Κανονικά θα περνούν τα αυτοκίνητα με τα «πειραγμένα» κοντέρ και τα «γυρισμένα» χιλιόμετρα από τα ΚΤΕΟ

Μετά από το τεράστιο πρόβλημα που εμφανίσθηκε με τα γυρισμένα κοντέρ ανακοινώθηκε νέα εγκύκλιος (77465/902 – 21/10/2019) σύμφωνα με την οποία καταγράφεται ως παράβαση η παραποίηση του οδομετρητή αλλά δίχως να απορρίπτονται από τον έλεγχο του Τεχνικού Ελέγχου.

Μέσα σε ελέγχους μερικών μόλις εβδομάδων από τα ΚΤΕΟ διαπιστώθηκε πως τα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα έφταναν κοντά στο ένα εκατομμύρια με περίπου 20.000 προειδοποιήσεις την ημέρα για ανακολουθίες των κοντέρ. Βέβαια, μία καλή ερώτηση είναι τι γίνεται με όσους οδηγούς έσπευσαν υπό την 20ήμερη διορία να επιδιορθώσουν το κοντέρ τους σε εξειδικευμένο τεχνικό με κόστος περίπου 100 ευρώ…

Συγκεκριμένα, με την έκδοση της νέας εγκυκλίου 77465/902 – 21/10/2019, ισχύουν τα εξής:

Αναγραφή ιστορικού χιλιομετρικών ενδείξεων. Παραμένει σε ισχύ η υποχρέωση από τα ΚΤΕΟ, αναγραφής του ιστορικού των χιλιομετρικών ενδείξεων στα δελτία ελέγχου, όπως αυτά αναφέρονται στην βάση του ΥΜΕ σύμφωνα με προηγούμενους ελέγχους ΚΤΕΟ. Με αυτόν τον τρόπο κάθε ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης οχήματος θα λαμβάνει γνώση επ’ αυτού, δηλαδή για παράδειγμα ότι διαπιστώθηκε η παράβαση κατά τον δεύτερη ή τρίτο έλεγχο ΚΤΕΟ και τα χιλιόμετρα που λείπουν.

Απόρριψη ελέγχου ΚΤΕΟ. Έλεγχος ΚΤΕΟ σε όχημα με εμφανείς ενδείξεις παραποίησης στο ιστορικό του, δεν θα απορρίπτεται πλέον στα ΚΤΕΟ. Τα στοιχεία θα αναγράφονται στο Δελτίο ΚΤΕΟ, δίχως όμως να υφίσταται περαιτέρω ταλαιπωρία ο ιδιοκτήτης του οχήματος, δηλαδή να πρέπει να προσθέσει χιλιόμετρα και μετά να περάσει εκ νέου από έλεγχο, όπως ίσχυε μέχρι τώρα.

Ποινικές – αστικές διώξεις. Παραμένει σε ισχύ η προοπτική άσκησης διώξεων από κάθε θιγόμενο τελικό ιδιοκτήτη μεταχειρισμένου οχήματος.

Επαναφορά χιλιομετρητών κατά προσέγγιση. Καταργείται η υποχρέωση επαναφοράς των χιλιομετρικών ενδείξεων, σύμφωνα με τεκμαρτό τρόπο υπολογισμού ως ίσχυε πρότινος.

Παράλληλα, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, υποβάλλει τις προτάσεις του και για τα μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής, για τα ταξί και τα ρυμουλκά – ρυμουλκούμενα. Συγκεκριμένα:

Α) Μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής. Να συμπεριληφθούν στις ενδείξεις χιλιομετρητών, στη βάση του μηχανογραφικού συστήματος που τηρείται στο ΥΜΕ, τα χιλιόμετρα που καταγράφηκαν κατά τη διαδικασία εισαγωγής των μεταχειρισμένων οχημάτων. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έγγραφα ΚΤΕΟ του εξωτερικού, στοιχεία τιμολογίων και λοιπών εγγράφων που κατατίθενται στα τελωνεία της χώρα μας.

Β) Στις περιπτώσεις των TAXI. Να δοθεί οδηγία, ώστε το ιστορικό των χιλιομέτρων αυτών των οχημάτων να προκύπτει από τον αριθμό πλαισίου και όχι σύμφωνα με την πινακίδα, καθώς ως γνωστόν οι άδειες ΤΑΧΙ ακολουθούν κατά κύριο λόγο τα πρόσωπα ιδιοκτησίας και όχι τα οχήματα.

Γ) Στις περιπτώσεις ρυμουλκών και ρυμουλκούμενων με την ίδια πινακίδα. Το Μ.Σ του ΥΜΕ να μην στέλνει ιστορικό για το ρυμουλκούμενο, αλλά μόνο για το ρυμουλκό. Οι μηδενικές ενδείξεις που στέλνει για το ρυμουλκούμενο δημιουργούν πλαίσιο λανθασμένων ανακολουθιών στο ιστορικό των ρυμουλκών.

Δ) Ανθρώπινα λάθη κατά την καταγραφή χιλιομέτρων σε προηγούμενους ελέγχους στα ΚΤΕΟ. Να οριστούν διαδικασίες διόρθωσης λαθών καταγραφής σε προηγούμενους ελέγχους ΚΤΕΟ, λόγω ανθρώπινου λάθους.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close