάλωση, δεν μπορεί να θεωρηθεί χαμηλή αλλά ούτε και υψηλή, πάλι με βάση τα δεδομένα του οχήματος.

photos: nmarinopoulos

Κατά τα άλλα, το ανανεωμένο 500Χ φέρει αρκετές νέες πινελιές σε αμάξωμα και εσωτερικό. Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η cross look, που δίνει οπτικά έναν πιο περιπετειώδη –off road- τόνο, υπάρχει όμως και η urban look, με πιο ασφάλτινο παρουσιαστικό. Σε κάθε περίπτωση έχουμε επανασχεδιασμένη μάσκα, νέα φωτιστικά σώματα και άλλες, μικρότερες, αλλαγές στο εξωτερικό. Εντός, πάλι, συναντάμε ένα νέο πίνακα οργάνων με περισσότερες πληροφορίες, νέες ταπετσαρίες και το τελευταίας γενιάς Uconnect, σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας. Αυτό διαθέτει μία πολύ καλή οθόνη αφής, 7 ιντσών, καθώς και διασύνδεση μέσω AppleCarPlay και Android Auto. Παράλληλα έχει ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, με κάμερα οπισθοπορείας και άλλες πρακτικές λειτουργίες.

Στα πλαίσια του εξοπλισμού του αυτοκινήτου, οι υπεύθυνοι της Fiat φρόντισαν να το προικίσουν με όλα τα σύγχρονα συστήματα που θα περίμενε κανείς. Ενδεικτικά αναφέρουμε το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, το cruise control με περιοριστή ταχύτητας και το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Από άποψης χώρων, το 500Χ δεν είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, επαρκεί όμως για την άνετη μετακίνηση 4 ενηλίκων (και 5 αν στριμωχτούν ελαφρά) με 350 λίτρα αποσκευών.

Η καθημερινή μετακίνηση, αν εξαιρέσουμε τη νωθρότητα του κινητήρα χαμηλά, αποτελεί μία ευχάριστη υπόθεση. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ υπάρχουν αρκετές πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα, καθώς και θύρες USB. Οι αναρτήσεις, με τη σειρά τους, δείχνουν αρκετά δουλεμένες, αν και το setup τους είναι σχετικά σφιχτό. Αρκετές από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος περνάνε στο εσωτερικό, σαν τίμημα για μία πιο ευχάριστη οδηγικά αίσθηση. Αναφορικά με το σύστημα διεύθυνσης, είναι ακριβές αλλά θα θέλαμε να προσφέρει περισσότερη πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Όσο για τα φρένα, δείχνουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους.

Το 500Χ παραμένει σχετικά ουδέτερο και ελεγχόμενο στις στροφές, όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σε σβέλτο ρυθμό. Ευθύβολο είναι και στην εθνική, αν και σε δυνατούς πλευρικούς ανέμους παρουσιάζει μια κάποια μικρή αστάθεια. Στις υψηλές ταχύτητες υπολογίστε και έναν ελαφρύ αεροδυναμικό θόρυβο.

Εν κατακλείδι, το ανανεωμένο 500Χ αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν. Δεν θα πούμε πως είναι το καλύτερο της κατηγορίας, προσφέρει όμως ένα σοβαρό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, έχει λογική τιμή και σε κερδίζει με το παρουσιαστικό του. Ως εκ τούτου, αποτελεί μία σοβαρή πρόταση για το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT

Fiat 500Χ 1.0 Firefly Turbo 120 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 70,0 x 86,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 88kW (120 PS) / 5.750 rpm
Ροπή 190Nm (19,4kgm) / 1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,0 / 5,8 / 5,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 558 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 133 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Γόνατα McPherson με εγκάρσιους και διαμήκεις συνδέσμους
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Efficient Grip Performance, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.264 x 1.796 x 1.595 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.545/1.545 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 350-1.000 lt
Απόβαρο 1.320 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.000€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close