Με το Fiat 500X Sport στην Ιταλία [first drive]

Τον ερχόμενο Νοέμβριο αναμένεται στην ελληνική αγορά η πιο σπορ και ευχάριστη οδηγικά έκδοση του 500Χ.

Μερικούς μήνες μετά την ανανέωση του 500X με την ταυτόχρονη αναβάθμιση με τους νέας γενιάς κινητήρες Firefly οι Ιταλοί έρχονται να ενισχύσουν το προφίλ του κόμπακτ SUV τους (το οποίο έχει ξεπεράσει τις 500.000 πωλήσεις από το λανσάρισμά του) με μια νέα σπορ έκδοση Η οποία είναι… όνομα και πράμα όπως δείχνουν και τα λογότυπα Sport. Προσφέρει όλα όσα πρέπει ώστε να μην επισκιάζεται ο SUV χαρακτήρας του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα πλασάρεται απέναντι σε μοντέλα που έχουν να δώσουν το κάτι παραπάνω, όπως είναι π.χ. το Seat Arona 1.5 TSI.

Για αυτό το 500X Sport εφοδιάζεται με μια αναβαθμισμένη εκδοχή του υπερτροφοδοτούμενου τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.3 FireFly που για την περίσταση αποδίδει 150 ίππους και 270 Nm ροπής. Προς το παρόν η προσθιοκίνητη έκδοση 1.3 Sport (στάνταρ  με το αυτόματο DCT διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις) είναι η κορυφαία στην γκάμα του 500X και διαθέτει όλα τα στοιχεία για απολαυστική οδήγηση.  

Το μοτέρ έχει δύναμη και καλή ροπή που ξεκινά να «γεμίζει» λίγο κάτω από τις 2.000 με το DCT να διαθέτει και διακόπτες πίσω από το τιμόνι για σβέλτες αλλαγές. Δεν είναι ότι πιο γρήγορο υπάρχει, αλλά σε νορμάλ ρυθμούς δουλεύει μια χαρά και κάνει ομαλές αλλαγές. Καλή εικόνα έχει μέχρι κυρίως στις μεσαίες σ.α.λ. αφού στις υψηλότερες και ορισμένες φορές έδειξε κάπου να κρατά παραπάνω «κουμπωμένη» την σχέση του ή να αργεί να «κατεβάσει». Εδώ να πούμε πως η έκδοση 500X Sport συνδυάζεται και με τον 1.000άρη FireFly που ωστόσο δεν θα εισαχθεί στην χώρα μας. Αντίθετα ο ντίζελ 1.6 Multijet με τους 120 ίππους θα είναι διαθέσιμος τόσο με το DCT όσο και με το μηχανικό κιβώτιο.

Λίγο έξω από την Φλωρεντία και σε ορεινές διαδρομές με μέτριας ποιότητας άσφαλτο το 500X Sport μας έδειξε την σπορ διάθεσή του δίχως να υπάρχουν σημαντικές παραχωρήσεις στον τομέα της άνεσης. Από τα πρώτα χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτό το σφιχτό και σε καμία περίπτωση ενοχλητικό setup της ανάρτησης (εδώ η πίσω έχει πολλαπλούς συνδέσμους) με νέα αμορτισέρ τεχνολογία FSD (Frequency Selective Damping).

Τα νέα κατά 10% πιο σφιχτά ελατήρια έχουν φέρει χαμηλότερα στο έδαφος το αμάξωμα κατά 13 χιλιοστά (σε σχέση με τις  Urban και Crossover εκδόσεις), ενώ το τιμόνι έχει αποκτήσει πιο μεγαλύτερη αμεσότητα και ταχύτερη απόκριση. Η Fiat λέει πως οι παραπάνω αλλαγές και στην έκδοση με τους 19άρηδες τροχούς και λάστιχα 225/40 (την οποία οδήγησα) αύξησαν την πλευρική επιτάχυνση κατά 8% και ταυτόχρονα μείωσαν την υποστροφή κατά 26% και την υπερστροφή κατά 17% (σε σχέση με ένα αντίστοιχο 500Χ Cross με τροχούς 18 ιντσών).

