ΔΟΚΙΜΕΣ

Με τη νέα Porsche 911 στην Αττική [first drive]

Σπορ αυτοκίνητα υπάρχουν πολλά. Σαν την 911 και τον μύθο που έχει χτίσει εδώ και πάνω από μισό αιώνα, κανένα.

Αν θέλει κανείς να ξετυλίξει το κουβάρι από την αρχή, τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσει νωρίτερα ένα άρθρο για την “RR” μοναδικότητα της 911. Η οποία αισίως πέρασε στην 8η γενιά της η οποία είχε κάνει πρεμιέρα πέρυσι το Νοέμβριο στο Λος Άντζελες. Και μερικούς μήνες μετά η χώρα μας, από Ριβιέρα της Αττικής έως τον Υμηττό και το Καζίνο της Πάρνηθας, έχει την τιμή για μία ακόμη φορά να επιλεχθεί από την Porsche Central & Eastern Europe ως το μέρος της -μία ακόμη- οδηγικής παρουσίασης.

Η νέα «992» (όπως είναι η κωδική της ονομασία) έχει μία εξελιγμένη και ακόμη πιο δυναμική σχεδίαση ώστε να ενθουσιάζει ακόμη και τον πιο πράο άνθρωπο του κόσμου. Ποιος μπορεί να αντισταθεί σε αυτά τα φαρδιά καπούλια με τους μεγαλωμένους ώμους; Τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί έως 45 χιλιοστά, το μεταξόνιο έχει παραμείνει ως έχει, το αμάξωμα είναι πλέον 75% από αλουμίνιο, το μήκος του έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ. (στα 4,519 μέτρα) όταν για πρώτη φορά στην 911 χρησιμοποιούνται διαφορετικής διάστασης τροχοί (20άρηδες μπροστά, 21’’ πίσω) για καλύτερη κατανομή του βάρους (οι απλές Carrera έχουν 19άρες και 20άρες ζάντες αντίστοιχα).

Από τις νέες λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν είναι οι προβολείς με την χτυπητή τετράδα των LED, οι χειρολαβές που ξεπροβάλλουν ηλεκτρικά ή οι πίσω θυρίδες εξαερισμού είναι 9 από κάθε πλευρά και ανάμεσα στο στοπ που σχηματίζει το 11. Η πίσω πτέρυγα αναπτύσσεται αυτόματα πάνω από τα 90 χλμ./ώρα. Ανάμεσα στα νέα στοιχεία περιλαμβάνεται το Wet Mode για βέλτιστη πρόσφυση στο βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ νέο είναι και το Night Vision Assist.

Από το ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνης αφής 10,9 ιντσών με τους πάντοτε πέντε διακόπτες ταχείας επιλογής των βασικών λειτουργιών. Εννοείται πως ο πίνακας οργάνων έχει και πάλι τον παραδοσιακό αριθμό των πέντε οργάνων και κεντρικά τοποθετημένο το στροφόμετρο, με τα όργανα να είναι πλέον πιο ξεχωριστά. Η θέση οδήγηση είναι απλά ιδανική και ακόμη χαμηλότερα (κατά 5 χλστ.) όταν οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις καθίσματος και οδηγού σε βοηθούν να πετύχεις γρήγορα αυτό που σε βολεύει. Πίσω, ο χώρος απλά αρκεί για δύο παιδιά.

Γυρίζοντας τον διακόπτη κλασικά από αριστερά ο τρίλιτρος μπόξερ δίνει ένα ηχηρό ξύπνημα. Αποδίδει 450 ίππους (+30 σε σχέση με την 991) στις 6.500 σ.α.λ. και 530 Nm (+30) από τις 2.300 σ.α.λ. «Μπαίνει» στην πισωκίνητη Carrera S και στην τετρακίνητη Carrera 4S. Κόφτης στις 7.500 σ.α.λ. Σε σχέση με την 991, το μοτέρ έχει δεχθεί πολλές αναβαθμίσεις με νέο θάλαμο καύσης, ψεκασμό στα 200 bar, υψηλότερη σχέση συμπίεσης (10,2:1), πολλαπλή από χυτοσίδηρο για καλύτερη θερμοδυναμική διαχείριση, μεγαλύτερο turbo με συμμετρική διάταξη, με τον στρόβιλο καυσαερίων να φτάνει σε διάμετρο τα 48 χλστ. (+3 χλστ.) και τον συμπιεστή αέρα τα 55 χλστ. (+4 χλστ.) με overboost στα 1,2 bar. Το intercooler είναι μεγαλύτερο κατά 14% και έχει τοποθετηθεί ψηλότερα από πριν.

