ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Volkswagen Golf στην Πορτογαλία [first drive]

Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο από το Μάρτιο με βασική έκδοση αυτή με τον 1.0 TSI των 110 ίππων -αυτός των 90 δεν θα εισαχθεί όπως και 2.0 TDI των 115 ίππων- και επίπεδο εξοπλισμού το μεσαίο Life. Όσο για τις τιμές του ενδεικτικά θα ξεκινούν από τις 22.000 ευρώ. Μετά το καλοκαίρι θα λανσαριστεί και η έκδοση φυσικού αερίου 1.5 TGI με 130 ίππους.

Τα προηγούμενα 45 χρόνια η κατάσταση για τα μοντέλα της μικρής- μεσαίας κατηγορίας ήταν λίγο πολύ δεδομένη: έπρεπε να είναι όσο το δυνατόν πρακτικά και άνετα και να έχουν μια ευρεία γκάμα προκειμένου να καλύπτουν πολλαπλούς ρόλους. Από αυτόν ενός μικρού οικογενειακού μέχρι αυτόν ενός hot hatch με επιδόσεις που ενίοτε θα ταίριαζαν και σε καθαρόαιμο σπορ μοντέλο.

Το ότι αναφερόμαστε στα τελευταία 45 χρόνια δεν είναι τυχαίο. Είναι η χρονική περίοδος που η συγκεκριμένη κατηγορία αναφερόταν από πολλούς ως κλάση Golf, μιας και το διαχρονικό best seller της VW ήταν αυτό που την προσδιόριζε. Όχι μόνο λόγω του όγκου των πωλήσεών του, μέχρι στιγμής έχει ξεπεράσει τα 35 εκατομμύρια, αλλά γιατί είναι και αυτό που σε μεγάλο βαθμό έδινε τον τόνο. Αυτό που προσδιόριζε το προς τα που θα στραφεί και θα μετεξελιχθεί η κατηγορία.

Για την καινούργια, την 8η κατά σειρά γενιά του η κατάσταση και η προσέγγιση θα μπορούσε να ήταν όπως και για τις προηγούμενες εφτά και σε κάποιον βαθμό έτσι είναι. Όμως τα δεδομένα έχουν αλλάξει ή τείνουν να αλλάξουν και όταν σε 6 χρόνια από τώρα αυτή η ολοκαίνουργια γενιά του Golf θα ολοκληρώνει τον κύκλο της η αυτοκίνηση μπορεί να μην είναι πια αυτή που ξέρουμε.

Όμως και άμεσα τα πράγματα δεν είναι ευοίωνα για τη μέχρι πρότινος πιο δημοφιλή κατηγορία πανευρωπαϊκά. Η οποία έχει να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα των SUV αλλά και την εμφάνιση ολοένα και περισσότερων ηλεκτρικών μοντέλων. Που λόγω της φύσης του συστήματος πρόωσης έχουν να επιδείξουν και μεγαλύτερους χώρους.

Μεταξύ αυτών και το ID.3 της ίδιας της VW, όμως το Golf είναι το Golf. Δεν μπορείς ούτε να το παραβλέψεις ούτε να μην το υπολογίσεις και έτσι η γερμανική εταιρεία ακολούθησε το δρόμο που είναι ο λογικός και ο αναμενόμενος: το αναβάθμισε σε όλους τους τομείς και το προετοίμασε για τα χρόνια που έρχονται.

Για το τελευταίο δεν θα ήθελε να σταθώ στις δυνατότητες διασύνδεσής του και στην πολύ μεγάλη ψηφιοποίηση του. Θα ήθελα να αναφερθώ σε μια δυνατότητά του που δεν είναι (ακόμα) συνηθισμένη γενικά και πόσο μάλλον στη συγκεκριμένη κατηγορία. Πολλές λειτουργίες του λοιπόν όχι μόνο αναβαθμίζονται στην πάροδο του χρόνου αλλά μπορούν και να ενεργοποιηθούν όταν χρειάζονται. Λειτουργίες όπως η αυτόματη διατήρηση απόστασης ACC, η υποβοήθηση μεγάλη σκάλας προβολέων Light Assist, η πλοήγηση, το App-Connect, το Wire-ess App-Connect, το WLAN-Hotspot και ο φωνητικός έλεγχος.

Από πλευράς εμφάνισης η προσέγγιση δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από αυτήν που ευλαβικά ακολουθούσε η VW στο Golf τα προηγούμενα 45 χρόνια και εκ του αποτελέσματος κρίνεται απόλυτα επιτυχημένη. Και στην όγδοη λοιπόν γενιά η λογική είναι της εξέλιξης και όχι της επανάστασης. Δεν χρειάζεται να του ρίξεις δεύτερη ματιά. Ευθύς εξαρχής είσαι βέβαιος πως πρόκειται για ένα Golf και μάλιστα για το πιο καινούργιο, καθώς η εικόνα του με τη διαφοροποιημένη πίσω κολώνα -το βασικό σχεδιαστικό στοιχείο του μοντέλου από την πρώτη του κιόλα γενιά- τους χαρακτηριστικούς προβολείς που εισέρχονται μέσα στα εμπρός φτερά, και την πιο εμφατική μάσκα. Στο πίσω μέρος πάντως οι Γερμανοί αναφέρουν την επωνυμία του μοντέλου, όπως το θέλει η σύγχρονη τάση, μήπως και κανείς έχει την παραμικρή αμφιβολία.

