Ford Fiesta Active 1.5 TDCi [test drive]

Μπορεί ένα supermini να μετατραπεί σε SUV; Στην πράξη όχι… Για όσους όμως αρέσκονται στην ιδιαίτερη αυτή εμφάνιση, δεν έχουν λόγο να μην το επιλέξουν.

Η ιδέα πίσω από το όλο concept είναι απλή. Με μικρές διαφοροποιήσεις σε ένα υπάρχον μοντέλο, μπορεί κανείς να πάρει ένα -ας πούμε- διαφορετικό αυτοκίνητο. Και μία αυτοκινητοβιομηχανία να λανσάρει μία ακόμα πρόταση. Τι είναι, λοιπόν, το Fiesta Active; Μία σπουδή της Ford να προσθέσει στη γκάμα της ένα crossover ακόμα μικρότερο από το Ecosport.

Εστιάζοντας στις διαφορές, σε σχέση με τα απλά Fiesta, η πρώτη, που γίνεται άμεσα αισθητή είναι αυτή της εξωτερικής εμφάνισης. Μία σειρά πλαστικές ενισχύσεις σε θόλους και προφυλακτήρες, δίνουν έναν αέρα πιο περιπετειώδη. Οι ράγες της οροφής, με τη σειρά τους, αποτελούν ένα ακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα των crossover. Όσο για τους πιο παρατηρητικούς, θα αντιληφθούν μία ελαφρά διαφορά στο ύψος, καθώς το πάτωμα του Fiesta Active είναι κατά 1,8 εκατοστά ψηλότερο, ώστε να μπορεί να κινείται και σε ελαφρά πιο δύσβατα εδάφη.

Όπως καταλαβαίνετε, η διατήρηση των αμιγώς ασφάλτινων ελαστικών και οι περιορισμένες αυτές -κυρίως εικαστικού χαρακτήρα- διαφοροποιήσεις, δεν οδηγούν σε ένα μοντέλο ικανό εκτός δρόμου. Δίνουν όμως, σε ένα βαθμό, το συγκεκριμένο συναίσθημα στον οδηγό που θέλει να το πιστέψει και, πιθανά, αυτό είναι αρκετό. Ο τελευταίος, άλλωστε έχει πολλά περισσότερα να εκτιμήσει στο Fiesta Active. Όπως για παράδειγμα, τον κινητήρα του.

photos: nmarinopoulos

Εφοδιασμένο με το diesel σύνολο των 1.5 λίτρων και 120 ίππων, το αυτοκίνητο της δοκιμής αποδεικνύεται ιδιαίτερα ισορροπημένο και επαρκές για τα όσα μπορεί να ζητήσει ο αγοραστής. Το μοτέρ δεν είναι το πιο ραφιναρισμένο της αγοράς, σίγουρα όμως βρίσκεται- από άποψης κραδασμών και θορύβου- πάνω από το μέσο όρο. Αντίστοιχα, προσφέρει άφθονη δύναμη και ροπή, με ένα σχεδόν ανεπαίσθητο lag, στις πολύ χαμηλές στροφές.

Στα θετικά του θα πρέπει να αναφέρουμε την καλή συνεργασία με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, που διαθέτει σωστή κλιμάκωση και έναν καλό σε αίσθηση επιλογέα. Αυτό ευνοεί και την κατανάλωση, που κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα, χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε και τα τρία προφίλ οδήγησης που είναι διαθέσιμα, Normal, Eco και Slippery (λόγω εκδόσεως), μεταβάλλοντας τόσο τη λειτουργία του κινητήρα, όσο και άλλων παραμέτρων του οχήματος.

Στο δρόμο η αίσθηση που δίνει το Fiesta Active δεν αποκλίνει αισθητά από αυτή των απλών εκδόσεων. Παραμένει ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, αρκετά δεμένο ώστε να μην επιτρέπει ασάφειες και ταυτόχρονα άνετο και με υψηλή ποιότητα κύλισης. Η συμπεριφορά του είναι πρακτικά ουδέτερη, με το ESP να επεμβαίνει μόνο αν ο οδηγός το παρακάνει. Τα χαμηλοπρόφιλα ContiSportContact σίγουρα δίνουν κάτι παραπάνω σε πρόσφυση και πιθανά στερούν κάτι στο θέμα της απόσβεσης των κραδασμών από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Και αυτά όμως είναι μικρολεπτομέρειες που δεν έχει ουσία να αναλύσει κανείς. Όσο για το τιμόνι και τα φρένα, είναι αυτά που αναμένουμε από ένα Ford. Στις πολύ υψηλές θέσεις της κατηγορίας.

Την όλη εικόνα συμπληρώνει το άνετο εσωτερικό, με τα ποιοτικά υλικά και το πλήρες επίπεδο εξοπλισμού. Ενδεικτικά αναφέρουμε το σύστημα αυτόματης πέδησης και το εξαιρετικό -για τα δεδομένα της κατηγορίας και όχι μόνο- ηχοσύστημα της B&O, με 675 Watt και 10 ηχεία. Όλα αυτά, ο εξοπλισμός, ο κινητήρας, η οδική συμπεριφορά αλλά και η εργοστασιακή εγγύηση των 8 ετών έρχονται να συμπληρώσουν ένα πραγματικά δελεαστικό πακέτο. Το κόστος μπορεί να πλησιάζει στην περιοχή των 20.000 ευρώ, αντικειμενικά όμως δεν θα μπορούσε κανείς να πληρώσει πολύ λιγότερα για όλα τα παραπάνω, σε ένα αυτοκίνητο που τα αξίζει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Fiesta Active 1.5 TDCi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499cc
Διάμετρος x διαδρομή 85,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία common rail, υπερτροφοδότηση VNΤ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,8 / 4,4 / 4,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 625 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 112 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact 3, 205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.068 x 1.756 x 1.498 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.513 / 1.476 mm
Μεταξόνιο 2.493 mm
Χώρος αποσκευών 311 – 1.093 lt
Απόβαρο 1.279 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 19.312€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close