MENOYNEA

Αποκάλυψη για τη νέα Skoda Octavia

Η τέταρτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου της Skoda -5η αν συνυπολογιστεί κανείς και το μοντέλο που κατασκευαζόταν από το 1959 έως το 1971- αποτελεί πλέον γεγονός.

Η παρουσίαση της νέας Octavia έγινε στην πρωτεύουσα της Τσεχίας, Πράγα, σε μία ειδική τελετή. Ξεκινώντας από το τι μένει ίδιο, μπορούμε να μιλήσουμε για τις δύο επιλογές αμαξώματος, το πεντάθυρο liftback, που πλέον ονομάζεται επίσημα Grand Coupe, λόγω της κλίσης της οροφής και το κλασικό station. Αρκετές πληροφορίες είχαν διαρρεύσει από πριν, τις οποίες είχαμε παρουσιάσει εδώ, ας δούμε όμως και πάλι τι μας φέρνει η νέα αυτή Octavia.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, οι ακμές του αμαξώματος δίνουν ένα πιο δυναμικό και μοντέρνο τόνο. Πολλή δουλειά έχει γίνει και στην αεροσύραγγα, αφού ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας του Grand Coupe είναι μόλις Cd= 0,24 ενώ για το station ανεβαίνει ελαφρά στο 0,26. Μπροστά οι προβολείς είναι πλέον LED Matrix, ενώ η μάσκα ανάμεσά τους θυμίζει αρκετά το Scala και είναι πιο πεπλατυσμένη.

Αναφορικά με τις εξωτερικές διαστάσεις, το μήκος του Grand Coupe έχει αυξηθεί κατά 19 χιλιοστά, φτάνοντας τα 4,689 μέτρα, ενώ αυτό του station έχει μεγαλώσει κατά 22 χιλιοστά. Το μεταξόνιο, από την άλλη, παρέμεινε ίδιο, στα 2.686 χιλιοστά. Οι χώροι εντός κρίνονται ικανοποιητικοί, με κορυφαία τα διαμερίσματα των αποσκευών, που αγγίζουν τα 600 λίτρα στην πρώτη περίπτωση (+10 λίτρα) και 640 στη δεύτερη (+30 λίτρα). Όπως έντονα προκύπτει από τις εικόνες, καινούρια είναι και η σχεδίαση του ταμπλό. Με ψηφιακό πίνακα οργάνων, σύστημα infotainment με οθόνη 8,25 έως 10 ιντσών (ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού) και διάφορα άλλα ψηφιακά καλούδια.

Περνώντας τώρα στους κινητήρες, τη βάση αποτελεί ο τρικύλινδρος 1.0 TSI των 110 ίππων και 200 Nm, που είναι διαθέσιμος και με ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) και το λογότυπο e-Tec. Αμέσως μετά ακολουθεί ο 1.5 TSI των 150 ίππων και 250 Nm, ενώ για όσους θέλουν περισσότερα, τη γκάμα των βενζινοκινητήρων συμπληρώνει ο δίλιτρος TSI των 190 ίππων και 320 Nm. Ο τελευταίος έρχεται στάνταρ με κιβώτιο DSG και τετρακίνηση. Αυτή θα είναι και η πιο γρήγορη έκδοση (με 0-100 στα 6,9 δλ. και 232 τελική) μέχρι την έλευση της Octavia RS.

Από πετρελαιοκινητήρες η γκάμα περιλαμβάνει πάλι 3 σύνολα. Τρεις εκδοχές του 2.0 TDI με 116, 150 και 200 ίππους. Εναλλακτικά, μπορεί κανείς να στραφεί σε μία έκδοση φυσικού αερίου, 1.5 TSI G-Tec, με απόδοση 130 ίππων, ενώ για πρώτη φορά θα διατίθεται και Plug-in υβριδική έκδοση. Η τελευταία θα συνδυάζει ένα μοτέρ 1.4 TSI με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία 13,0 kWh. Συνολικά θα αποδίδει 204 PS και 350 Nm, ενώ θα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 55 χιλιόμετρα, με βάση το νέο κύκλο μετρήσεων WLTP.

Η νέα Skoda Octavia θα ξεκινήσει την εμπορική της πορεία στην Ελλάδα την ερχόμενη άνοιξη, ενώ μέσα στο 2020 θα ακολουθήσουν η Scout και η κορυφαία RS.

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close