ΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Captur 1.5 Blue dCi [test drive]

Δοκιμάζουμε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα SUV της κατηγορίας του, το οποίο “τα κάνει όλα και τα έχει όλα” σε λογικές τιμές πώλησης.

To Captur είναι ένας από τους πρωτεργάτες στην κατηγορία των μικρών SUV με την πρώτη γενιά να κυκλοφορεί από το 2013. Στην δεύτερη του οι γενετικοί δεσμοί με το Clio είναι και πάλι έντονοι, αφού και τα δύο μοντέλα μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη. Θα τολμήσω όμως να πω πως στην περίπτωση του Captur το άλμα από τη μία γενιά στην άλλη είναι αισθητά μεγαλύτερο και πιο ώριμο.

Καταρχήν, το όλο πακέτο είναι ελκυστικό και κομψό συνδυάζοντας το μπροστινό στιλ και τους σχήματος “C” προβολείς του Megane με ένα πίσω μέρος που αποσπά μόνο θετικά σχόλια. Αρκετά στοιχεία αναγνωρισιμότητας που παραπέμπουν στην πρώτη γενιά, έχουν περάσει και στο νέο μοντέλο αλλά με περισσότερη φινέτσα. Θα μπορούσε κανείς να πει πως δεν βγάζει την δυναμική ενός Ford Puma ή την εκκεντρικότητα ενός Nissan Juke. Ωστόσο, το νέο Captur είναι αναμφίβολα το πιο σικ και ίσως το πιο ισορροπημένα όμορφο μοντέλο της κατηγορίας του έχοντας την δική του ισχυρή προσωπικότητα για να κοντράρει το Peugeot 2008.

Μια αποστολή που το βοηθούν να φέρει εις πέρας τόσο το αυξημένο πλάτος (+1,9 εκ.) όσο και το ύψος (+1 εκ.). Και φυσικά τα επιπλέον 10,6 εκατοστά που έχει στο συνολικό μήκος των 4,23 μέτρων διασφαλίζοντας σημαντικά μεγαλύτερους χώρους και λόγω των +2 εκ. του μεταξονίου (σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο). Δύο επιβάτες θα καθίσουν πίσω με αρκετό αέρα τόσο για τα γόνατα τους όσο και για τα κεφάλια τους (ακόμη και 1,87 εκ. αναστήματος, όπως ο υπογράφων). Στην μέση θα χωρέσει με παραχωρήσεις ένας πέμπτος μικρόσωμος.

Ένα πολύ πρακτικό στοιχείο είναι η συρόμενη κατά 16 εκ. πίσω σειρά καθισμάτων που μπορεί να πάει τέρμα πίσω για την μέγιστη άνεση για τα πόδια των επιβατών και με καλό χώρο αποσκευών (406 λίτρα με ρεζέρβα ασφαλείας, οι διαφορές στο diesel είναι επειδή υπάρχει το ρεζερβουάρ της ουρίας). Αν πάλι θέλει κάποιος να εκμεταλλευτεί το μέγιστο του πορτμπαγκάζ μπορεί να τα σύρει (ή να τα σπρώξει από πίσω μέσω μίας εύχρηστης λαβής) τέρμα μπροστά και να χρησιμοποιήσει τα 520 συνολικά λίτρα. Τα οποία μπορούν να γίνουν 1.275 όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα.

Όπως και στην περίπτωση του Clio, έτσι και στο Captur υπάρχουν ποιοτικά μαλακά πλαστικά και ένας ολοκαίνουργιος διάκοσμος με την «ελεύθερη» κάθετη μεγάλη touch-screen να δεσπόζει στο μέσο του ταμπλό. Έχει διαγώνιο 9,3’’ και πολύ όμορφα γραφικά, όπως και εξαιρετική απόκριση στον χειρισμό της. Πάντως, θεωρώ πως η μικρότερη των 7,0’’ μπορεί να μην είναι τόσο εντυπωσιακή αλλά είναι πιο διακριτική και δίχως να υστερεί σε πρακτικότητα. Ευκρινής και ευανάγνωστος είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7’’ (η βασική είναι 4,2’’ με όργανα, προαιρετική η 10,25’’). Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι περισσότερες από ότι περιμένεις, πρακτικές και βολικές. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που μου αρέσει είναι το συρόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Σοφά και πρακτικά είναι τα φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Θα ήθελα και ένα-δύο βασικά για το ηχοσύστημα κοντά στην οθόνη, αλλά όταν τα συνηθίσεις βολικά είναι και αυτά πίσω από το τιμόνι. Οι ψηλοί επιβάτες θα βρουν κάπως ψηλά τοποθετημένα τα έδρανα των καθισμάτων.

