ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το ηλεκτρικό Opel Corsa-e στη Γερμανία [first drive]

Το Βερολίνο, που επέλεξε η Opel να παρουσιάσει το ηλεκτρικό της Corsa -ένας από τους λόγους είναι ο εξηλεκτρισμός της πρωτεύουσας της Γερμανίας ήδη από τον περασμένο αιώνα και τη δεκαετία του ’20- δεν δείχνει να έχει επηρεαστεί καθόλου από τον κοροναϊό.

Έτσι οι δρόμοι που οδηγούν από τα προάστεια και τα περίχωρά της και το αεροδρόμιο Tegel στο κέντρο είναι όπως κάθε πρωί γεμάτοι. Με την κίνηση να προχωρά βασανιστικά αργά. Το Corsa-e πίσω από το τιμόνι του οποίου βρίσκουμε ίσως είναι το ιδανικό όχημα υπό αυτές τις συνθήκες. Κι αυτό γιατί στο εσωτερικό του επικρατεί μια καλοδεχούμενη ησυχία που σου επιτρέπει να μιλάς χαλαρά με το συνοδηγό σου. Όσο για τα λίγα μέτρα που απελευθερώνονται κάθε φορά τα καλύπτει γρήγορα και… πολιτισμένα, χωρίς θόρυβο και χωρίς καθυστέρηση, μιας και όπως σε κάθε ηλεκτρικό έχεις στη διάθεσή σου όλη τη ροπή, 260 Nm για την περίσταση, πριν καν πατήσεις το γκάζι που λέει ο λόγος.

Και μόλις ο δρόμος ανοίξει παρά απλά πιο βαθιά το δεξί πεντάλ και το μικρό ηλεκτρικό Corsa των 136 ίππων επιταχύνει δυναμικά για να καλύψει όσο γίνεται το χαμένο χρόνο. Φυσικά και δεν έχει κανένα πρόβλημα να ακολουθήσει τη γρήγορη πια ροή της κυκλοφορίας. Απεναντίας επιταχύνει πολύ γρήγορα (0-100 σε μόλις 8,1 δεύτερα) και όπως είπαμε άμεσα θυμίζοντας καλό hot hatch, ενώ όταν μπεις σε κάποιον πιο στενό και πιο μικρό δρόμο σου υπενθυμίζει με την ευελιξία του πως είναι και ένα πολύ πρακτικό αστικό μεταφορικό μέσο.

Ένα μεταφορικό μέσο που δεν ρυπαίνει και το κυριότερο διαθέτει ικανή αυτονομία -337 χιλιόμετρα κατά WLTP- ώστε να μην έχεις κανένα άγχος και να μην πρέπει να το φορτίζεις καθημερινά. Όσο για την φόρτισή του είναι διαθέσιμες όλες οι λύσεις και οι δυνατότητες. Από τον στάνταρ φορτιστή για χρήση σε οικιακό ρεύμα, μέχρι τα Wallboxes και τα καλώδια για σύνδεση σε δημόσιο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος, οπότε πρέπει κανείς να ιεραρχήσει τις ανάγκες του και να επιλέξει τη βέλτιστη λύση που δεν επιφέρει και πολλές αλλαγές στο ηλεκτρικό κύκλωμα του σπιτιού του. Επίσης και αν αρκεί ο στάνταρ ενσωματωμένος στο αυτοκίνητο μονοφασικός φορτιστής των 7,4 kWh που επιφέρει περιορισμούς στην ταχύτητα φόρτισης ή πρέπει να επιλεγεί κατά την παραγγελία του αυτοκινήτου ο προαιρετικός τριφασικός των 11,0 kW.

Σύμφωνα με τους ειδικούς της Opel η φόρτιση θα γίνεται κατά κύριο λόγο ή στο χώρο κατοικίας ή στο χώρο εργασίας και με Wallbox των 11 kW διαρκεί για το 100% της χωρητικότητας των 50 kWh της μπαταρίας 5 ώρες και 15 λεπτά. Φυσικά υπάρχει και η δυνατότητα της χρήσης ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος με ισχύ έως και 100 kW -η χρήση του, η οποία είναι και ιδιαίτερα ακριβή θα γίνεται μόνο σε περίπτωση μεγάλων μετακινήσεων. Εδώ αρκούν 30 λεπτά για το 80% της συνολικής χωρητικότητα της μπαταρίας.

Το Corsa-e διαθέτει και δυνατότητα ανάκτησης της ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Μάλιστα υπάρχουν δύο επίπεδά της και με το πιο ισχυρό -η επιβράδυνση με αυτό είναι της τάξης των 1,2 μέτρων το δευτερόλεπτο, δηλαδή περίπου διπλάσια σε σχέση με το πώς επιβραδύνει ένα αυτοκίνητο με συμβατικό κινητήρα όταν αφήσεις το γκάζι- να μπορείς, εφόσον εξοικειωθείς μαζί του, να επιβραδύνεις χρησιμοποιώντας το φρένο ουσιαστικά μόνο για την πλήρη ακινητοποίηση.

H παρουσία της μπαταρίας προσθέτει φυσικά κιλά στο Corsa, τα οποία φυσικά δεν γίνονται αντιληπτά από τον οδηγό στις αστικές διαδρομές. Για να γίνονται και όσο το δυνατόν λιγότερο αισθητά και έξω από την πόλη οι μηχανικοί της Opel έχουν αλλάξει τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος είναι ειδικά εξελιγμένος για την περίσταση και ελαφρώς μετατοπισμένος προς τα πίσω προκειμένου να δημιουργηθεί επιπλέον χώρος για να χωρέσει η συστοιχία των μπαταριών ιόντων λιθίου.

Η οποία επιπρόσθετα αυξάνει και τη συνολική ακαμψία κατά 30%. Και αυτό δεν θα το καταλάβει κανείς όσο κινείται μέσα στην πόλη, αλλά από την άλλη θα διαπιστώσει την πλήρη απουσία τριγμών και θορύβων. Γενικά πάντως το Corsa-e, όπως άλλωστε και τα Corsa με τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ξεχωρίζει τόσο με την ποιότητα της κατασκευής όσο και των υλικών στο εσωτερικό του. Το οποίο εδώ δεν διαφοροποιείται αισθητικά σε σχέση με τα όσα ξέρουμε από τις άλλες εκδόσεις του υπερ- μίνι της Opel.

Το οποίο με βάση τον μέχρι τώρα προγραμματισμό της αντιπροσωπείας της μάρκας στη χώρα μας θα είναι διαθέσιμο το αργότερο στις αρχές Ιουνίου και σε τιμές που θα ξεκινούν από τις 31.980 ευρώ -τον αναλυτικό κατάλογο και τα επίπεδα εξοπλισμού. Στη Γερμανία υπάρχει μια επιδότηση της τάξης των 6.000 ευρώ που κάνει φυσικά την απόκτησή του πιο εύκολη και ελκυστική. Ας ελπίσουμε πως κάτι ανάλογο θα ισχύσει στο μέλλον και για τα χώρα μας…

Ετικέτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close