Seat Tarraco 1.5 TSI ACT [test drive]

To ισπανικό SUV αποτελεί τη ναυαρχίδα της μάρκας και προσφέρει πολύ μεγάλους χώρους, ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά και στοχευμένο value for money.

Χώρους και πάλι (αλλά όχι μόνο) χώρους. Αυτά προσφέρει το ολοκαίνουργιο Seat Tarraco ανάμεσα στα ανταγωνιστικά του μοντέλα (όπως είναι τα Skoda Kodiaq, Peugeot 500, Nissan X-Trail κ.α.), αλλά και πάνω από τα μικρότερα αδερφάκια του, τα Arona και Ateca. Έτσι, το σκεπτικό γύρω από ένα SUV με μήκος στα 4,735 μέτρα και μεταξόνιο στα 2,8 μέτρα είναι ξεκάθαρο για όποιον έχει ως προτεραιότητα την άνετη μεταφορά πέντε ατόμων (το μοντέλο της δοκιμής μας) που θα βολευτούν σαν πασάδες ή έως και επτά με την επιλογή των προαιρετικών δύο τελευταίων καθισμάτων.

Ακόμη και στην επταθέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών παραμένει τεράστιος (στα 700 λίτρα, με σηκωμένα πέφτει στα 230, εκτοξεύεται στα 1.920 όταν πέσουν όλα τα καθίσματα) όταν στην πενταθέσια έκδοση τα διαθέσιμα 760 λίτρα χωρούν σχεδόν τα πάντα. Τα μεσαία καθίσματα σύρονται και αναδιπλώνονται, έτσι ώστε να υπάρχει εύκολη πρόσβαση στις δύο τελευταίες θέσεις για να βολευτούν δύο παιδιά (κάτι που είχα διαπιστώσει στην πρώτη επαφή με τo Tarraco στην Ισπανία). Φυσικά στο εσωτερικό υπάρχουν πολλές θέσεις και θήκες για ποτήρια (πολύ έξυπνες οι πτυσσόμενες στην κεντρική κονσόλα), κουτάκια αναψυκτικών, τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, μπουκάλια νερού, αλλά και για όλες τις φορητές συσκευές που κουβαλάμε.

Κατά τα ειωθότα του γερμανικού ομίλου και της Seat στο μέσο του ταμπλό φιλοξενείται μια οθόνη αφής 8 ιντσών που προεξέχει «ελεύθερη» προσδίδοντας μια διαφορετική νότα στο ποιοτικό εσωτερικό με τα προσεγμένα σε φινίρισμα και συναρμολόγηση πλαστικά (σκληρά πλαστικά μόνο στο κάτω μέρος υπάρχουν, ακόμη και οι θήκες στις πόρτες έχουν εσωτερική επένδυση). Η touch-screen έχει εξαιρετικά γραφικά και πολύ γρήγορη απόκριση και φυσικά υποστηρίζει όλες τις επιλογές συνδεσιμότητας μέσω του SEAT Full Link και smartphone που υποστηρίζουν τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay.

Παράλληλα, αποτελεί το κέντρο του συστήματος infotainment και στην οποία προβάλλεται η εικόνα από την πολύ χρήσιμη (λόγω μεγέθους του αυτοκινήτου) κάμερα οπισθοπορείας. Στάνταρ είναι ο ψηφιακός εντυπωσιακός πίνακας οργάνων Digital Cockpit με οθόνη 10,25’’ και τρεις διαφορετικές θεματικές ενότητες με πλούσια πληροφόρηση, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως το Tarraco είναι το πρώτο SEAT που θα διαθέτει λειτουργία ελέγχου με χειρονομίες (στην έκδοση με Navigation Plus).

