ΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Juke 1.0 vs Peugeot 2008 1.2 [test drive]

Δύο φρέσκα μοντέλα διεκδικούν επάξια τον τίτλο του πιο trendy μικρού SUV. Juke ή 2008; Με το χέρι στην καρδιά… η σύγκριση αυτή είναι πραγματικά δύσκολη.

Έχετε ακούσει που λένε ότι στις λεπτομέρειες κρίνεται η διαφορά; Ε, εδώ αυτό δεν ισχύει. Οι επιμέρους λεπτομέρειες δεν κάνουν μεγάλη διαφορά, οπότε θα πρέπει να εστιάσουμε αρχικά στη μεγάλη εικόνα, αν θέλουμε να βγάλουμε συμπεράσματα σε αυτή την αναμέτρηση. Nissan Juke και Peugeot 2008. Δύο ολοκαίνουρια SUV, στη δεύτερη γενιά τους, τα οποία έρχονται πολλά υποσχόμενα, σε μία αγορά που διψά για ξεχωριστές προτάσεις.

Αναφορικά με το Juke, η προηγούμενη γενιά του αποτελούσε αναμφισβήτητα ό,τι πιο προχωρημένο σχεδιαστικά υπήρχε σε SUV. Τον trendy χαρακτήρα τον διατηρεί και το νέο Juke, ακολουθώντας όμως μία πιο ώριμη και κομψή προσέγγιση. Αντιθέτως το μάλλον αδιάφορο αισθητικά, παλιό, 2008 έδωσε τη θέση του σε κάτι σαφώς πιο δυναμικό, ένα αμάξωμα που εύκολα μαγνητίζει τα βλέμματα. Το ποιο εκ των δύο είναι πιο όμορφο, δεν θα το κρίνουμε. Αυτό, άλλωστε, έχει να κάνει και με το γούστο του καθενός. Σε σχέση όμως με τις «συμβατικές» αισθητικά προτάσεις του -Γερμανικού πρωτίστως- ανταγωνισμού, θα δώσουμε εύκολα την ψήφο εμπιστοσύνης μας και στα δύο!

Δεύτερη στάση, το εσωτερικό. Δύο διαφορετικές προσεγγίσεις, δουλεμένες όμως αρκετά και ικανές να αποσπάσουν τα εύσημα. Ξεκινώντας από το 2008, το βλέμμα δεν μπορεί να μην σταθεί στο σχεδόν οκτάγωνο τιμονάκι καρτ, που δίνει μία πραγματικά παιχνιδιάρικη αίσθηση στην όλη διαδικασία της οδήγησης. Το τελευταίο, ωστόσο, θα απαιτήσει λίγο χρόνο εξοικείωσης, ενώ δεν διαθέτει τόσες λειτουργίες όσες το flat bottom της Nissan.

Αναφορικά με τα συστήματα infotainment, η πλάστιγγα γέρνει οριακά υπέρ της Nissan. Αμφότερα διαθέτουν ευκρινείς και χορταστικές οθόνες, καθώς και ένα σχετικά απλό στη λειτουργία του μενού, η ύπαρξη όμως περισσότερων φυσικών διακοπτών στο Juke και, κυρίως, η μη ενσωμάτωση του συστήματος κλιματισμού σε αυτό, κάνουν τη ζωή του οδηγού ευκολότερη, εξ ου και η επιλογή μας.

Εκεί που το 2008 παίρνει το πάνω χέρι είναι στους προσφερόμενους χώρους για μικροαντικείμενα (σημαντικό για την καθημερινότητα του οδηγού) και στην ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών. Συνολικά και τα δύο οχήματα διαθέτουν ποιοτικά και καλά σε συναρμογή υλικά, οι Γάλλοι, ωστόσο, αξίζουν ένα πόντο παραπάνω. Ό,τι, δηλαδή θα χάσουν στην θέση οδήγησης, ένα πόντο, από τη γενικά χαμηλή τοποθέτηση του τιμονιού. Αμφότερα τα μοντέλα ικανοποιούν σε άνεση και πλευρική στήριξη, στο Juke όμως ο οδηγός θα νιώσει ότι μπορεί να φέρει τα πάντα λίιιιγο καλύτερα στα μέτρα του.

Για τους συνοδηγούς, όπως και τους υπόλοιπους επιβάτες, ουσιαστικές διαφορές δεν υπάρχουν. Στις πίσω θέσεις θα χωρέσουν και ενήλικες, με ικανοποιητικό αλλά όχι άφθονο αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Όσο για τα διαμερίσματα των αποσκευών, το 2008 παίρνει οριακά προβάδισμα, χάρη στο ελαφρά μεγαλύτερο (κατά μόλις 12 λίτρα) και πιο τετραγωνισμένο πορτμπαγκάζ του.

