Audi Q3 35 TFSI vs Volvo XC40 T3 [test drive]

Εκ πρώτης όψεως τα δύο πολυτελή SUV παίζουν μπάλα στο ίδιο γήπεδο, αλλά με ένα αρκετά διαφορετικό σύστημα…

H παρουσία της Audi στην κατηγορία των κόμπακτ πολυτελών SUV ξεκινά από την πρώτη γενιά του Q3 που παρουσιάστηκε πριν από περίπου οκτώ χρόνια. Πιο φρέσκο είναι το νεοσύστατο XC40 που συνεχίζει την πολύ καλή γραμμή της μάρκας με την γνωστή γοτθική σχεδίαση που χάραξε το μεγαλύτερο XC90. Παρόλο που και τα δύο SUV δεν διαφέρουν και πολύ σε διαστάσεις, τόσο το στιλ τους όσο και η σχεδίασή τους ακολουθούν εντελώς διαφορετικές οδούς…

Το Q3 με την χαρακτηριστική μάσκα και το γνωστό «πασπαρτού» σουλούπι έχει τον τρόπο του να ξεχωρίζει και να προσεγγίζει το θέμα με μια πιο crossover άποψη. Καταρχήν είναι περίπου 6 εκατοστά χαμηλότερο από το XC40, ενώ αισθητή διαφορά υπάρχει και στην απόσταση του αμαξώματος, αφού το Q3 απέχει από το έδαφος 17 εκατοστά και στο XC40 στα 21. Σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα μετατρόχια το XC40 καταφέρνει να δείχνει πιο ογκώδες και επιβλητικό ως SUV.

Η πεποίθηση πως το Q3 είναι ένα πιο «κροσοβεράτο» SUV ενισχύεται και αφού κάτσεις στη θέση οδήγησης. Η οποία βρίσκεται πιο χαμηλά αντικρίζοντας ένα ψηφιακό κόκπιτ και πιάνοντας το πολύ άμεσο και κοφτό τιμόνι. Στο Volvo η αίσθηση του δεν είναι τόσο άμεση και λίγο ελαφρύτερη. Κάτι που αλλάζει πολύ εύκολα από το μενού παραμετροποίησης που υπάρχει και στα δύο μοντέλα επεμβαίνοντας στο «βάρος» του τιμονιού και στην χαρτογράφηση του κινητήρα.

Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν με το κιβώτιο S tronic και την περίοδο του συγκριτικού μας δεν υπήρχε διαθέσιμη manual έκδοση του Q3 (ή αν θέλετε το πιο φρέσκο αυτόματο XC40 Geartronic). Ακόμη και έτσι όμως θα τολμήσω να υποθέσω πως ο εξάρης επιλογέας του XC40 είναι ο καλύτερος σε ακρίβεια που έχω πιάσει σε Volvo και εφάμιλλος ενός σπορ Audi (κρίνοντας από άλλες εκδόσεις μοντέλων).

Από εκεί και πέρα αυτό που σου βγάζει το κάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό. Το Q3 είναι αισθητά πιο σφιχτό με πιο σπορ στήσιμο προσφέροντας μέτρια άνεση σε κακής ποιότητας οδοστρώματα. Ξεχρεώνει όμως τον οδηγό με την σβελτάδα και τις μικρές κλίσεις στις στροφές ως ένα οδηγοκεντρικό SUV. Το XC40 έχει πιο μαλακό set-up και αποσβένει τις ανωμαλίες όπως θα περίμενες από ένα μοντέλο της κατηγορίας.

photos: nmarinopoulos

Στις στροφές το πιο all-around ισορροπημένο στήσιμο του Volvo γίνεται αντιληπτό· ειδικά όταν βγεις και μπεις κατευθείαν στο Q3 που στρίβει σαν ένα κομμάτι. Πάντως και το XC40 περνά από τα στροφιλίκια με εντυπωσιακή σταθερότητα για τον όγκο του και θα έλεγα πως στο ταξίδι καταφέρνει να είναι ένα κλικ πιο ήσυχο και πιο άνετο από το Q3.