Τα λόγια είναι περιττά για το μοτέρ που ανεβάζει στροφές σαν ηλεκτρικό, ευτυχώς μόνο σε ότι έχει να κάνει με το ξεδίπλωμα της ισχύος του και όχι με τον απίστευτο ήχο που υπερθεματίζεται όταν γυρίζεις το διακόπτη Drive Mode στο τιμόνι στην πιο σπορ θέση Sport Plus. Μάλιστα οι εκδόσεις με τις μεγάλες μονές απολήξεις (οι άλλες έχουν μικρότερες διπλές) έχουν ενισχυμένο Sport Sound ήχο. Μεγάλη εντύπωση μου προκάλεσε και η κάμπριο με την εξαιρετική της ηχομόνωση.

Φυσικά την απόδοση ενός μοτέρ διαχειρίζεται πάντα ένα σωστό κιβώτιο και στην 911 δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από το νέο PDK με τις 8 σχέσεις και τις 2 τελευταίες να είναι overdrive. Tα 300+ πετυχαίνονται με 6η, αργότερα θα ακολουθήσει και το χειροκίνητο 7αρι σασμάν. Πραγματικά ο τρόπος που ανεβάζει ή κατεβάζει σχέσεις το PDK δεν υπάρχει! Από πλευράς επιδόσεων η 992 είναι σημαντικά πιο γρήγορη από την 991. Ενδεικτικά, η Porsche δίνει για την Carrera S το 0-100 σε 3,7 δλ. (αντί 4,1 της 991) και το 0-200 σε 12,4 δλ. (αντί 13,2). Οι χρόνοι στο Sport Plus είναι στα 3,5 δλ. με τελική στα 308 χλμ./ώρα για την Carrera S (3,4 και 306, αντίστοιχα για την Carrera 4S).

Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στην ανάρτηση με την παραμετροποίηση PASM (με νέο έλεγχο και software αμορτισέρ) να προσφέρει μεγαλύτερο εύρος. Με άλλα λόγια στο νορμάλ πρόγραμμα η νέα 911 έχει γίνει πιο άνετη για καθημερινή χρήση όταν στο πιο ακραίο σπορ γίνεται πιο σφιχτή και απολαυστική. Ταυτόχρονα όποτε θελήσεις να πλησιάσεις τα όρια της 911 τα ηλεκτρονικά (που φυσικά και βγαίνουν εντελώς όταν το θελήσεις) αναλαμβάνουν διακριτικά δράση και ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα. «Φρενάρες» με όλη την σημασία της λέξεως τα 6πίστονα μπροστά και 4πίστονα πίσω. Το ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι είναι 11% πιο γρήγορο.

Η 911 είναι από τα λίγα καλά της ζωής που όσο χρόνο και να περάσεις μαζί της δεν θα την χορτάσεις. Πόσο μάλλον η σχεδόν μισή μέρα που περάσαμε μαζί της στην ηλιόλουστη. Τώρα, για τους πολλούς που ενδιαφέρονται και τους λίγους που μπορούν: Οι τιμές πώλησης για την Carrera S ξεκινούν από τις 178.000 ευρώ όταν η Cabriolet ξεκινά από τις 199.100 ευρώ. Η Carrera 4S εκκινεί από τις 189.700 ευρώ και η ανοιχτή της εκδοχή από τις 210.600 ευρώ.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες 7 γενιές της Porsche 911

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close