ΔΟΚΙΜΕΣ

Με την ανανεωμένη Mercedes-Benz GLC στη Γερμανία [first drive]

Το καλό, ακόμα καλύτερο. Μέσα από μία αισθητική αλλά και τεχνολογική αναβάθμιση, η GLC έρχεται να επαναδιεκδικήσει την κορυφή στην κατηγορία των μεσαίων SUV.

Κάνοντας μία μικρή αναδρομή στην ιστορία του μοντέλου, αξίζει να αναφέρουμε πως η GLC παρουσιάστηκε αρχικά το 2015, σε 4 εκδόσεις. Από τότε μέχρι σήμερα -και όχι άδικα- κατάφερε να γίνει το πιο επιτυχημένο SUV στη γκάμα της Mercedes-Benz. Το γιατί, μπορείτε κάλλιστα να το διαβάσετε σε παλαιότερες παρουσιάσεις και δοκιμές. Εδώ, θα μας απασχολήσει το που στοχεύει να φτάσει το μοντέλο και το τι πλέον προσφέρει μετά από το εκτεταμένο facelift που υπέστη.

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, λέγοντας ότι οι διαθέσιμες εκδόσεις πλέον είναι 24, εκ των οποίων 14 αφορούν το κλασικό SUV αμάξωμα και άλλες 10 το Coupe. Η γκάμα καλύπτει όλες τις ανάγκες, από τη βασική GLC 200 d των 163 ίππων, μέχρι τη θηριώδη GLC 63 AMG των 510 ίππων, η οποία κατέχει και το ρεκόρ γύρου για SUV στο Nurburgring!

Οπτικά, η ανανέωση έφερε επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, μία νέα μάσκα, καινούρια LED High Performance φώτα στο βασικό εξοπλισμό, καθώς και άλλες μικρολεπτομέρειες. Αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό, με μεγαλύτερη, ίσως, την εισαγωγή ηλεκτρονικού πίνακα οργάνων και του MBUX, του νέου συστήματος infotainment της εταιρίας. Αυτό, στη βασική του έκδοση χρησιμοποιεί οθόνη 7 ιντσών, με προαιρετική μία μεγαλύτερη, 10,25 ιντσών. Επανασχεδιασμένο είναι επίσης το τιμόνι, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 7 διαφορετικών μπροστινών καθισμάτων, 9 επενδύσεων και 25 ταπετσαριών.

Σημαντικές αλλαγές συναντάμε και στο κομμάτι των κινητήρων. Καταρχήν, εισάγεται πλέον η τεχνολογία EQ Boost των 48V στη γκάμα των τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων. Το mild hybrid αυτό σύστημα περιορίζει την κατανάλωση και τους ρύπους, βελτιώνοντας παράλληλα την απόκριση στις χαμηλές στροφές. Αναφορικά με τις GLC 200 4MATIC και GLC 300 4MATIC, χρησιμοποιούν πλέον το νέο τετρακύλινδρο κινητήρα Μ 264, στη θέση του παλαιότερου Μ 274. Αντίστοιχα και οι τετρακύλινδροι diesel ΟΜ 651 αντικαθίστανται από τους νεότερους ΟΜ 654, που πληρούν τα νεότερα πρότυπα ρύπων, euro 6b.

Πρακτικά, οι πιο εμπορικές εκδόσεις βενζινοκινητήρων της ανανεωμένης GLC είναι οι GLC 200 4MATIC των 197 ίππων (+14 από το EQ Boost) και 320 Nm και GLC 300 4MATIC των 258 ίππων (+14 αντίστοιχα) και 370 Nm. Η μέση κατανάλωση αμφότερων παραμένει ίδια, στα 7,1-7,4 λίτρα/ 100 χλμ. Αντίστοιχα και οι εκπομπές ρύπων κυμαίνονται στα 162-169 γρ. CO2/ χλμ. Στους πετρελαιοκινητήρες πάλι, η Βασική έκδοση είναι η GLC 200 d 4MATIC των 163 ίππων και 360 Nm, με μέση κατανάλωση 5,2-5,4 λίτρα/ 100 χλμ. και 137-144 γρ. CO2/ χλμ. Ακολουθεί η GLC 220 d 4MATIC των 194 ίππων και 400 Nm, με ίδιες τιμές κατανάλωσης και ρύπων. Τέλος, έρχεται η GLC 300 d 4MATIC των 245 ίππων και 500 Nm (5,7-5,9 λίτρα/ 100 χλμ./ 151-157 γρ. CO2/ χλμ.)

