NEA

Στις 16 Ιουλίου η αποκάλυψη της νέας Lotus Type 130 [vid]

Μετά από πολλά χρόνια «ξηρασίας» η Lotus επιστρέφει με την κατασκευή ενός νέου, ηλεκτρικού υπεραυτοκινήτου, το οποίο θα κατασκευαστεί σε μόλις 130 αντίτυπα.

«Θα επαναπροσδιορίσει την Lotus σαν ένα κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων» ήταν ακριβώς τα λόγια του Phil Popham, CEO της εταιρίας. Ο τελευταίος έχει βάλει σκοπό να δώσει νέα πνοή στη βρετανική φίρμα. Το εγχείρημα, ωστόσο, ενός ηλεκτρικού Hypercar, δεν είναι κάτι απλό. Αποτελεί σε ένα βαθμό στοίχημα, που αν κερδηθεί, θα ανοίξει το δρόμο και σε μία νέα σειρά μοντέλων όπως GT, crossover, sporting sedans κ.λπ. Κοντολογίς, στην επόμενη ημέρα της Lotus.

Ο σχεδιασμός, η εξέλιξη και η κατασκευή του Type 130 γίνονται στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στην Αγγλία. Είναι μάλιστα χαρακτηριστική η ονομασία που του δόθηκε, αφού παραπέμπει στις Type 14 και Type 72, δύο μονοθέσια της Formula 1 που έγραψαν τη δική τους ιστορία στο θεσμό. Η πλήρης αποκάλυψη του αυτοκινήτου θα γίνει εντός των επόμενων μηνών. Μένει λοιπόν να δούμε πως ακριβώς προσέγγισαν οι μηχανικοί της φίρμας το όλο project.

Για όσους δεν γνωρίζουν, η κεντρική φιλοσοφία του Colin Chapman, ιδρυτή της Lotus και ενός από τους μεγαλύτερους μηχανικούς του 20ου αιώνα, ήταν η μείωση του βάρους. Όπως χαρακτηριστικά έλεγε ο ίδιος «ένα ισχυρό αυτοκίνητο πάει γρήγορα στις ευθείες. Ένα ελαφρύ αυτοκίνητο πάει γρήγορα παντού». Η ηλεκτροκίνηση δίνει σαφώς πλεονέκτημα στο σχεδιασμό, αφού επιτρέπει χαμηλότερο κέντρο βάρους και γενικά ύψος. Στο θέμα του συνολικού βάρους όμως, τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα. Ειδικά για ένα όχημα που θα πρέπει να διαχειρίζεται ισχύ άνω των 700 ίππων (και λογικά κοντά στην περιοχή των 1.000 ίππων), κουβαλώντας παράλληλα συσσωρευτές που θα τροφοδοτούν τους ηλεκτροκινητήρες του.

Φυσικά, στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, η Lotus δεν είναι μόνη. Έχει τις πλάτες της μητρικής Geely, που από το 2017 κατέχει το 51% της εταιρίας. Μένει λοιπόν να δούμε πως θα διαχειριστούν οι βρετανοί μηχανικοί την πρόκληση και αν τελικά το αποτέλεσμα θα είναι αντάξιο της ιστορίας της φίρμας.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!