ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το plug-in υβριδικό Opel Grandland X στην Γερμανία [first drive]

Στη χώρα μας θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση Exclusive από 49.990 ευρώ, ενώ αν η χρήση τους είναι εταιρική δεν επιβαρύνεται με φόρους καθώς οι εκπομπές C02 είναι κάτω από 50 γρ./χλμ. και η τιμή του προ φόρων μικρότερη των 40.000 ευρώ.

Η Opel, ως μέλος του ομίλου PSA προχωρά στο πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της. Έτσι μετά το e-Corsa, το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο, παρουσίασε και το πρώτο plug-in υβριδικό της, το Grandland X Hybrid4. Και το να είναι το πιο μεγάλο SUV της γκάμας της αυτό που πρώτο υιοθετεί υβριδική τεχνολογία είναι απόλυτα λογικό και αναμενόμενο και όχι μόνο λόγω της ανάγκης μείωσης του μέσου όρου των εκπομπών CO2 της μάρκας.

Το βασικό στοιχείο που οδήγησε σε αυτήν την επιλογή είναι αφενός ότι το πλαίσιο στο οποίο βασίζεται υποστηρίζει τον εξηλεκτρισμό και το δεύτερο πως έτσι προστίθεται στη γκάμα και μια τετρακίνητη έκδοση που μέχρι τώρα απουσίαζε. Και η οποία σαφώς και εξασφαλίζει μεγαλύτερες δυνατότητες κίνησης ειδικά σε οδοστρώματα με πιο χαμηλό συντελεστή τριβής.

Το σύστημα πρόωσης του Grandland X Hybrid4 λοιπόν αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο turbο βενζίνης 1.600 κ.εκ. και 200 ίππων, από έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων ενσωματωμένο στο πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων μπροστά, έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων ενσωματωμένο στον πίσω άξονα και μια μπαταρία 13,2 kWh.

Η τελευταία είναι ιόντων λιθίου και βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα προκειμένου να «κλέβει» όσο το δυνατόν λιγότερο ωφέλιμο χώρο. Τόσο από τους επιβάτες όσο και από τις αποσκευές κάτι που τελικά επιτυγχάνεται σε σημαντικό βαθμό, μιας και το πορτμπαγκάζ του Grandland X PHEV κυμαίνεται από 390 έως 1.528 λίτρα, τη στιγμή που αυτό των συμβατικών εκδοχών του είναι από 514 έως 1.652 λίτρα.

Ο πρώτος στόχος των μηχανικών της Opel, το να μην επηρεαστεί η χωροταξία και κατά συνέπεια η οικογενειακή διάσταση του Grandland επιτεύχθηκε, ενώ ο δεύτερος φαντάζομαι πως ήταν να διατηρηθεί και εδώ ο γενικά ευχάριστος και άνετος χαρακτήρας του μοντέλου.

Πραγματικά και με το υβριδικό Grandland X μετακινείσαι χωρίς να προβληματιστείς με κάτι και χωρίς να ενοχληθείς από κάτι. Ταυτόχρονα έχεις ουσιαστικά στη διάθεσή σου ότι ζητήσεις από πλευράς διασύνδεσης -πολύ καλή και απροβλημάτιστη η λειτουργία του Android Auto όπως διαπίστωσα- ασφάλειας, υποβοήθησης αλλά και άνεσης.

Από κει και πέρα τα σχεδόν 60 χιλιόμετρα κατά WLTP που μπορεί να καλύψει αποκλειστικά ηλεκτρικά και με ταχύτητα έως και 135 χλμ./ώρα καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης των περισσοτέρων. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως αν δεν βαριέσαι να το φορτίζεις κάθε βράδυ -η διαδικασία σε οικιακό δίκτυο διαρκεί 7 ώρες και 10 λεπτά και με wallbox και γενικά μέγιστη ισχύ φόρτισης 7,4 kW 1 ώρα και 50 λεπτά- θα μπορείς να καλύπτεις την μετακίνησή σου τις ημέρες εργασίας -ΟΚ, αν είσαι πωλητής αυτό δεν θα ισχύει, αλλά σε αυτήν την περίπτωση το εταιρικό σου αυτοκίνητο μάλλον δεν είναι και Grandland- καθαρά ηλεκτρικά και φτηνά.

Από την άλλη η παρουσία του θερμικού κινητήρα βενζίνης σε καλύπτει για όλα τα ταξίδια σου πέρα από την πόλη ή για κάποιες πιο μεγάλες μετακινήσεις. Φυσικά υπάρχει και δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας και μάλιστα πέρα από την αυτόματη και μια πιο έντονη για φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει αλλά όπως συμβαίνει και με όλα τα plug-in υβριδικά αλλά και ηλεκτρικά μην περιμένετε ούτε και εδώ θεαματικά πράγματα.

Η εκκίνηση πάντως του Grandland X Ηybrid4 γίνεται πάντα ηλεκτρικά και πάντα με την ενεργοποίηση του πίσω ηλεκτροκινητήρα ο οποίος έχει λιγότερες τριβές, ενώ από κει και πέρα υπάρχουν συνολικά τέσσερα προγράμματα κίνησης. Τα Electric, Hybrid, All Wheel Drive και Sport κάνουν αυτό που λέει και το όνομά τους, ενώ θα σταθούμε καταρχήν στη λειτουργία e-Save με την οποία και μέσω της κεντρικής οθόνης μπορεί κανείς να «κρατήσει» ενέργεια στη μπαταρία για να καλύψει είτε 10 είτε 20 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικά προκειμένου π.χ. να μπορεί να κινηθεί σε περιοχές που η ηλεκτρική κίνηση είναι προϋπόθεση εισόδου.

Πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή, αν και όχι συνυφασμένη με τη μείωση των εκπομπών ρύπων, είναι και η Sport. Με αυτήν και για όσο η μπαταρία, η οποία για το θερμικό της έλεγχο -ψύξη αλλά και θέρμανση σε πολύ χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες- χρησιμοποιεί το κύκλωμα του συστήματος κλιματισμού, έχει ενέργεια μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί και τους 300 ίππους που αποδίδει συνδυαστικά το σύστημα πρόωσης του Hybrid4. Και έτσι να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 6,1 δεύτερα και να κινηθεί ακόμα και με 235 χλμ./ ώρα. Π.χ. στις Autobahn της Γερμανίας όπου οδήγησα το πρώτο plug-in υβριδικό Opel.

Που στη χώρα μας θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση Exclusive από 49.990 ευρώ, ενώ αν η χρήση τους είναι εταιρική δεν επιβαρύνεται με φόρους καθώς οι εκπομπές C02 είναι κάτω από 50 γραμμάρια το χιλιόμετρο και η τιμή του προ φόρων μικρότερη των 40.000 ευρώ.

Πάντως επειδή οι 50.000 ευρώ είναι ένα καθόλα σεβαστό ποσό και επειδή οι περισσότεροι δεν χρειάζονται την τετρακίνηση η Opel έχει ήδη προγραμματίσει μια εισαγωγική plug-in υβριδική έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση μόνος στους εμπρός τροχούς η οποία θα είναι διαθέσιμη κάποια στιγμή το δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Ετικέτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close