NEA

Ρεκόρ υψομέτρου για το Mercedes Unimog, στα 6.694 μέτρα!

Για όσους ασχολούνται με το off road, τα οχήματα Unimog δεν χρειάζονται συστάσεις. Εδώ και 70 χρόνια βρίσκονται στα πιο απόμερα σημεία του πλανήτη. Ενίοτε και στα ψηλότερα.

Ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα ανέλαβε μία ομάδα δέκα ατόμων, να μεταφέρουν ερευνητικό εξοπλισμό στο δεύτερο υψηλότερο ηφαίστειο του κόσμου, Ojos de Saladο, το οποίο βρίσκεται στην Χιλή. Το ύψος του φτάνει τα 6.694 μέτρα, γεγονός που έκανε την όλη αποστολή ιδιαίτερα απαιτητική, λόγω της έλλειψης οξυγόνου.

Για το σκοπό αυτό απευθύνθηκαν στο Mercedes-Benz Special Trucks Division, το οποίο τους προμήθευσε με δύο Unimog U5023, ειδικά εξελιγμένα για τη συγκεκριμένη αποστολή. Πέρα από τις σημαντικές βελτιώσεις στο πάτωμα, έφεραν διαφορετικές αναρτήσεις και ελαστικά, ένα σύστημα μεταβολής του κέντρου βάρους και, φυσικά, αρκετές αλλαγές στους κινητήρες. Το τελευταίο, πιθανά, αποτέλεσε και το μεγαλύτερο στοίχημα.

Μπορεί τα βράχια να μην αλλάζουν σύσταση με την άνοδο του υψομέτρου, αυτό όμως που αλλάζει σίγουρα είναι η πυκνότητα του αέρα και η περιεκτικότητά του σε οξυγόνο. Από κάποιο σημείο και μετά, ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν μπορεί να λειτουργήσει, απλά γιατί δεν μπορεί να τραβήξει αρκετό αέρα.

Και όμως, αμφότερα τα Unimog κατάφεραν να ανέβουν στα 6.100 μέτρα, κουβαλώντας όλο τον εξοπλισμό για να στήσουν την κατασκήνωση βάσης. Το ένα εξ αυτών συνέχισε κατόπιν μέχρι τα 6.694 μέτρα, καταρρίπτοντας το παγκόσμιο ρεκόρ ύψους, για όχημα παραγωγής.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Δεν αποτελούν έκπληξη οι επιδόσεις του εν λόγω οχήματος. Αρκεί να αναφερθεί το ύψος λειτουργίας
    πάνω από τη στάθμη της θάλασσας του κινητήρα BMW 801: 10.350 m (33,960 ft). Έτος κατασκευής 1943
    Γιατί δεν ανακοινώνει τα στοιχεία του κινητήρα η UNIMOG; Όπως και να έχει το πράγμα ένας κατασκευαστής που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να παρέχει τα εξής στοιχεία:
    Ο παρακάτω πίνακας αποτελεί απλό παράδειγμα από πραγματικό κινητήρα παραγωγής

    Τύπος κινητήρα: τετράχρονος, 12-κύλινδρος κινητήρας ντίζελ πολλαπλών καυσίμων, σε σχήμα V, με υπερτροφοδότηση από φυγοκεντρικό υπερτροφοδότη μηχανικής μετάδοσης κίνησης

    Σύστημα ανάμιξης

    Απευθείας ψεκασμός καυσίμου

    Ισχύς κινητήρα χωρίς αντίσταση στην είσοδο και στην έξοδο, kW (hp)

    522 (700)

    Ταχύτητα περιστροφής, s-1 (rpm)

    33.3 (2000)

    Ειδική
    κατανάλωση καυσίμου, (g/hp)· h

    165

    Βάρος, kg

    1020

    Διάμετρος,mm

    150,0

    Διαδρομή,mm

    180.0

    Κυβισμός,l

    38.88

    Ελάχιστη αξιόπιστη θερμοκρασία εκκίνησης κινητήρα χωρίς προθέρμανση, ° C

    + 5 ° C

    Επιτρεπτές συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα:

    – θερμοκρασία περιβάλλοντος από

    -40 ° C έως + 50 ° C

    – σχετική υγρασία αέρα μέχρι

    98% στους 20 ° C

    – ύψος λειτουργίας πάνω από τη στάθμη της θάλασσας

    Έως 3000 m

    Η ανάφλεξη είναι ομοιόμορφη, κατά 60 ° περιστροφής στροφαλοφόρου άξονα

    Βαθμός ισορροπίας

    Πλήρης δυναμική ισορροπία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!