NEAΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Πόσο θα κοστίζει η φόρτιση σε δημόσιο σταθμό;

Η υπηρεσία Audi e-tron Charging Service αποτελεί μία ένδειξη για την μέθοδο πληρωμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων…

Το πρόγραμμα φόρτισης της Audi περιλαμβάνει μία συνδρομή και μία κάρτα που δίνει πρόσβαση σε 72.000 σημεία φόρτισης σε 16 χώρες της Ευρώπης καλύπτοντας σύμφωνα με την εταιρία το 80% του υπάρχοντος δικτύου. Υπάρχουν δύο προγράμματα: τα City (για κίνηση στην πόλη) και Transit (για μεγάλες διαδρομές).

Στο City υπάρχει πάγιο 4,95€ το μήνα και για κάθε φορά που γίνεται χρήση του σημείου φόρτισης υπάρχει χρέωση 7,95€ (σε ρεύμα AC ισχύος 22 kW π.χ. όπως σε ένα Wallbox) ή 9,95€ (σε DC ισχύος 50 kW). Στο κόστος δεν περιλαμβάνεται το ρεύμα που θα τραβήξει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και χρεώνεται επιπλέον. Επίσης, το μυστικό εδώ είναι πως τα 7,95€ χρεώνονται ανεξάρτητα από τον χρόνο ή την ενέργεια φόρτισης.

Όπως θα δείτε στο σχετικό πινακάκι το Transit έχει πάγιο 17,95€ και από εκεί και πέρα υπάρχει επιπλέον η χρήση του πανευρωπαϊκού δικτύου Ionity με κόστος χρήσης φορτιστή 8€ και τιμή φόρτισης στα 0,33€/kwh.

Audi e-tron Charging Service City Συνδρομή Transit Συνδρομή
Πάγιο €4.95/μήνα €17.95/μήνα
AC φόρτιση (έως 22kW) €7.95/φόρτιση €7.95/ φόρτιση
DC φόρτιση (έως 50kW) €9.95/ φόρτιση €9.95/φόρτιση
IONITY HPC (έως 150 kW) Μη διαθέσιμο Βασική τιμή: €8.00/φόρτιση
Ειδική τιμή: €0.33/kWh

Ας υποθέσουμε πως έχουμε ένα EV με μπαταρία 40 kWh και μέση ημερήσια απόσταση στα 30 χλμ./ημέρα (ή 900 χλμ./μήνα). Αν η μέση κατανάλωση είναι στις 15 kWh/100 χλμ. σημαίνει πως έχουμε μία αυτονομία στα περίπου 260 χλμ.

Άρα για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχουμε 4 φορτίσεις x 7,95€ φορτίσεις το μήνα + το πάγιο 4,95€ + το ρεύμα κατανάλωσης περίπου 13€ (με 0,09461€/kWh της ΔΕΗ) = περίπου 50 ευρώ.

Τα 900 χλμ. με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με κατανάλωση π.χ. 8 λίτρα/100 χλμ. (και τιμή αμόλυβδης π.χ. 1,45€) είναι στα περίπου 104€.

Τα 900 χλμ. με ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο με κατανάλωση π.χ. στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. (και τιμή ντίζελ π.χ. 1,30€) είναι στα 76€.


Σημείωση: Τα παραπάνω «μαγειρεμένα» παραδείγματα δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση μπούσουλα και είναι απλά ενδεικτικά και μόνο ώστε να υπάρχει κάποια συγκρίσιμη εικόνα σχετικά με το κόστος φόρτισης σε δημόσιο σταθμό. Εννοείται πως το κόστος φόρτισης στο σπίτι ξαλαφρώνει πάρα πολύ από τα πάγια και είναι περίπου 6 φορές μικρότερο από του diesel και 8 φορές μικρότερο από του βενζίνης.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close