Η Koenigsegg πικάρει τα διπλόδισκα κιβώτια

Ενώ οι κορυφαίοι κατασκευαστές supercar προτιμούν και την λύση των κιβωτίων διπλού συμπλέκτη οι Σουηδοί απλά τα προσπερνούν.

Το Jesko που παρουσιάστηκε στην Γενεύη πριν από μερικές μέρες έχει αρκετές νέες τεχνολογίες. Το caroto.gr ξεχωρίζει το κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο οι Σουηδοί το ονομάζουν LST (Light Speed Transmission). Μάλιστα ο ιδιοκτήτης της εταιρίας αναφέρει πως το LST είναι ένα κόμπακτ κιβώτιο με 9 σχέσεις που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί από την εταιρία του.

Ο ίδιος εξηγεί πως το διπλόδισκο DCT του Agera δεν μπορούσε να διαχειριστεί περισσότερα από 1.500 Nm ροπής. Στις Ferrari και στις McLaren με τους V8 τα κιβώτια είναι για μάξιμουμ 900 Nm ροπής και ζυγίζουν περίπου 200 κιλά. Το LST ζυγίζει μόλις 90 κιλά (μαζί με την μίζα, τους συμπλέκτες και το σφόνδυλο).

Η Koenigsegg αναφέρει το LST ως ένα πολύδισκο κιβώτιο και το συγκρίνει με τα διπλόδισκα τονίζοντας πως το δικό της μπορεί να αλλάζει σχέση και να «κατεβαίνει» απευθείας π.χ. από την 7η στην 4η θέση δίχως να είναι απαραίτητος ο σειραϊκός συγχρονισμός.

Κατασκευαστικά το LST είναι πολύ απλό στην σύλληψη του. Υπάρχουν 8 ενεργοποιητές και 8 αισθητήρες πίεσης. Ένας για κάθε υδραυλικό συμπλέκτη μαζί με της οπισθοπορείας. Κανονικά οι συμπλέκτες είναι 7 αλλά συνυπολογίζεται και εκείνος για το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό.

Μία διάταξη από το Agera RS. Υπάρχουν τρεις άξονες και καθένας έχει από δύο συμπλέκτες. Ο Christian von Koenigsegg δεν είπε περισσότερα, αλλά με την πρώτη ευκαιρία θα επανέλθουμε στο θέμα με περισσότερα στοιχεία.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close