photos: nmarinopoulos

Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B το νέο Captur είναι αυτό που περίμενα: ένα καλοστημένο SUV με ιδανικό μπάλανς. Θα εστιάσω κατευθείαν στην πολύ καλή δουλεία που έχουν κάνει οι Γάλλοι με την ανάρτηση. Το βάθος της απόσβεσης είναι αυτό που πρέπει για την ελληνική άσφαλτο ώστε να περνούν όσο το δυνατόν λιγότεροι κραδασμοί στην καμπίνα. Ταυτόχρονα το νέο Captur δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα πλαδαρό SUV αφού στρίβει με το αμάξωμα να παίρνει λογικές κλίσεις και με ιδανικό έλεγχο των κινήσεων στις στροφές. Τα ηλεκτρονικά καταπνίγουν στη γένεσή της οποιαδήποτε απόκλιση από την κανονική πορεία του αυτοκινήτου.

Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει μια πιο ελαφριά τεχνητή αίσθηση γύρω από την ευθεία αλλά προσφέρει την πληροφόρηση που θες και ταιριάζει με τον άνετο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στον ανοιχτό δρόμο εκτιμάς την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία, ενώ παρατήρησα κάποιο μικρό, αλλά όχι ενοχλητικό, αεροδυναμικό θόρυβο στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Κανένα πρόβλημα κόπωσης με τα φρένα για όσους δημιουργούνται ενδοιασμοί από τα πίσω ταμπούρα. Πιο σφιχτός και με σαφή κουμπώματα είναι ο επιλογέας των έξι σχέσεων του κιβωτίου. Να μην ξεχάσω να αναφερθώ και στα 17,4 εκατοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος που επιτρέπουν βόλτες σε βατούς χωματόδρομους.

Με το οποίο συνεργάζεται ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας των 1.500 κ.εκ. που εδώ αποδίδει 115 ίππους. Στο Captur το μοτέρ ακούγεται λιγότερο χάρη στην καλή ηχομόνωση. Λίγο κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. αρχίζει να γεμίζει και ανεβάζει στρωτά και ροπάτα κινώντας αγόγγυστα το αμάξωμα. Από πλευράς επιδόσεων, όταν στις προτεραιότητες σου είναι η χαμηλή κατανάλωση (κάπου στα 5,5 – 6,5 λίτρα/ 100 χλμ.) δεν έχεις να ζητήσεις κάτι παραπάνω από τις ικανοποιητικές που προσφέρει ο τετρακύλινδρος diesel που μπαίνει και στις προσθιοκίνητες Mercedes.

Αν το δεις overall το νέο Captur ίσως και να είναι η καλύτερη επιλογή της κατηγορίας του αφού τα κάνει και τα έχει όλα. Είναι όμορφο, με σύγχρονες τεχνολογίες, έχει μοντέρνο διάκοσμο, πολύ καλούς χώρους, εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά, μια ευρεία γκάμα κινητήρων και το κυριότερο καλές τιμές πώλησης με πλήρη εξοπλισμό. Και για όσους δεν γλυκοκοιτάζουν το diesel σύντομα θα ακολουθήσει και η σχετική δοκιμή των TCe εκδόσεων βενζίνης όπως και της LPG (με υγραέριο). Τέλος να πούμε πως το Captur καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών και από 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, ενώ «τρέχει» προσφορά λανσαρίσματος με δώρο το χρώμα (μεταλλικό/ διχρωμίες) με όφελος έως 1.000 ευρώ.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Captur 1.5 Blue dCi – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (115 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 197 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 4,7 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 46 lt (AdBlue: 13 lt)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 766 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 WLTP: 123 g/km  
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ Ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.227 x 1.797 x 1.576 mm
174 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.560 / 1.544 mm
Μεταξόνιο 2.639 mm
Χώρος αποσκευών 406/520 – 1.275 lt
Απόβαρο 1.303 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.850€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button