Το Tarraco δεν διαθέτει σχεδιαστικές ακρότητες αλλά ένα στιλ αποδεκτό από την πλειονότητα και παράλληλα μια αισθητικά ώστε να προσδιορίζεται η αναγνωρισιμότητα και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Διατηρώντας ταυτόχρονα όλα τα στοιχεία που προσδιορίζουν τα σύγχρονα μοντέλα της Seat, όπως, για παράδειγμα, τη χαρακτηριστική διαμόρφωση της πίσω κολόνας. Η μάσκα δένει πολύ όμορφα με τους δυναμικούς σε σχήμα προβολείς, η οροφή χαμηλώνει κομψά προς τα πίσω όπου τα φωτιστικά σώματα γεφυρώνει μια λεπτή κόκκινη λωρίδα δημιουργώντας ένα χαρακτηριστικό LED αποτύπωμα στο σκοτάδι.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στο σασί το Tarraco βασίζεται στη πλατφόρμα MQB και με τον κινητήρα της δοκιμής μας συνδυάζεται αποκλειστικά με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς (τετρακίνηση υπάρχει στα μεγαλύτερα δίλιτρα, όπως και αυτόματο κιβώτιο). Συγκεκριμένα, ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI (με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσο ψεκασμό έως 350 bar) αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. H ισχύς είναι αυτή που πρέπει για να κινείται το απόβαρο των +1.600 κιλών και όση χρειάζεται ώστε ο οδηγός να μην αγκομαχεί με πλήρες φορτίο (επιβάτες και μπαγκάζια). Το μοτέρ ανεβάζει γραμμικά και στρωτά στροφές, έχει πολύ καλή απόκριση στο γκάζι και είναι σχετικά ήσυχο. Θα ήθελα λίγη περισσότερη ροπή χαμηλά, ειδικά για τις ορεινές ή σβέλτες διαδρομές ώστε ο οδηγός να χρειάζεται να ασχολείται λιγότερο με τον 6άρη επιλογέα και το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο.

Σε μεικτές συνθήκες κίνησης η κατανάλωση κυμαίνεται στα περίπου 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο πέφτει ακόμη περισσότερο με το σύστημα ACT (προσωρινής απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων) να συνδράμει με τον τρόπο του και στις συνθήκες χαμηλού φορτίου (του κινητήρα). Το «παρών» δίνουν και πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενώ σπάνια το Tarraco θα φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό του. Κι αυτό γιατί είναι καλά στημένο, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ το μεγάλο του μεταξόνιο εξασφαλίζει τη σταθερότητά του στις μεγάλες ταχύτητες της εθνικής οδού (τελική 201 χλμ./ώρα).

Πολύ καλή και γεμάτη είναι η πληροφόρηση από το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι, τα φρένα έχουν επίσης πολύ καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη ώστε να διασφαλίζονται πολύ καλά επίπεδα άνεσης και παράλληλα να περιορίζονται οι κλίσεις στις στροφές ώστε το ογκώδες Tarraco να μην κουράζει. Καλή είναι και η ποιότητα κύλισης, όπως και η ηχομόνωση.

Φτάνοντας στο ταμείο το Tarraco κοστίζει από 28.600€ και βάσει του πληρέστατου εξοπλισμού του αποτελεί μια συμφέρουσα επιλογή. Ακόμη και από την βασική έκδοση Style (υπάρχει και η πλουσιότερη Xcellence) δεν απουσιάζει τίποτε το ουσιαστικό προσφέροντας όλες τις ανέσεις και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Γενικότερα πρόκειται για μια τίμια, ποιοτική και ισορροπημένη επιλογή για όποιον αναζητά χώρους για πέντε ή έως επτά άτομα, ικανοποιητικές επιδόσεις, άνετες και ευχάριστες διαδρομές…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Seat Tarraco 1.5 TSI ACT – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 85,9 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση μεταβλητής γεωμετρίας
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 201 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,9 / 6,3 / 5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 58 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 644 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 147 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Falken Ziex ZE914 Ecorun , 215/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.735 x 1.839 x 1.658 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)
Off road γωνίες
Απόσταση από το έδαφος
1.585 / 1.574 mm
Πρόσβασης 19,1, Διαφυγής 21,4, Ράμπας – μοίρες
192 mm
Μεταξόνιο 2.790 mm
Χώρος αποσκευών 760-1.920 lt
Απόβαρο 1.600 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 28.600€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close