ΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Juke 1.0 DIG-T [test drive]

Με το ξεχωριστό στιλ του προηγούμενου μοντέλου το Juke επιστρέφει δριμύτερο με ένα πιο ώριμο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα.

“Hate it or Love it”. Κάπως έτσι είχαν τα πράγματα με την πρώτη γενιά Juke που όταν την έβλεπες για πρώτη φορά α) θα ξετρελαινόσουν με την τολμηρή σχεδίαση ή β) θα γύρναγες το κεφάλι σου αλλού. Πλέον, στην δεύτερη εκτέλεση του μοντέλου τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά και με περισσότερη… αγάπη μόνο (Love it). Και αυτό επειδή το νέο Juke έχει μια πιο αποδεκτή σχεδίαση και ταυτόχρονα διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό την αρχική φόρμα.

Μάλιστα οι σχεδιαστές της Nissan τα κατάφεραν μια χαρά αφού το Juke διατηρεί το βασικό του όπλο: τον ισχυρή σχεδιαστική του ταυτότητα. Προσωπικά μου αρέσει και η πρώτη γενιά αλλά όπως και να το κάνουμε η νέα είναι αυτή που θα κερδίσει την συμπάθεια ακόμη περισσότερων οδηγών. Και πέρα από τις όμορφες καμπύλες και γωνίες το αμάξωμα καταφέρνει να γεμίζει περισσότερο το μάτι χάρη στο αυξημένο κατά 7,5 εκ. μήκος (συνολικό στα 4,21 μέτρα) και στο αυξημένο κατά 3,5 εκ. πλάτος (στα 1,8 μέτρα) όταν το ύψος είναι μεγαλύτερο κατά 3 εκ. (1,595 μέτρα).

photos: gkaragiorgakis

To μακρύτερο κατά 105 χλστ. μεταξόνιο διασφαλίζει σημαντικά περισσότερο χώρο για τα γόνατα με τους πίσω επιβάτες να κάθονται πολύ πιο άνετα (πάντα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο). H Nissan αναφέρει πως για τα γόνατα υπάρχουν +5,8 εκ. και για τα κεφάλια αέρας +1,1 εκ.. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 20% και φτάνει τα 422 λίτρα. Έχει καλό πλάτος και βάθος (υπάρχει υποδαπέδιο κάλυμμα), αλλά το κατώφλι φόρτωσης είναι υψηλό.

Το ταμπλό συμβαδίζει με την άποψη της εταιρίας με το κάπως σκοτεινό αλλά ευχάριστο διάκοσμο. Στην έκδοση της δοκιμής μας τα υλικά είναι ποιοτικά, υπάρχουν μαλακά πλαστικά, ακόμη και τα σκληρά στις πόρτες έχουν προσεγμένο φινίρισμά, ενώ οι αεραγωγοί δίνουν ένα νεανικό τόνο. Στο μέσο του ταμπλό υπάρχει πρακτική touch-screen η οποία πλαισιώνεται από διακόπτες. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός και έχει ανάμεσα υπάρχει μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Όσο για τις δυνατότητες συνδεσιμότητας και εξατομίκευσης είναι τόσο πολλές που θα πρότεινα μια επίσκεψη στην επίσημη ιστοσελίδα της Nissan παρά να τις αναφέρω εδώ.

Κατά τα υπόλοιπα υπάρχουν δύο πρακτικές ποτηροθήκες, ένα καλό σε βάθος ντουλαπάκι συνοδηγού, οι λαβές στις πόρτες μπορούν να χρησιμεύσουν ως θήκες για μικρό-αντικείμενα, ενώ γενικά το εσωτερικό είναι πρακτικό και χρηστικό. Εδώ να πούμε πως οι εκδόσεις πάνω από την Acenta και με το ηλεκτρικό χειρόφρενο έχουν πίσω δίσκους (οι βασικές με το κλασικό χειρόφρενο ή ανάλογα με την έκδοση έχουν ταμπούρα).

photos: nmarinopoulos

Δεν είναι μυστικό πως το νέο Juke μοιράζεται την πλατφόρμα CMF-B με το Renault Captur. Ωστόσο, diesel έκδοση πιθανότατα δεν θα υπάρξει, αλλά από του χρόνου αναμένεται μία υβριδική (όχι mild hybrid, πιο «βαριά» αλλά δίχως να έχει επιβεβαιωθεί αν θα είναι plug-in ή όχι). Έτσι, προς το παρόν το νέο Juke είναι διαθέσιμο με τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού της Nissan στα 999 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 117 ίππους και 180 Nm (200 σε overboost).