Με τις διαστάσεις να παραμένουν στα ίδια περίπου επίπεδα το αμάξωμα διαφοροποιείται από τους νέους προφυλακτήρες, τα Full LED  φωτιστικά σώματα, τα πλαϊνά μαρσπιέ, την διπλή χρωμιωμένη απόληξη, τους νέας σχεδίασης στάνταρ τροχούς 18 ιντσών (προαιρετικοί οι 19άρηδες), τα ειδικά φινιρίσματα στους εξωτερικούς καθρέπτες και στις χειρολαβές και φυσικά στα λογότυπα Sport.


Στο εσωτερικό πνέει ανάλογη Sport αύρα με μία σειρά στοιχείων όπως η σκούρα επένδυση στις εμπρός κολόνες, το νέο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος, ο αλουμινένιος επιλογέας, οι κόκκινες λεπτομέρειες ενώ προαιρετική είναι η επένδυση του πίνακα οργάνων και του τιμονιού με Alcantara, ένα στοιχείο που ενισχύει περαιτέρω την αίσθηση της σπορ πολυτέλειας.

Αντίστοιχα το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης Uconnect με την οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 7 ιντσών προσφέρει την απόλυτη λύση συνδεσιμότητας χάρη και στη συμβατότητα του με τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto. Η  λίστα με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης είναι πλήρης διαθέτοντας εκτός των άλλων, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, adaptive cruise control και σύστημα ενεργής προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας. Όπως προ-είπα το νέο Fiat 500X Sport θα είναι διαθέσιμο στην χώρα μας και από πλευράς τιμής και εξοπλισμού θα τοποθετείται πάνω από την έκδοση Cross.

Στο τεχνικό κέντρο της εθνικής Ιταλίας!

Η παρουσίαση της νέας έκδοσης 500X Sport πραγματοποιήθηκε στο τεχνικό κέντρο, «Luigi Ridolfi», της Ιταλικής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου στη Φλωρεντία (FIGC). Η επιλογή του μέρους έγινε τόσο για να τιμηθεί η 20χρονη συνεργασία της Fiat με την Ομοσπονδία, αλλά και για να τονιστεί η σχέση του νέου μοντέλου με την ευρύτερη έννοια των σπορ. Φέτος και οι δύο οργανισμοί  γιορτάζουν τα 120 χρόνια ζωής, ενώ τον περασμένο Ιούνιο ανανεώθηκε η χορηγική υποστήριξη της Fiat προς την Ομοσπονδία που ξεκίνησε το 2000, καθιστώντας την αυτοκινητοβιομηχανία κορυφαίο συνεργάτη της Squadra Azzurra.

Στην διάρκεια της παραμονής μας είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε το μουσείο της εθνικής Ιταλίας και να ταξιδέψουμε πίσω στο χρόνο φέρνοντας στο νου παιχταράδες όπως ο Paolo Rossi, ο Roberto Baggio, Dino Zoff, Paolo Maldini κ.α.

O κ. Luca Napolitano, Επικεφαλής των Fiat και Abarth για την περιοχή EMEA δήλωσε: «Όπως και η εθνική ομάδα της Ιταλίας, το 500Χ είναι απόλυτα συνδεδεμένο με την Ιταλία, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε εδώ, στο εργοστάσιο της FCA στο Melfi, αλλά είναι έτοιμο να παίξει σε όλο τον κόσμο. Μαζί με το θρυλικό 500 έχουν καταφέρει να αποτελούν τα δημοφιλέστερα μοντέλα της Fiat σε διεθνές επίπεδο. Το 500Χ βρίσκεται σταθερά στην πρώτη 10αδα πωλήσεων στην Ευρώπη, ενώ ήδη έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 500.000 μονάδες. Παράλληλα είναι το μοντέλο της Fiat που έχει καταφέρει να φέρει στη μάρκα περισσότερους νέους πελάτες από άλλες εταιρείες, χάρη στο ξεχωριστό χαρακτήρα του, την πρακτικότητα του εσωτερικού του χώρου, αλλά και την ικανότητα του να προσαρμόζεται σε όλους τους χρήστες και σε όλα τα εδάφη».

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close