Kia Ceed 1.6 CRDi vs Peugeot 308 1.5 BlueHDI [test drive]

Το ένα έρχεται με τη φόρα του καινούριου. Το άλλο μετράει αρκετά χρόνια στην αγορά αλλά δεν έχει χάσει τη λάμψη του. Δύο μικρομεσαία diesel, ενώπιος ενωπίω.

Ας ξεκινήσουμε λίγο διαφορετικά. Εάν υπάρχει άνθρωπος, εν έτει 2019, που κάνει αρκετά χιλιόμετρα με το αυτοκίνητό του κάθε χρόνο και πιστεύει ότι τα diesel δεν αξίζουν/ ρυπαίνουν/ θα καταργηθούν ή οτιδήποτε άλλο, ευγενικά, θα πρέπει να αναθεωρήσει τις απόψεις του. Και σίγουρα να αλλάξει κανάλια ενημέρωσης… Όσο για τα δύο αυτοκίνητα που έχουμε στη διάθεσή μας, στην προκειμένη περίπτωση, έρχονται να αποδείξουν περίτρανα τα παραπάνω

Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι η Kia, με το νέο Ceed, έχει κάνει άλματα προόδου, σε κάθε επιμέρους τομέα. Στη συγκεκριμένη μάλιστα έκδοση, προσφέρει και έναν από τους ισχυρότερους πετρελαιοκινητήρες που μπορεί κανείς να βρει σε μικρομεσαίο, αυτού του κυβισμού. Η Peugeot, από την άλλη, έχει βιώσει μέρες δόξας με το 308. Μπορεί σαν σχέδιο να μην είναι καινούριο, ήταν όμως τόσο καλό στα νιάτα του που ακόμα και σήμερα παραμένει άκρως ανταγωνιστικό. Πλεονέκτημα ο εξαιρετικός νέος γαλλικός πετρελαιοκινητήρας, καθώς και το σύγχρονο, αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Οπτικά και τα δύο μοντέλα δείχνουν σύγχρονα, το Ceed όμως μπορεί να χαρακτηριστεί ελαφρά πιο φρέσκο σχεδιαστικά. Ίσως σε κομψότητα να μην φτάνει το 308, όπως και να έχει όμως αυτά είναι υποκειμενικά. Οπότε, περί ορέξεως…

Περνώντας στο εσωτερικό, θετική είναι η εντύπωση και στις δύο περιπτώσεις, αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής και την επιλογή των υλικών. Αυτά του 308, ωστόσο, δείχνουν λίγο πιο προσεγμένα, οπότε η πλάστιγγα εδώ γέρνει ελαφρά υπέρ των Γάλλων. Το μοντέλο της Peugeot χαρακτηρίζεται επίσης και πιο τον πιο προχωρημένο σχεδιασμό του ταμπλό και του πίνακα οργάνων, γεγονός που του δίνει επιπλέον πόντους. Το πολύ όμορφο και μικρό σε διάμετρο τιμόνι, η μινιμαλιστική λογική της κεντρικής κονσόλας και ο καλαίσθητος επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων είναι πραγματικά από τα ομορφότερα της κατηγορίας.

Στον αντίποδα, το ταμπλό του Ceed μπορεί να χαρακτηρίζεται ως πιο συμβατικό, έχει όμως και αυτό τα δικά του πλεονεκτήματα. Κατ’ αρχήν, έχει περισσότερους φυσικούς διακόπτες, στη σωστή θέση, οπότε υπερισχύει σαφώς σε εργονομία. Επίσης, διαθέτει περισσότερους και πιο πρακτικούς χώρους για μικροαντικείμενα, κάτι που σε βάθος χρόνου θα κάνει πιο ευχάριστη τη συμβίωση με το ίδιο.

Από άποψης εξοπλισμού, θα λέγαμε ότι υπάρχει ισοβαθμία. Αμφότερα τα οχήματα εφοδιάζονται με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, καθώς και με ολοκληρωμένα συστήματα infotainment. Ισοπαλία θα δίναμε και στο θέμα των προσφερόμενων χώρων, αφού και τα δύο έχουν άνετο σαλόνι και μεγάλα διαμερίσματα αποσκευών, σαφώς πιο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

