NEAΑΓΩΝΕΣ

Το “ελληνικό” Renault 5 Turbo Group B αλλάζει ξανά χέρια!

Πάνε περίπου τρία χρόνια από την τελευταία φορά που το αγωνιστικό του Λεωνίδα είχε δημοπρατηθεί από την RM Sotheby’s.

Το Renault 5 GT Turbo Group B που κάποτε ανήκε στον Αλέξανδρο Μανιατόπουλο (γνωστό ως “Λεωνίδας ή “Leo”) είχε πωληθεί το 2017 για 257.600 ευρώ και η William I’Anson στοχεύει σε ένα υψηλότερο ποσό. Το συγκεκριμένο αγωνιστικό με αριθμό πλαισίου D000020 ξεκίνησε την αγωνιστική το σταδιοδρομία το 1981 από το ράλι του Μόντε Κάρλο.

Ο Bruno Saby με συνοδηγό τον Daniel Le Saux έτρεξαν στο εν λόγω ράλι αλλά είχαν ένα ατύχημα και αποσύρθηκαν. Σ’ αυτή την κατάσταση το αγόρασε ο Έλληνας αντιπρόσωπος της εταιρίας, ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, ο οποίος το έτρεξε στο Ακρόπολις του 1982 τερματίζοντας στην 8η θέση. Ο Λεωνίδας έχει καταφέρει να τερματίσει τέταρτος γενικής το 1969 με NSU ΤΤ 1200 και λίγο αργότερα, το 1975, πέμπτος με Audi 80 GT.

Στο τέλος της του 1982 οι  κανονισμοί άλλαξαν σε Group Β, η Renault το αναβάθμισε στις νέες προδιαγραφές ονομάζοντάς το μάλιστα “Tour De Corse” και το έβαψε ξανά κίτρινο. Από αυτά κατασκευάστηκαν 20 αυτοκίνητα, και ένα από αυτά ήταν και το διαβόητο «Ελληνικό». Το 1983 το Renault έτρεξε και πάλι με τον Αλέξανδρο Μανιατόπουλο στο Ακρόπολις αλλά και σε άλλους ελληνικούς αγώνες. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο πέρασε στον Δημήτρη Μανωλόπουλο που μαζί με τον γιό του έτρεξαν σε πάμπολλους ελληνικούς αγώνες, κρατώντας το αξιόμαχο και αρκετά προσεγμένο.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με αριθμό κινητήρα C7573124 φορά όπως και όλα τα υπόλοιπα τον 1.400άρη κινητήρα, ο οποίος χάρη στο τούρμπο απέδιδε 255 ίππους. Τα αρχικά του χρώματα ήταν σε κίτρινο με πολλές εναλλαγές με το λευκό και μπλε. Το κιβώτιο είναι 5τάχυτο μηχανικό και η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Αυτό ήταν και η “αχίλλειος πτέρνα” ενός κατά τα άλλα εξαιρετικού αγωνιστικού, αφού η καριέρα του τελείωσε άδοξα με την εμφάνιση των τετρακίνητων.

Στην 31χρονη πορεία του το Renault είχε νικήσει σε περισσότερους από 200 αγώνες στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έγραψε την δική του ιστορία στους αγώνες ράλι και είχε συνδεθεί στενά και με τα ελληνικά πράγματα για πολλά χρόνια, έχοντας δημιουργήσει τον δικό του μύθο και στην εγχώρια αγωνιστική πραγματικότητα.

To αυτοκίνητο έτσι όπως ήταν όταν πωλήθηκε το 2017

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button