Πέραν αυτών, η ανανεωμένη GLC φέρνει επίσης ένα αναβαθμισμένο πακέτο ηλεκτρονικών. Εκτός από αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, διαθέτει επίσης τα Active Distance Assist DISTRONIC και Active Steer Assist. Για αυτούς μάλιστα που σκοπεύουν να σύρουν κάποιο τροχόσπιτο ή σκάφος, υπάρχει και το Trailer Manoeuvring Assist. Αναφορικά με τις αναρτήσεις, πέρα από τη βασική AGILITY CONTROL, υπάρχει η πιο εξελιγμένη DYNAMIC BODY CONTROL με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη απόσβεση των αμορτισέρ. Τρίτη και καλύτερη, η AIR BODY CONTROL, η οποία μπορεί να ανεβοκατεβάζει και την απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ. (και έως 100 χλστ. με το προαιρετικό Offroad Engineering Package!).

Στην πράξη, η ποιότητα κύλισης της ανανεωμένης GLC δείχνει αναβαθμισμένη. Στα πλαίσια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις GLC 300/ GLC 300 d, καθώς και τη θηριώδη GLC 63 AMG. Χρησιμοποιώντας το DYNAMIC SELECT ο οδηγός μπορεί να αλλάζει εμφανώς το χαρακτήρα του οχήματος. Ανάλογα με την ανάρτηση και την έκδοση, υπάρχουν από τα βασικά (Eco, Normal, Sport) μέχρι πιο «ειδικά» προγράμματα (Sport+, Offroad, Offroad+), τα οποία επεμβαίνουν σε αναρτήσεις, κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα διεύθυνσης.


Στη Γερμανική άσφαλτο η GLC παρουσιάζει ένα δεμένο και καλορυθμισμένο, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, χαρακτήρα. Η άφθονη ισχύς των κινητήρων, σε κάθε περίπτωση, σε συνδυασμό με την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στις αναρτήσεις, αναβαθμίζουν το δημοφιλές SUV της Mercedes-Benz. Οι GLC 300/ GLC 300 d, είναι αυτοκίνητα που χαίρεσαι να οδηγείς, για ώρες ολόκληρες. Όσο για τη θηριώδη GLC 63 AMG, μαγνητίζει με το παρουσιαστικό, τον άγριο ήχο της και, τελικά, με τον τρόπο που μαζεύει χιλιόμετρα μια στρίβει, σαν να μην είναι SUV αλλά ένα πολύ γρήγορο hot-hatch.

Όσο για το offroad πακέτο, είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε, φορεμένο σε μία GLC 300 d, σε μία ειδικά σχεδιασμένη πίστα της ADAC. Ο τρόπος που το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατάφερνε να κινείται σε έντονο εκτός δρόμου ανάγλυφο, χωρίς να δίνει στον οδηγό την παραμικρή αφορμή για να «ιδρώσει», πραγματικά είναι υποδειγματικός.

Στο δια ταύτα, η ανανεωμένη GLC και GLC Coupe ξεκινάει άμεσα τις πωλήσεις της στις ευρωπαϊκές αγορές. Οι τιμές για τη χώρα μας αρχίζουν από τα 52.250€ για τη GLC 200 (54.200€ για την Coupe) και 56.340€/ 59.340€ για τις GLC 200 d/ GLC 200 d Coupe αντίστοιχα. Όπως αναφέραμε και στον πρόλογο, η ανανέωση αυτή δίνει στο μοντέλο όλα όσα χρειάζεται για να παραμείνει στην κορυφή των μεσαίων SUV.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!