NEA

Έτοιμο για τους δρόμους το ηλεκτρικό Dacia Spring [vid]

Πρόκειται για την έκδοση παραγωγής που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2021 (για car-sharing, οι ιδιώτες θα περιμένουν μέχρι το φθινόπωρο) με όπλο της την ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή πώλησης, η οποία θα βρίσκεται αρκετά κάτω από τις 25.000€.

Η τιμή είναι εκτιμώμενη και ανάλογα με τις επιδοτήσεις μπορεί να είναι ακόμη χαμηλότερη αφού συνειδητά έχει επιλεχθεί η χρήση μιας σχετικά μικρής μπαταρίας (26,8 kWh) που δεν θα ανεβάζει το κόστος και ταυτόχρονα θα προσφέρει 225 χιλιόμετρα (WLTP) ηλεκτροκίνησης.

To μυστικό της σχετικά μεγάλης αυτονομίας -σε σχέση με την μπαταρία- του πρώτου ηλεκτρικού Dacia έχει να κάνει με έναν μικρό σε ισχύ ηλεκτροκινητήρα 33 kW (45 ίππων, η ισχύς δεν πρέπει να προβληματίζει μιας και τα EV είναι ιδιαίτερα ροπάτα από το μηδέν) με ροπή 125 Nm και την τελική περιορισμένη στα 125 χλμ./ώρα.

Μάλιστα πιέζοντας το διακόπτη Eco η ισχύς του μοτέρ πέφτει κατά 10% (στα 23 kW / 31 PS) και η τελική περιορίζεται στα 100 χλμ./ώρα. Η φόρτιση της μπαταρίας υποστηρίζει wallbox 7,4 kW AC (φόρτιση σε 5 ώρες στο 100%) και ταχυφόρτιση έως 30 kW DC (φόρτιση σε λιγότερο από 1 ώρα στο 8-%). Όπως είπαμε στα Dacia μετά το χαμηλότερο κόστος. Η Dacia εγγυάται οκτώ χρόνια ή 120.000 χλμ. για την μπαταρία.

Σχεδιαστικά το Spring είναι ένα όμορφο Dacia που μας παραπέμπει στα νέα Sandero. Ως βάση χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη εκδοχή του Renault Kwid που πωλείται στη Κίνα. To αμάξωμα φτάνει σε μήκος τα 3,734 μέτρα, σε πλάτος τα 1,770 μέτρα και σε ύψος τα 1,516 μέτρα με το μεταξόνιο στα 2.423 εκατοστά.

Στο εσωτερικό το ταμπλό διαθέτει δύο οθόνες (μια του πίνακα οργάνων και μια ως touch-screen), ενώ υπάρχει χώρος για τέσσερα άτομα. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 300 λίτρα, ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 15 εκατοστά. Ενδιαφέρον έχει πως υπάρχει και έκδοση Cargo για τους επαγγελματίες.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button