ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Mercedes-Benz: Το επόμενο βήμα στα φωτιστικά σώματα

Αποκαλύπτοντας, εν μέρει, την EQS, η Mercedes-Benz κάνει μία αναδρομή στο παρελθόν των φωτιστικών σωμάτων και παράλληλα αφήνει υπονοούμενα για το μέλλον.

Και πράγματι, η σειρά αυτών των αυτοκινήτων που παραθέτει, είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή. Θέλοντας να δώσει ένα ρυθμό για τα επιτεύγματά της, από τις απαρχές του αυτοκινήτου, στην αριστερή άκρη τοποθετεί το πρώτο της μοντέλο, του 1886, το οποίο εφοδιαζόταν με καντήλια, σαν αυτά που έφεραν και οι άμαξες της εποχής. Στη δεξιά τώρα πλευρά, μπορείτε να πάρετε μία πρώτη γεύση της μελλοντικής EQS. Ενός hitech ηλεκτρικού μοντέλου που θα εισαγάγει μία σειρά νέων τεχνολογιών, μεταξύ των οποίων και ένα hi-end σύστημα φώτων. Περισσότερα στοιχεία δεν έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής, αξίζει όμως να αναλογιστεί κανείς πως τα φωτιστικά σώματα της Vision EQS concept αποτελούνται από 940 ξεχωριστά LED!

Αναφορικά τώρα με τα ενδιάμεσα στάδια της εξέλιξης, έχουμε τη Simplex του 1901, η οποία έφερε τα ελαφρά δυνατότερα φώτα ασετιλίνης, ενώ το 1915 η Benz 18/45 hp εισήγαγε, για πρώτη φορά, τους ηλεκτρικούς λαμπτήρες πυρακτώσεως. Πλέον ο οδηγός δεν θα ήταν υποχρεωμένος να βγαίνει από το αυτοκίνητο και να ανάβει/ σβήνει χειροκίνητα τα μπροστινά φανάρια του αυτοκινήτου του… Πολλά χρόνια αργότερα, το 1968, η 300SEL 6.3 εφοδιάστηκε με ισχυρότερους λαμπτήρες αλογόνου (Η3) ενώ το 1995 η E-Class φόρεσε για πρώτη φορά φώτα ξένου, που παρείχαν μικρότερη κατανάλωση και 3 φορές περισσότερο φως. Από το 2003 και μετά, παρατηρούμε μία έξαρση στις τεχνολογίες φωτιστικών σωμάτων εντός των κόλπων της εταιρίας, που στόχο έχουν την ενίσχυση της έντασης και τον έλεγχο της κατεύθυνσης του φωτισμού.

Όπως είναι προφανές, το επόμενο βήμα θα γίνει το 2020, με την EQS που προαναφέραμε. Ενδεικτικά, αξίζει να εστιάσουμε σε κάτι που φαίνεται και στην εικόνα. Το προηγούμενο βήμα σε πολυπλοκότητα στα LED ήταν 84, στην E-Class του 2016. Αναλογιστείτε λοιπόν πόσο περισσότερες ζώνες ελέγχου μπορούν να επιτευχθούν με 940 LED.

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close