photos: nmarinopoulos

Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, στα χαρτιά η Peugeot δείχνει να έχει το πάνω χέρι. Στην πράξη, ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, αφού και το μοτέρ της Nissan αποδεικνύεται κρυφό διαμάντι. Ο χιλιάρης κινητήρας είναι νέος, εξελιγμένος από τους Ιάπωνες και δείχνει να έχει τρομερό νεύρο, σχεδόν από τις στροφές του ρελαντί. Ροπάτος, γραμμικός και με πολιτισμένη λειτουργία, πραγματικά δείχνει να ταιριάζει γάντι στο αμάξωμα του Juke. Ειδικά αν επιλέξει κανείς τη διαμόρφωση sport στο D-Mode (κάτι που το 2008 δεν διαθέτει -οδηγικά modes- στη βασική του διαμόρφωση…) η ζωντάνια του αυτοκινήτου προκαλεί τον οδηγό να κινηθεί πιο σβέλτα, ακόμα και στην αδιάφορη διαδρομή προς τη δουλειά ή τα ψώνια. Αρωγός εδώ το καλό σε κλιμάκωση και κούμπωμα κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Για να αποδίδουμε όμως τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, ούτε το μηχανικό σύνολο της Peugeot πάει πίσω. Μπορεί να έχει να κινήσει σχεδόν 90 κιλά περισσότερα, έχει όμως ελαφρά μεγαλύτερο κυβισμό, ισχύ και ροπή. Είναι και αυτό γεμάτο από χαμηλά, φουσκώνει γρήγορα και διατηρεί αυτή του τη δύναμη μέχρι τις στροφές του κόφτη, γραμμικά και με έναν όμορφα αποδιδόμενο τρόπο. Ταυτόχρονα κερδίζει ένα κλικ σε θόρυβο και κραδασμούς, ενώ (με το ρολόι) σημειώνει καλύτερες επιδόσεις, χωρίς να αποζητά περισσότερη βενζίνη.

Περνώντας στα της οδικής συμπεριφοράς, η κάθε πρόταση έχει ίσως το δικό της χαρακτήρα, που κρίνεται στις λεπτομέρειες. Και οι δύο όμως μπορούν να χαρακτηριστούν με μία μόνο λέξη. Ζωντανές. Τόσο το 2008, όσο και το Juke είναι αυτοκίνητα που δεν αφήνουν τον οδηγό στο παρασκήνιο. Αντιθέτως, τον τοποθετούν στο κέντρο της σκηνής και τον χρίζουν πρωταγωνιστή, στη μετακίνησή του. Χωρίς να φτάνουν σε σημείο να χαρακτηριστούν ουσιαστικά σπορ, είναι ιδιαίτερα συμμετοχικά, σε αυτό που προσφέρουν κατά την κίνηση.

Για το μεν Juke, μπορεί να αλλάξει χαρακτήρα, χάρη στα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport). Το τιμόνι του είναι αρκετά άμεσο και ακριβές, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Όσο για τις αναρτήσεις, διατηρούν τις κλίσεις σε λογικά επίπεδα και διαχειρίζονται με αξιοπρέπεια τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Το δε 2008 διαθέτει ένα εξίσου ενδιαφέρον και άμεσο τιμόνι (ίσως και οριακά καλύτερο, συνολικά). Οι αναρτήσεις του δείχνουν ελαφρά πιο δεμένες, ενώ προσφέρουν και καλύτερη ποιότητα κύλισης. Συνολικά δείχνει πιο δουλεμένο, χωρίς όμως να έχει τόσο μεγάλη διαφορά από το Juke. Σε κάθε περίπτωση και τα δύο είναι ευθύβολα, σταθερά και με καλά σε αίσθηση φρένα.

Που καταλήγουμε; Στο γεγονός ότι πρόκειται για δύο μοντέλα που ακόμα και κορώνα γράμματα να το ρίξεις, δεν πρόκειται να κάνεις λάθος. Μετρώντας τα κουκιά, το 2008 συγκεντρώνει περισσότερους πόντους για να πει κανείς ότι υπερτερεί στη μεταξύ τους κόντρα. Κοιτώντας πάλι την τιμή (εδώ του Nissan Juke, εδώ του Peugeot 2008), η μεταξύ τους διαφορά ίσως να μην αξίζει το επιπλέον κόστος (ακόμη και η έκδοση με τους 100 ίππους είναι πάνω από τις 20.000 ευρώ). Ως εκ τούτου, ξεκάθαρος νικητής δεν υπάρχει. Παρά μόνο δύο φρέσκα και νεανικά μοντέλα, που θα καλύψουν τις ανάγκες του δικού τους κοινού.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Nissan Juke 1.0 Peugeot 2008 1.2
Κυβισμός 999 cc 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2×81,3 mm 75,0×90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 86 kW (117 PS) / 5.250 rpm 96 kW (130 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.750-4.000 rpm 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4 sec 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h 198 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km 7,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,3 /5,9 / 5,0 lt/100 km 6,3 / 5,8 / 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 46 lt 44 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 613 km 571 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 135 g/km (WLTP) 131 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 215/60 R17 Continental EcoContact 6, 215/65 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.210×1.800×1.595 mm 4.300×1.770×1.530 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) – / – mm 1.540/1.540 mm
Μεταξόνιο 2.636 mm 2.605 mm
Χώρος αποσκευών 422-1.088 lt 434-1.496 lt
Απόβαρο 1.182 kg 1.267 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 17.900€

από 21.900€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Πολύ κατατοπιστικό το τέστ και η επιλογή των αυτοκινήτων,
    ευχαριστούμε,

    κάποια στιγμή περιμένουμε και το renault captur !

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!