photos: nmarinopoulos

Η αντιπαράθεση, πιθανά, κορυφώνεται στους κινητήρες. Το μοτέρ της Kia είναι καινούριο, 1.6 λίτρων και 136 ίππων, με το σύνολο της ροπής των 280 Nm να αποδίδεται μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Στην πράξη έχει ένα μικρό γρέζι και τον κλασικό θόρυβο των diesel, τα οποία όμως διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα. Τραβάει από χαμηλά, είναι ελαστικό και ανεβάζει αγόγγυστα στροφές μέχρι τον κόφτη. Αντίστοιχα, καταφέρνει να διατηρεί την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα, ενώ συνεργάζεται αρμονικά και με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Η Peugeot, από την άλλη, κατεβάζει και αυτή στο στίβο ένα σύγχρονο κινητήρα 1.5 λίτρων, αντικαταστάτη του παλαιού 1.6. Με παρόμοια ισχύ και ροπή, δείχνει ελαφρά πιο πολιτισμένο στη λειτουργία του αλλά εξίσου ελαστικό. Τραβάει και αυτό από χαμηλά, έχει να δώσει σε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ και περιορίζει αντίστοιχα ρύπους και κατανάλωση σε πολύ καλά επίπεδα. Το μεγαλύτερο, ίσως, πλεονέκτημα είναι η συνεργασία του με το νέο, αυτόματο, οκτάρι κιβώτιο της εταιρίας. Εξασφαλίζοντας αρκετά γρήγορες αλλαγές, στο σωστό χρόνο, όχι μόνο περιορίζει τον οδηγικό φόρτο αλλά καταφέρνει, στο τέλος της μέρας, να ευνοήσει και τις επιδόσεις. Φυσικά, με το ανάλογο αντίτιμο…

Σε ο,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά των δύο αυτοκινήτων, θα λέγαμε ότι το καθένα ακολουθεί τη δική του προσέγγιση. Το μεν Ceed δείχνει ότι οι μηχανικοί της Kia έχουν κάνει πολύ δουλειά πάνω του. Ξεκινώντας από ένα πραγματικά άκαμπτο πλαίσιο, αφιέρωσαν χρόνο για να ρυθμίσουν τις αναρτήσεις έτσι που να δίνουν ένα ελαφρύ προβάδισμα στην άνεση.  Η ποιότητα κύλισης που προσφέρει είναι πραγματικά καλή, ενώ αν ο οδηγός επιχειρήσει να κινηθεί γρηγορότερα του κανονικού, το τιμόνι θα δράσει συμμετοχικά και οι κλίσεις στις στροφές θα παραμείνουν σε λογικά επίπεδα.

Από την πλευρά του, το 308 δείχνει λίγο πιο «κοφτερό» στο δρόμο. Οι αναρτήσεις του παράγουν λίγο περισσότερο θόρυβο στο εσωτερικό, ταυτόχρονα όμως διαβάζουν με μεγαλύτερη λεπτομέρεια το ανάγλυφο του οδοστρώματος. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα διεύθυνσης, που είναι πιο άμεσο στις αντιδράσεις του. Πλεονέκτημα αποτελεί επίσης η ύπαρξη τριών οδηγικών modes, Normal, Eco και Sport, μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου κατά το δοκούν. Κερασάκι για τον τελευταίο και η θέση οδήγησης, με ένα πιο άνετο κάθισμα και ελαφρά καλύτερη περιμετρική ορατότητα.

Σε κάθε περίπτωση και τα δύο αυτοκίνητα συμπεριφέρονται όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από ένα σύγχρονο μικρομεσαίο. Είναι σταθερά, σβέλτα εάν απαιτηθεί, ουδέτερα σε πολύ μεγάλο βαθμό και με καλά φρένα. Τώρα στο δια ταύτα, το τι θα επιλέγαμε δεν αποτελεί μονόδρομο. Τόσο το Ceed, όσο και το 308 έχουν σημεία που υπερτερούν και άλλα που υστερούν του αντιπάλου τους.

Πουθενά, βεβαίως, δεν υπάρχουν σοβαρές αποκλίσεις, που να φτάνουν σε σημείο να προβληματίσουν. Από την μία θα επιλέγαμε το Ceed για τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του, την πρακτικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις και τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης. Από την άλλη, θα στρεφόμασταν στο 308 για την πιο συμμετοχική του συμπεριφορά, το εξαιρετικό κιβώτιο και το fine tuning των Γάλλων στα σημεία.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

(για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε ένα 308 1.2 PureTech)

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Kia Ceed 1.6 CRDi 136 PS Peugeot 308 1.5 BlueHDI 130 ΕΑΤ8
Κυβισμός 1.598 cc 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0×85,8 mm 75,0×84,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 4.000 rpm 96 kW (131 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 280 Nm (28,6 kgm) / 1.500-3.000 rpm 300 Nm (30,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας, υπερτροφοδότηση Κοινή γραμμή τροφοδοσίας, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec 9,4 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h 206 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,1 lt/100 km 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,4 / 3,9 / 3,9 lt/100 km 4,0 / 3,6 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 819 km 883 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 118 g/km 94 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 225/45 R17 Michelin PilotSport 4, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.310×1.800×1.447 mm 4.253×1.804×1.472 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.559/1.567 mm 1.559/1.553 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm 2.620 mm
Χώρος αποσκευών 395-1.291 lt 432-1.228 lt
Απόβαρο 1.313 kg 1.279 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 21.390€

από 21.600€

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close