Πόσο αντέχουν τα ηλεκτρικά οχήματα στο κρύο;

Μία ενδιαφέρουσα μελέτη της ΑΑΑ Northeast απέδειξε ότι στην πράξη, σε χαμηλές θερμοκρασίες, ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να απολέσει μέχρι και πάνω από το 50% της αυτονομίας του!

Το ενδιαφέρον εδώ δεν βρίσκεται τόσο στις επιπτώσεις που έχει το κρύο στους συσσωρευτές αλλά, κυρίως, στο πόση ενέργεια τραβά το σύστημα του κλιματισμού για τη θέρμανση της καμπίνας. Προτού όμως προχωρήσουμε με τα αποτελέσματα, ας δούμε λίγο τη λογική του πειράματος. Η ΑΑΑ, σε συνεργασία με το Automotive Research Center της νότιας Καρολίνας, συγκέντρωσαν πέντε ηλεκτρικά οχήματα της αγοράς, τα οποία και εξέθεσαν στις ίδιες συνθήκες. Τα αυτοκίνητα ήταν τα BMW i3s, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, Tesla Model S 75D και VW e-Golf.

Η δοκιμή έγινε σε συνθήκες εργαστηρίου. Τα αυτοκίνητα ήταν πάνω σε δυναμόμετρο, σε ειδικό θάλαμο που μπορούσε να προσομοιώσει πραγματικές συνθήκες οδήγησης αλλά και έλεγχο της θερμοκρασίας. Έτσι πραγματοποιήθηκε μία μέτρηση σε συνθήκες κρύου, στους -6,6 βαθμούς Κελσίου (ή 20 βαθμούς Φαρενάιτ) και μία σε ζέστη 35 βαθμών Κελσίου (ή 95 Φαρενάιτ). Όσο για τα αποτελέσματα, όπως φαίνεται και από το διάγραμμα, είχαν αρκετό ενδιαφέρον.

Όλα τα οχήματα μείωσαν σημαντικά την αυτονομία τους, κυρίως λόγω της χρήσης του συστήματος κλιματισμού. Ειδικά για τo BMW i3s, απώλεσε πάνω από το 50% της ενέργειάς του στο κρύο και 20% στη ζέστη! Στον αντίποδα, την καλύτερη συμπεριφορά, με τις μικρότερες απώλειες, είχε το Nissan Leaf. Σαν μέσο όρο οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η αυτονομία μειώνεται κατά 41% στο κρύο και κατά 17% στη ζέστη. Εάν, ωστόσο, ο οδηγός καταφέρει να οδηγήσει με τον κλιματισμό κλειστό, στη ζέστη, τότε η μείωση της αυτονομίας πέφτει μόλις στο 4%.

Τα συμπεράσματα είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε άλλο παρά αποδίδουν το ίδιο σε όλα τα κλίματα. Σαφώς και επηρεάζονται περισσότερο, σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Ορισμένες προτάσεις, μάλιστα, των ερευνητών από αυτή τη μελέτη είναι, ειδικά σε ψυχρά κλίματα, τα ηλεκτρικά οχήματα να βρίσκονται σε στεγασμένα γκαράζ και, ιδανικά, να λειτουργούν λίγη ώρα στην πρίζα, για να ζεστάνουν επαρκώς το εσωτερικό, πριν ξεκινήσουν να κινούνται.

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Ένα σχόλιο

  1. Σε πραγματικές συνθήκες ελάχιστα στοιχεία είναι γνωστά για την απώλεια απόδοσης της μπαταρίας ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
    Οι εργαστηριακές μετρήσεις απλά δίνουν μια πρώτη αμυδρή εικόνα του τι θα συμβεί σε πραγματικές
    συνθήκες.
    Παρόλα αυτά σε επικοινωνία με κατασκευαστή ενός εξαιρετικά αξιόλογου ΚΙΝΕΖΙΚΟΥ αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναφέρθηκαν επί λέξει τα εξής:
    Remark: In cold weather in Canada ,this car can only endurance drive 220KM for one time charging.can not reach 380KM.Because it is Battery Power .thanks.
    Αυτό σημαίνει ότι η ικανότητα του συσσωρευτή μειώνεται κατά 40-42% σε χαμηλές θερμοκρασίες. Βέβαια δεν μου εδόθησαν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους μέσους όρους θερμοκρασίας περιβάλλοντος, χρήση θερμαντήρων οχήματος κ.λ.π

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close