Είναι το Tesla Model Y αυτό που περίμενε κανείς;

Μετά από πολύ καιρό αποκαλύφτηκε σε μια ειδική εκδήλωση που έγινε στο Los Angeles το νέο crossover της αμερικανικής εταιρίας.

Το κακό με την Tesla είναι ότι προαναγγέλλει πολύ νωρίτερα από ότι υπόσχεται τα μοντέλα της με αποτέλεσμα κάπου να κουράζει το όλο θέμα και το ενδιαφέρον να ξεθυμαίνει. Όπως στην περίπτωση του Model Y που ίσως και να απογοητεύει όσους περίμεναν κάτι διαφορετικό από μια διογκωμένη κατά 10% εκδοχή του Model 3 πασπαλισμένη με στοιχεία από το Model X. Από το πλάι διακρίνεται μια υπερυψωμένη crossover σιλουέτα με αεροδυναμικό ανάγλυφο που τραβιέται προς τα πίσω.

Η αεροδυναμική του αμαξώματος είναι εξαιρετική στο 0,23 και όπως φαίνεται τα παράπονα για τις άβολες και προβληματικές πόρτες του Model X που άνοιγαν σε φτερά γλάρου έπιασαν τόπο μιας και ανοίγουν συμβατικά. Από εκεί και πέρα το μινιμάλ ταμπλό είναι πανομοιότυπο με εκείνο του Model 3 με την μεγάλη touch-screen 15 ιντσών με την Tesla να προσφέρει και επταθέσια διάταξη. Τώρα, με τέτοια κλίση που έχει η οροφή είναι να απορεί κανείς τι νόημα έχουν οι τελευταίες θέσεις…

To Model Y βασίζεται στην πλατφόρμα του Model 3, έχει 75% κοινά ηλεκτρικά και μηχανικά μέρη και θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις μπαταριών: στην Standard και στην Long με αυτονομία με 370 και 480 χιλιόμετρα, αντίστοιχα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν τρία layout στο σύστημα πρόωσης.

Το Long Range RWD (αυτονομία 480 km, 0-96 χλμ./ώρα σε 5,5 δλ., τελική 210 χλμ./ώρα, 47.000 δολάρια) με έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στον πίσω άξονα, το τετρακίνητο Dual Motor AWD (αυτονομία 450 km, 0-96 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ., τελική 217 χλμ./ώρα, 51.000 δολάρια)και το Model Y Performance (αυτονομία 450 km, 0-96 χλμ./ώρα σε 3,5 δλ., τελική 217 χλμ./ώρα, 60.000 δολάρια).

Οι εκδόσεις Long θα είναι διαθέσιμες και στην Ευρώπη από το φθινόπωρο του 2020, ενώ οι Standard από το 2021. Το Model Y είναι συμβατό με το δίκτυο ταχυφόρτισης 250 kW (σύμφωνα με την Tesla υπάρχουν πάνω από 12.000 superchargers σε 36 χώρες) και θα μπορεί να φορτίζει τις μπαταρίες του σε 5 min για αυτονομία 120 km.

Φυσικά υπάρχει πάντα η περίπτωση αναβολής αφού η Tesla είναι γνωστή πως ποτέ δεν έχει καταφέρει να λανσάρει ένα μοντέλο στην ώρα του. Πάντως, η εταιρία του Elon Musk στο εξής δεν θα παίζει μπάλα μόνη της στο γήπεδο της ηλεκτροκίνησης. Από του χρόνου πολλοί κατασκευαστές θα ρίξουν στην αγορά ιδιαίτερα ανταγωνιστικά και ποιοτικότερα EV από της Tesla που θα ζοριστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Ειδικά στην Ευρώπη…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close