Πρόκειται για ένα εξαιρετικό στη λειτουργία του μοτέρ που ανεβάζει στροφές στρωτά και γραμμικά και δίχως να σου παίρνει τα αυτιά στο ταξίδι. Εδώ μεγάλο ρόλο παίζει η μελετημένη ηχομόνωση/ αεροδυναμική καθώς και η ποιότητα κύλισης. Επιστρέφοντας στο μοτέρ, αυτό δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά οι επιδόσεις του είναι αυτές που πρέπει συνδυάζοντας αγόγγυστες μετακινήσεις και καλή κατανάλωση. Σε μια διαδρομή από Αθήνα-Λειβαδιά και πάλι πίσω το μοτέρ ζητούσε περίπου 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ ακόμη και πατημένο το γκάζι η κατανάλωση κυμαινόταν συνήθως κάτω από τα 10.

Ο διακόπτης D-Mode στην βάση του επιλογέα προσφέρει τρία προγράμματα κίνησης (Normal, Eco, Sport) με το σπορ να γίνεται πιο αντιληπτό λόγω της πιο άμεσης απόκρισης του γκαζιού και της αύξησης του βάρους στο τιμόνι. Πολύ καλός σε ακρίβεια και αίσθηση είναι ο 6άρης επιλογέας (προαιρετικά υπάρχει και αυτόματο διπλόδισκο 7 σχέσεων), ενώ το κιβώτιο έχει καλή κλιμάκωση με τις δύο τελευταίες σχέσεις να είναι όσο χρειάζεται ταξιδιάρικες.

Από την θέση του οδηγού αυτό που αξίζει να αναφέρω είναι πως μπορεί να μην πέφτει το μάτι στα προεξέχοντα φώτα (όπως στο προηγούμενο Juke) αλλά το φουσκωμένο καπό σου δίνει μια μπρουτάλ διάθεση. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι δεν το λες ξυράφι, αλλά έχει την αμεσότητα και την ακρίβεια που χρειάζεται.

Όσον αφορά στην ανάρτηση θα έλεγα πως είναι αυτή που πρέπει για τον πιο ώριμο χαρακτήρα του Juke. Δεν είναι τόσο σπορ όσο θα νόμιζες, και καλύτερα μιας και ταιριάζει περισσότερο στην ελληνική άσφαλτο. Αποσβένει μια χαρά τις ανωμαλίες, έχει τόσο σφιχτή ρύθμιση όσο χρειάζεται ώστε το Juke να μην πλέει και να είναι απολαυστικό στις στροφές, ενώ μόνο στα δύσκολα ίσως ο πίσω ημιάκαμπτος να αντιδράσει κάπως ξερά. Θεωρώ πως ο συνδυασμός του αυτοκινήτου που οδήγησα με τα λάστιχα 215/60 και τις 17άρες ζάντες είναι η σωστή επιλογή (αποφύγετε τις μεγαλύτερες).

Συμπερασματικά το νέο Nissan Juke θα έχει μια καλύτερη πορεία από την πρώτη του γενιά αφού το τολμηρό σχήμα του παραμένει αλλά με μία πιο συμβατική προσέγγιση. Ως αυτοκίνητα είναι συνολικά ένα πολύ πιο ολοκληρωμένο, με σημαντικά μεγαλύτερους χώρους, καλύτερη ποιότητα κατασκευής και έναν αποδοτικό 1.000άρη κινητήρα. Τέλος, η τιμή πώλησής του (από 17.900€) με τον τίμιο και πλήρη εξοπλισμό ανά έκδοση φέρνει το νέο Juke ως μια από τις καλύτερες επιλογές και κυρίως για όσους δίνουν προτεραιότητα στο στιλ.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Nissan Juke 1.0 DIG-T – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 86 kW (117 PS) / 5.250 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.750-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική – / 5,9 / – lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 46 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 613 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 NEDC: 112 g/km, WLTP: 135 g/km  
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ Δίσκοι (ή ταμπούρα στις βασικές εκδόσεις)
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 215/65 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.210 x 1.800 x 1.595 mm
172 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) – / – mm
Μεταξόνιο 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 422 – 1.088 lt
Απόβαρο 1.182 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.900€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Καλημέρα κε Μαρινόπουλε κ Καλή Χρονιά,

    κάποια ξένα περιοδικά γράφουν για “harsch ride” δηλαδή όχι τόσο καλή ποιότητα κύλισης
    όσο του ανταγωνισμού, εσείς παρατηρήσατε κάτι παρόμοιο σε σχέση πάντα με τον ανταγωνισμό ?

    1. Καλημέρα, όχι δεν με προβλημάτισε η ποιότητα κύλισης, ακόμη και με αυστηρά κριτήρια θα έλεγα πως είναι αρκετά πάνω από το μέσο όρο. Μήπως τα είχαν οδηγήσει με 19άρες ζάντες; Το ίδιο ισχύει και για την καλή ηχομόνωση. Ενδεχομένως τα ξένα μέσα να την συγκρίνουν με των Renault Captur και Peugeot 2008 όπου από συναδέλφους που τα έχουν οδηγήσει έχω ακούσει πως είναι ένα κλικ καλύτερη. Αλλά με κάθε επιφύλαξη μιας και δεν εχω οδηγήσει. Μέσα στο ΣΚ ή την επόμενη εβδομάδα ετοιμάζω δοκιμή το 2008 1.2.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!