NEA

Έρευνα: Τα ελαστικά ρυπαίνουν 1.000x φορές περισσότερο από τις εκπομπές ρύπων!

Η ρύπανση από την φθορά των ελαστικών μπορεί να είναι και 1.000 φορές μεγαλύτερη από αυτή που εκπέμπουν οι απολήξεις των αυτοκινήτων, σύμφωνα με έρευνα της Emissions Analytics.

Πρόκειται για μια ανεξάρτητη εταιρία που εξειδικεύεται σε επιστημονικές και εργαστηριακές μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες που σχετίζονται με τα καύσιμα, τις εκπομπές ρύπων και τις επιπτώσεις στο περιβάλλον. Στην συγκεκριμένη περίπτωση έκανε μια έρευνα γύρω από την φθορά των τριβόμενων υλικών, όπως είναι τα τακάκια των φρένων, και την φθορά των ελαστικών.

Η έρευνα επισημαίνει πως το φαινόμενο αυτό είναι πιο έντονο στα πιο «βαριά» SUV, αλλά και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες μπαταρίες. Και αναδεικνύει ένα νέο είδος ρύπων όπως είναι NEE, δηλ. αυτοί που δεν εκπέμπονται από τις απολήξεις των αυτοκινήτων (non-exhaust emissions ή NEE). Τα ΝΕΕ θεωρείται πως σήμερα αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες πηγές πρωτογενών σωματιδίων από τις οδικές μεταφορές, το 60% των PM2.5 και το 73% των PM1.0.

Στην έκθεση 2019 «Εκπομπές εκτός εξάτμισης από την οδική κυκλοφορία», η ομάδα εμπειρογνωμόνων για την ποιότητα του αέρα της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου (AQEG) συνέστησε να αναγνωριστεί αμέσως η NEE ως πηγή συγκεντρώσεων ατμοσφαιρικών σωματιδίων στο περιβάλλον, ακόμη και για οχήματα με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων σωματιδίων – όπως είναι τα ηλεκτρικά.

Στην έρευνα της η Emissions Analytics αναφέρει πως ένα δημοφιλές οικογενειακό hatchback με ολοκαίνουργια, σωστά φουσκωμένα ελαστικά, «εκπέμπει» 5,8 γραμμάρια PM ανά χιλιόμετρο. Αντίστοιχα, από την εξάτμιση βγαίνουν μόλις 4,5 χιλιοστογραμμάρια ανά χιλιόμετρο, δηλ. 1.000 φορές περισσότερο. Κάτι που σημαίνει πως σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο και σε ένα κύκλο π.χ. 40.000 χιλιομέτρων το βάρος των PM φτάνει τα 232 κιλά. Κομματάκι αδύνατο, θα έλεγα.

Βλέπετε αυτό που δεν αναφέρεται ξεκάθαρα και πρέπει να το ψάξει κανείς στο site τους, είναι πως η έρευνα βασίστηκε σε μετρήσεις με τα φτηνότερα λάστιχα, με πολύ μεγάλο φορτίο στο αυτοκίνητο, σε πολύ μέτρια άσφαλτο, με υψηλές ταχύτητες και με στροφές. Οπότε κανένα αυτοκίνητο στον κόσμο δεν μπορεί να κινείται με αυτές τις συνθήκες. Οπότε το εντυπωσιακό «1.000x» προφανώς και δημιουργεί όμορφες εντυπώσεις.

Πάντως, το θέμα των PM δεν πρέπει να περνά απαρατήρητο, έστω και αν αυτό διασκορπίζεται στο περιβάλλον και δημιουργεί θέμα μόνο σε κλειστούς χώρους και όταν είναι συγκεντρωμένο (π.χ. σκόνη από τα τακάκια).

Πηγή: Emission Analytics

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!