NEA

Πόσο μέσα μπήκαν στο πρώτο τρίμηνο οι όμιλοι Volkswagen και Daimler ελέω Covid-19;

H αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να κάνει τα πρώτα της βήματα προκειμένου να ανακάμψει από την κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού, ενώ η ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2020 δείχνει το μέγεθος του προβλήματος.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο όμιλος της Volkswagen, που ανακοίνωσε τα δικά του οικονομικά αποτελέσματα για τους τρεις πρώτους μήνες της χρονιάς που διανύουμε. Σε αυτό το χρονικό διάστημα λοιπόν και σε παγκόσμιο επίπεδο ο γερμανικός όμιλος παρέδωσε 23% λιγότερα αυτοκίνητο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό. Σε απόλυτα νούμερα 2,0 εκατομμύρια μονάδες έναντι 2,6 πέρυσι. Αντίστοιχα ο τζίρος μειώθηκε κατά 8,3%, από τα 60 δισ. ευρώ πέρυσι στα 55,1, ενώ αυτά που καταρρακώθηκαν κυριολεκτικά ήταν τα κέρδη.

Τα οποία εμφανίζονται μειωμένα κατά 81.4%, από τα 4,8 δις ευρώ του 2019 στα 0,9 δισ. του 2020. Αντίστοιχα το καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων είναι 0,7 δισ. ευρώ (από 4,1). Σε υψηλά επίπεδα, αλλά αισθητά μειωμένα σε σχέση με το 2019, έχει διατηρηθεί η ρευστότητα του γερμανικού ομίλου, ο οποίος έχει άμεσα διαθέσιμα 17,8 δισ. ευρώ (από 21,3).

Οι εκτιμήσεις για το υπόλοιπο της χρονιάς δεν διαφοροποιούνται σημαντικά από τα δεδομένα του πρώτου εξαμήνου, καθώς προβλέπουν τόσο τη συνολική μείωση των πωλήσεων όσο και την πτώση των κερδών. Ίσως όχι κατά 80+% όπως στο πρώτο εξάμηνο αλλά κατά ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό. Ανάλογες είναι και οι προβλέψεις για τη Mercedes και κατά συνέπεια τον όμιλο της Daimler στον οποίο ανήκει.

Το πρώτο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις της Mercedes, αφορούν επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα, μειώθηκαν κατά 17% (από τις 773.800 μονάδες του 2019 στις 644.300 του 2020). Ο τζίρος έπεσε κατά 6%, από τα 39,7 δισεκατομμύρια ευρώ στα 37,2, ενώ το κέρδος του περιορίστηκε σε μόλις 168 εκατομμύρια ευρώ. Όταν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019 ήταν 2,140 δις ευρώ.

Στη Mercedes πάντως, η οποία είχε αντιμετωπίσει και πέρυσι θέματα μείωσης των κερδών της, δείχνουν ικανοποιημένοι τόσο από το ότι το οικονομικό αποτέλεσμα του τριμήνου δεν ήταν αρνητικό όσο και από την ρευστότητας του ομίλου, που είναι της τάξης των 9,0 δισ. ευρώ (τέλος του 2019: 11,0)

Ετικέτες
Back to top button
Close
Close