Για το εσωτερικό πάντως ισχύει η επανάσταση και όχι η εξέλιξη. Και αν αυτή δεν είναι τόσο σχεδιαστικά είναι τεχνολογικά, μιας και η βασική έκδοση που λέγεται Golf -από κει και πάνω υπάρχουν οι Life, Style και R-Design- έχει στάνταρ τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια οθόνη 8,5 ιντσών για το εξελιγμένο σύστημα infotainment που ανήκει στην πιο πρόσφατη, τρίτη γενιά των συστημάτων του ομίλου, τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ αυτοκινήτων και υποδομών, την Car2X και μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προαιρετικές επιλογές που περιλαμβάνουν HUD (Head Up Display) που προβάλλεται στο παρμπρίζ, το Discover Media στο οποίοι η οθόνη του infotainment ανεβαίνει στις 10,25 ίντσες, ενώ υπάρχει και η ψηφιακή βοηθός Alexa -ενεργοποιείται λέγοντας «Hello Volkswagen». Επίσης διατίθεται ένα εξελιγμένο ηχοσύστημα των 450 Watt και των 11 ηχείων της Harman Kardon καθώς και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Travel Assist που είναι ενεργό μέχρι τα 210 χλμ./ ώρα.

Ένα άλλο στοιχείο που δείχνει την αναβάθμιση του Golf είναι και η γκάμα των κινητήρων του, η οποία πρέπει να είναι η πιο ευρεία στην κατηγορία. Και αυτό γιατί στην πορεία θα καλύπτει όλες τις πιθανές ανάγκες και προτιμήσεις. Αρχής γενομένης με τα συμβατικά σύνολα βενζίνης, τους ανανεωμένους TSI -τρικύλινδρος 1.0 TSI με 90 και 110 ίππους, τετρακύλινδρος 1.5 TSI με 130 και 150 ίππους- που συνδυάζονται αποκλειστικά με χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων και τους κινητήρες πετρελαίου Evo τελευταίας γενιάς (2.0 TDI) με διπλό ψεκασμό AdBlue, χαμηλότερους ρύπους και 110 ή 150 ίππους.

Από κει και πέρα υπάρχουν τρία ήπια υβριδικό σύνολα (MHEV) τα οποία χαρακτηρίζονται ως eTSI, έχουν σύστημα μίζας γεννήτριας με ιμάντα και δευτερεύον ηλεκτρικό κύκλωμα 48 V, απόδοση 110 ίππων από 1.000 κυβικά και 130 ή 150 ίππων από τα 1.500 κυβικά. Και τα τρία συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων. Δηλαδή αν θα θέλετε αυτόματο κιβώτιο με κινητήρα βενζίνης η επιλογή που έχετε είναι οι eTFSI και μόνο.

Τέλος υπάρχουν και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, με τον 1.4 TSΙ, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 13,0 kWh, ενώ η απόδοση είναι 204 ίππους στη στάνταρ εκδοχή και 245 στην GTE. Πλήρως ηλεκτρική έκδοση παρουσία του ΙD.3 είναι απόλυτα λογικό να μην υπάρξει.

Βάση του καινούργιου Golf είναι η τελευταία εξέλιξη του πλαισίου MQB, οι διαστάσεις τους δεν έχουν ξεχειλώσει (μήκος 4,284 μέτρα), το μεταξόνιο εγγυάται τους ικανοποιητικούς χώρους (πορτμπαγκάζ από 380 έως 1.237 λίτρα) και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση τα καλά δυναμικά χαρακτηριστικά και την ασφαλή οδική συμπεριφορά.

Τα παραπάνω επιβεβαιώθηκαν στους δρόμους γύρω από το Πόρτο στην Πορτογαλία όπου οδήγησα τα καινούργιο Golf, που ομολογουμένως είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο, το οποίο αν το επιδιώξεις πιέζοντας το μπορεί να αποδειχθεί και διασκεδαστικό. Χωρίς σε καμία περίπτωση να φέρνει σε δύσκολη θέση τον οδηγό του, ενώ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά το σύστημα διεύθυνσής του έχει μια καλύτερη αίσθηση και μεγαλύτερη ακρίβεια. Αναβαθμισμένη είναι και η άνεση, καθώς η ανάρτηση απορροφά εξαιρετικά ακόμα και τις κοφτές εγκάρσιες ανωμαλίες.

Από τους κινητήρες που θα είναι ευθύς εξαρχής διαθέσιμοι οδήγησα τον 1.5 TSΙ των 130 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο και αυτόν των 150 ίππων με αυτόματο. Δηλαδή την συμβατική έκδοση και αυτήν με την ήπια υβριδική υποβοήθηση. Και στις δύο περιπτώσεις ο τετρακύλινδρος turbo δεν πιέζεται να κινήσει το πεντάθυρο αμάξωμα, ενώ στη δεύτερη η ηλεκτρική υποβοήθηση πραγματικά δίνει ένα επιπλέον boost στον κινητήρα όταν πραγματικά το χρειάζεται.

Όπως έγραψα ευθύς εξαρχής το Golf έχει πίσω του μια μεγάλη παράδοση και ένα συγκεκριμένο DNA που η 8η γενιά του το εξελίσσει ακόμα πιο πολύ προς τη σωστή κατεύθυνση. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που υπερθεματίζει σε όλους σχεδόν τους τομείς και δείχνει πιο έτοιμο από οποιοδήποτε άλλο της κλάσης του τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον.

Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο από το Μάρτιο με βασική έκδοση αυτή με τον 1.0 TSI των 110 ίππων -αυτός των 90 δεν θα εισαχθεί όπως και 2.0 TDI των 115 ίππων- και επίπεδο εξοπλισμού το μεσαίο Life. Όσο για τις τιμές του ενδεικτικά θα ξεκινούν από τις 22.000 ευρώ.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!