ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW 330e [test drive]

Μία «τριάρα» με όλα τα πλεονεκτήματα της γενιάς της, η οποία, επιπροσθέτως, μπαίνει και στην πρίζα. Χωρίς ιδιαίτερη σκέψη, από όλη τη σειρά, εδώ θα δίναμε τα λεφτά μας.

Έχουν περάσει αρκετοί μήνες από τότε που οδηγήσαμε την 330i. Η εντύπωση που μας είχε κάνει τότε ήταν ιδιαίτερα θετική, αφού διέθετε εμφάνιση, επιδόσεις και εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Λίγο πολύ, όσα θα περιμέναμε από μία σύγχρονη BMW Σειράς 3. Τώρα είναι η ώρα της plug-in 330e, να συνεχίσει από εκείνο ακριβώς το σημείο, προσθέτοντας στην εξίσωση την οικονομία και την οικολογία. 

Εδώ δεν έχουμε την ισχυρότερη εκδοχή του δίλιτρου συνόλου της φίρμας αλλά αυτή με τα 184 PS. Μικρό το κακό, όμως, αφού συμπληρωματικά έρχεται ένας ηλεκτροκινητήρας να ανεβάσει τελικά την ισχύ στα 292 PS. Τι σημαίνει αυτό; Στα χαρτιά μία επιτάχυνση της τάξης των 5,9 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και τελική 230 χλμ./ώρα. Στην πράξη, ένα ιδιαίτερα άμεσο στις αποκρίσεις του δεξιού πεντάλ μοντέλο, με άφθονη ροπή, από το ρελαντί μέχρι και τον κόφτη. Ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς, ανεξαρτήτως διαδρομής.

Προτού όμως πάμε στα οδηγικά, ας αφιερώσουμε λίγο χρόνο για τα μηχανικά. Ο βενζινοκινητήρας της 330e δεν είναι διαφορετικός από αυτόν της 320i. Ωστόσο, μέσα στο οκτάρι Steptronic κιβώτιο που τον συνοδεύει, κρύβει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 83 kW. Τυπικά η συνολική ισχύς των δύο συνόλων είναι 252 PS. Στο πρόγραμμα Sport, όμως, υπάρχει διαθέσιμη μία λειτουργία XtraBoost, που πουσάρει τον ηλεκτροκινητήρα για 10 δλ. ανεβάζοντας τελικά την ισχύ στους 292 ίππους που προαναφέραμε.

Ο ηλεκτροκινητήρας από μόνος του επαρκεί για να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο μέχρι την ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα ή για απόσταση 59-66 χλμ. σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Εμείς θα λέγαμε πως μία πιο ρεαλιστική αυτονομία είναι γύρω στα 40 χλμ. που παραμένει επαρκέστατη για την καθημερινότητα. Αναφορικά με το συσσωρευτή, είναι τεχνολογίας ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 12,0 kWh. Για τη φόρτισή του μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει οικιακό δίκτυο ή ταχυφορτιστή 3.7 kW, που δίνει το 80% της φόρτισης μέσα σε 2,4 ώρες.

Ο μόνος περιορισμός, στην προκειμένη περίπτωση, έγκειται σε θέματα μεταφοράς αποσκευών. Ο τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου συσσωρευτής τρώει ένα μέρος από το πορτμπαγκάζ. Τα 384 λίτρα χωρητικότητας που αφήνει, δεν εντυπωσιάζουν για την κατηγορία. Αυτό όμως είναι και το μόνο μεμπτό. Κατά τα άλλα η 330e δεν διαφέρει από τις συμβατικές τριάρες.

Εξωτερικά είναι καλοσχεδιασμένη, με έντονα δυναμικά χαρακτηριστικά και με έναν πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή, Cd= 0,23. Και εσωτερικά όμως, δεν πάει πίσω. Ποιοτική και προσεγμένη σε κάθε λεπτομέρεια, χαρίζει απλόχερα αυτή την premium αίσθηση που μας έχει συνηθίσει η BMW με τα μοντέλα της. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό και περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας που θα διευκολύνουν το έργο του οδηγού.

Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται, επίσης, παντοιοτρόπως, στα μέτρα του. Το τιμόνι έχει τη σωστή διάμετρο και πάχος στεφάνης, ενώ κρύβει πίσω του δύο εργονομικά paddles για τις σειριακές αλλαγές των σχέσεων. Το κάθισμα είναι άνετο και με επαρκή πλευρική στήριξη. Όσο για τις δύο μεγάλες οθόνες, του πίνακα οργάνων και του infotainment, ολοκληρώνουν την όλη εικόνα, προσφέροντας ένα από τα καλύτερα user interface που θα συναντήσει κανείς, ανεξαρτήτως κατηγορίας και χρημάτων.

Στο δρόμο, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, μπορεί κανείς να εκτιμήσει τα πλεονεκτήματα του υβριδικού μοντέλου. Απόλυτα σταθερή, γρήγορη στις αντιδράσεις της και αρκετά σπορ, η 330e θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω τους φίλους της φίρμας. Η ποιότητα κύλισης κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Η άνεση, ωστόσο, υστερεί λίγο, λόγω των σχετικά σφιχτών αναρτήσεων και των χαμηλοπρόφιλων τροχών των 19 ιντσών.

Γενικά, πρόσφυση υπάρχει άφθονη, αν και ένα βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ θα καταφέρει να οδηγήσει στα όριά τους τα πίσω ελαστικά. Το σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο και θα σταθεί αρωγός σε όποιον θελήσει να κινηθεί σβέλτα. Το ίδιο και τα φρένα. Δεν έχουν παράξενη αίσθηση -λόγω του συστήματος ανάκτησης- ενώ δείχνουν να κάνουν αποδοτικά τη δουλειά τους, χωρίς να κουράζονται εύκολα.

Καταλήγοντας, το μόνο περιοριστικό στοιχείο που μπορούμε να βρούμε γύρω από το αυτοκίνητο, είναι η ύπαρξη της πρίζας… Εάν διαθέτετε κλειστό γκαράζ και έχετε τη διάθεση να τη φορτίζετε, η επιλογή γίνεται με κλειστά μάτια. Μπορεί τα 53.150 ευρώ να μην είναι λίγα, όπως όμως είπαμε και στην αρχή, από όλη τη Σειρά 3, εδώ θα δίναμε τα λεφτά μας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW 330e – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 94,6 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι διαμήκως τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 135 kW (184 PS) / 5.000 – 6.500 rpm
Ροπή 300 Nm (30,5 kgm) / 1.350-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 83 kW, Ροπή: 265 Nm
Μπαταρίες Iόντων λιθίου, Χωρητικότητα: 12,0 kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Μεικτή διάταξη 292 PS (σ.σ. η συνδυαστική ροπή αγγίζει τα 420 Nm)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9 sec
Τελική ταχύτητα 230 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/ 100 km
Τυποποιημένη μικτή 1,9-1,6 lt/ 100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 667 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 43-47 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 255/35 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.701  x 1.827 x 1.435 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.589 / 1.604 mm
Μεταξόνιο 2.851 mm
Χώρος αποσκευών 375 lt
Απόβαρο 1.740 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 53.150€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button