Κάτω από το καπό και τα δύο μοντέλα κρύβουν δύο διαμαντένια στην λειτουργία τους μοτέρ. Και τα δύο στα 1,5 λίτρα. Από την μια υπάρχει ο τετρακύλινδρος των 150 ίππων και από την άλλη ο τρικύλινδρος των 156 ίππων. Και ενώ θα στοιχημάτιζες πως το Volvo θα ήταν πιο τραχύ, συμβαίνει το παράδοξο το τρικύλινδρο να δουλεύει ακόμη πιο στρωτά (που λέει ο λόγος) από τον TFSI. Εύγε στους Σουηδούς που κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα πραγματικά εξαιρετικό τρικύλινδρο με ελαστική, στρωτή και ροπάτη λειτουργία. Όχι πως ο TFSI πάει πίσω. Εξαιρετικός και αυτός που δεν κατάφερε ωστόσο να αποδειχτεί οικονομικότερος από του Volvo.

Και περνάμε στα ποιοτικά εσωτερικά που, όπως και απέξω, έτσι και από μέσα, εκφράζουν δύο εντελώς διαφορετικές «σχολές». Στο Audi το ταμπλό είναι πιο σπορ και χτισμένο πιο κοντά στον οδηγό. Η οθόνη αφής έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό και ο πίνακας οργάνων προσφέρει πολύ όμορφα γραφικά και μεγάλο εύρος πληροφοριών. Αντίθετα στο XC40 η touch-screen ακολουθεί το πρωτότυπο αλά tablet μοτίβο και γενικότερα το ταμπλό βγάζει μια πιο ήρεμη και απέριττη αύρα με ένα πιο σοβαρότυπο και λιγότερο σπορ στοιχείο.

Και στα δύο αυτοκίνητα οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι υπεραρκετές. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλοί και περίπου στα ίδια επίπεδα και στα δύο SUV (το XC40 προσφέρει περισσότερο αέρα για τα κεφάλια) με τα μπροστινά σπορ καθίσματα του Q3 να προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη. Στις αποσκευές το πάνω χέρι έχει το Audi προσφέροντας 530 λίτρα έναντι 460 του XC40.

Συμπερασματικά θα έλεγα πως η επιλογή ανάμεσα στα δύο μοντέλα έχει γίνει πιο ξεκάθαρη, έστω και αν υποθέσουμε πως σε αυτό το επίπεδο τιμών το ακριβότερο -κατά σχεδόν ένα διχίλιαρο- Q3 δεν είναι αποτελεί μεγάλο βαρίδι υπέρ του XC40.

Έτσι, από την μία έχουμε το Audi Q3 ως ένα πιο σπορ SUV, με πιο σφιχτή ανάρτηση και δεμένο πλαίσιο, πιο οδηγοκεντρική προσέγγιση και μέτρα άνεση από την ανάρτηση. Από την άλλη έχουμε το Volvo XC40, ένα πιο SUV μοντέλο που το δείχνει περισσότερο από το Audi, πιο άνετο και πιο αρχοντικό στο δρόμο, έστω και αν δεν είναι τόσο δυναμικό.

Και στις δύο περιπτώσεις δεν έχει να ζητήσεις κάτι περισσότερο από τους εξαιρετικούς κινητήρες. Αν και το Q3 είναι αυτό που γεμίζει περισσότερο όποιον βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, θεωρώ πως το XC40 είναι εκείνο που θα εκτιμήσουν όλοι οι επιβαίνοντες και πως είναι αυτό που ταιριάζει περισσότερο στο ελληνικό ανάγλυφο.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων AUDI
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO
Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Audi Q3 35 TFSI* Volvo XC40 T3
Κυβισμός 1.498 cc 1.477 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 85,9 mm 82,0 x 93,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm 115 kW (156 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm 265 Nm (27,0 kgm) / 1.850-3.850 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2 sec 9,4 sec
Τελική ταχύτητα 207 km/h 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,7 lt/100 km 8,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,9 / 5,9 / 5,3 lt/100 km 7,6 / 6,2 / 5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 58 lt 54 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 667 km 642 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 134 g/km 144 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 225/55 R18 Michelin Primacy 4, 225/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Γωνίες πρόσβασης/ διαφυγής/ ράμπας
Απόσταση αμαξώματος
4.484×1.849×1.585 mm
19/ 16/ –  μοίρες
17 εκατοστά
4.425×1.863×1.652 mm
21,7/ 30,4/ 21,9  μοίρες
21 εκατοστά
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.584/1.576 mm 1.601/1.626 mm
Μεταξόνιο 2.680 mm 2.702 mm
Χώρος αποσκευών 530-1.525 lt 460-1.336 lt
Απόβαρο 1.570 kg 1.568 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 32.900€ (με μηχανικό κιβώτιο)

από 31.018€

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close