NEA

Tesla Battery Day: Μπλα, μπλα, μπλα…

Για μία ακόμη φορά η Tesla και ο Elon Musk αποδείχτηκε πως υπόσχονται περισσότερα από όσα λένε. Μπορεί να ανακοίνωσε ηλεκτρικό 25.000 δολαρίων, αλλά κιχ για την μπαταρία αντοχής του 1.000.000 μιλίων!

Όσοι περιμένετε να ανακοινώσει ο Elon Musk κάποια σούπερ τεχνολογία στις μπαταρίες πέσατε έξω. Μάλιστα η απογοήτευση ήταν τόσο μεγάλη μέσα σε μερικές ώρες η Tesla έχασε μέσα σε λίγες ώρες περίπου 50 δισεκατομμύρια από την αγοραία αξία της (η κεφαλαιακή της είναι πολύ μικρότερη), όπως αναφέρει το Reuters, σαφώς επηρεασμένη η αγορά και από την φούσκα της Nikola.

Οι επενδυτές φαίνεται πως πλέον δεν πείθονται και τόσο από τα μεγαλεπήβολα λόγια του Musk, αλλά η Tesla έχει διογκωθεί τόσο πολύ που πλέον δεν μπορεί να «σκάσει». Οι μετοχές σε δύο προμηθευτές μπαταριών της Tesla, στην LG Chem της Νότιας Κορέας και στην Panasonic Corp της Ιαπωνίας, υποχώρησαν επίσης μετά την ανακοίνωση. To σίγουρο, πάντως, είναι πως θα επανακάμψει γρήγορα μετά την δημιουργική ασάφεια του Elon Musk.

Κατά την έναρξη της εκδήλωσης, ο Musk περπατούσε στη σκηνή φορώντας ένα μαύρο μπλουζάκι και τζιν. Το ακροατήριο του ήταν περίπου 240 μέτοχοι. Ο κάθε μέτοχος καθόταν μέσα σε ένα Tesla Model 3 στο χώρο στάθμευσης της εταιρείας.

Αυτό που ανακοινώθηκε είναι η περαιτέρω εξέλιξη των κυλινδρικών στοιχείων της μπαταρίας (αν και ο ανταγωνισμός χρησιμοποιεί πρισματικές για εξοικονόμηση χώρου) που θα καταλαμβάνουν μικρότερο χώρο και θα προσφέρουν έως πέντε φορές μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα, έξι φορές μεγαλύτερη ισχύ και 16% αύξηση της αυτονομίας.

Χάρη στη νέα τεχνολογία μία συστοιχία μπορεί να έχει τα νέου τύπου στοιχεία τύπου «4.680» (προφανώς το νούμερο αφορά στο ποσοτικό σύνολο στοιχείων διάστασης 46 mm σε διάμετρο και 80 mm σε μήκος), σε σχέση με τα τωρινά 2.170 και 1.865 που κατασκευάζονται από την Panasonic στο Gigafactory της Tesla στη Νεβάδα. Επίσης, η Tesla προμηθεύεται μπαταρίες τόσο από την κινεζική CATL όσο και από την LG Chem.

Σημαντικό είναι πως ο νέος σχεδιασμός των μπαταριών θα επιτρέψει μια μείωση του κόστους κατά 56% (στόχος είναι το κόστος να πέσει κάτω από τα 100$/kWh) με αποτέλεσμα η Tesla να μπορεί σε τρία χρόνια να διαθέσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο των 25.000 δολαρίων. Δίχως όμως να ξεκαθαρίζεται αν σε αυτή την τιμή θα συμπεριλαμβάνεται κάποια επιδότηση.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button