ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Grandland X Hybrid4 [test drive]

Ο κεραυνός της Opel; Από τη στιγμή που η ΔΕΗ αφαιρεί το σήμα του κεραυνού, από το λογότυπο της… κάποιες άλλες εταιρίες φροντίζουν να το τιμούν στην πράξη και να εναρμονίζονται με τα νέα δεδομένα της εποχής και τις εναλλακτικές μορφές κίνησης.

Για την Opel o λόγος, η οποία από το 2017 ανασχεδίασε τον “κεραυνό” της και έκτοτε φροντίζει τα ηλεκτροϋβριδικά μοντέλα της να εναρμονίζονται με την φιλοσοφία που αυτός πρεσβεύει (δίχως να ξεχνάμε από την εποχή της GM το Ampera).  Την προηγούμενη εβδομάδα βρεθήκαμε στο τιμόνι ενός τέτοιου… κεραυνού, ή αλλιώς ενός Grandland X Hybrid4, του νέου τετρακίνητου plug-In υβριδικού Opel απόδοσης 300 ίππων στα 1.600 κυβικά, με τις εκρηκτικές επιδόσεις, όπου τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,1 δλ. και η τελική του σταματά στα 235 χλμ./ώρα (όχι, δεν μπήκαμε στην διαδικασία να την εξακριβώσουμε.

Το Grandland X Hybrid4 ήλθε να ταράξει τα νερά της υβριδικής μετακίνησης, τόσο σε ό,τι αφορά την οικονομική μετακίνηση, όσο και στην πρακτικότητα που προσφέρει ένα Sport SUV στον κάτοχο του. Είναι από τα PHEV με το οποίο ο οδηγός μπορεί το πρωί να επιλέξει… το κοστούμι της εργασίας και να επωφεληθεί από την μπαταρία των 13,2 kWh που προσφέρει αυτονομία 59 χιλιομέτρων (πρακτικά λίγο κάτω από τα 50) για την μετακίνηση του. Kαι το βράδυ να φορέσει κάτι casual για να ανεβάσει την διάθεση του σε… αγωνιστικούς ρυθμούς αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητες που του προσφέρει ο κεραυνός (ξέρω, σας ζάλισα) της Opel. Κι όλα αυτά χωρίς να έχει το άγχος του βενζινάδικου, τουλάχιστον για όσο η μπαταρία είναι γεμισμένη. Η Opel μάλιστα κάνει λόγο για μέση κατανάλωση κάτω από 2 λίτρα, κάτι που φυσικά ισχύει στην θεωρία και μόνο στα πρώτα 100 χλμ. με την μπαταρία χορτάτη (η φόρτιση χρειάζεται από 2 έως 6 ώρες, μέγιστη ισχύς Wallbox στα 7,4 kW).

Σε ό,τι αφορά τη “μηχανολογική ακτινογραφία” του οχήματος, η Opel έχει εξοπλίσει το υβριδικό Grandland X, όπως προαναφέρθηκε, με μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.600 κυβικών και απόδοσης 200 ίππων, το οποίο όμως συνεργάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες και ως εκ τούτου η συνολική ισχύς φτάνει τους 300 ίππους και η ροπή τα 520 Nm. Η κίνηση περνάει μέσω του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, που η Opel δίνει την κωδική ονομασία (e-EAT8, ναι, της Peugeot είναι) όταν ταυτόχρονα λειτουργεί όπου χρειάζεται το ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα για τετρακίνηση.

Βολικά είναι τα 4 προγράμματα κίνησης (4WD, Sport, Hybrid, Electric), που ανάλογα τι θα επιλέξεις  οι παραμετροποιήσεις που εκτελούνται, στην κίνηση, την οικονομία του οχήματος, αλλά και στην συνολική αίσθηση του Grandland X Hybrid4 είναι αισθητές. Στον τομέα της ασφάλειας και άνεσης το Grandland X προσφέρει μεταξύ άλλων: Automatic Emergency Braking (αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης), Advanced Park Assist (υποβοήθηση παρκαρίσματος), Adaptive Cruise Control (ενεργό cruise control) με αναγνώριση πεζών (pedestrian detection), κάμερες 360 και συνδεσιμότητα με το σύστημα Opel On Star. Εξαιρετικό και το σύστημα πλοήγησης που προσφέρει στον εξοπλισμό του. Με το που «άναψε» η ένδειξη βενζίνης, τότε ενεργοποιήθηκε το Navigation System προκειμένου να μας καθοδηγήσει στο πλησιέστερο βενζινάδικο.

Στην πράξη το Grandland X Hybrid4, είναι ένα όχημα που διακρίνεται για την  “φιλικότητα” του στον οδηγό, που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του, άνδρας ή γυναίκα. Μπορεί στο άκουσμα των 300 ίππων κάποιοι να τρομάξουν, “στο πως κουλαντρίζεις” ή και πως… ταΐζει τόσα άλογα, αλλά η πραγματικότητα κάνει skip αυτές τις σκέψεις με μια μέση κατανάλωση στα περίπου 5 λίτρα/100 χλμ.

Το  Grandland X Hybrid4 είναι σχεδόν αθόρυβο στις μετακινήσεις του και την ίδια στιγμή  διακρίνεται για την εξαιρετική ποιότητα κύλισης του. Παράλληλα ο οδηγός θα εκτιμήσει την πολύ καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης και δεν θα προβληματιστεί από το σύστημα πέδησης με την σωστή αίσθηση στο πεντάλ του φρένου και παρά την λειτουργία ανάκτησης. Αν μάλιστα πατήσει δυνατά και το δεξί πεντάλ, θα χαμογελάσει ακόμα περισσότερο βιώνοντας αδρεναλίνη που συναντάται σε καθαρόαιμα σπορ οχήματα. Πάντως, στις στροφές και οδηγώντας στο όριο γίνεται αντιληπτός ο όγκος των 1,8+ τόνων.

photos: nmarinopoulos

Η κατευθυντικότητα του στην εθνική οδό σε υψηλές ταχύτητες είναι εξαιρετική, ενώ στο επαρχιακό δίκτυο η σφιχτή του ανάρτηση δεν θα προβληματίσει και θα αποτρέψει δυσάρεστες εκπλήξεις. Αν στο μεταξύ ο οδηγός επιλέξει να ενεργοποιήσει και την τετρακίνηση τα αποθέματα ασφάλειας αυξάνονται στο μέγιστο, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό και από τον μη ψαγμένο οδηγό.

Όλα τα καλά κοστίζουν θα πει ο σοφός λαός και αυτή η ρήση δεν απέχει από την πραγματικότητα της φίρμας. Η τιμή κτήσης του Grandland X Hybrid4 εκκινεί από 50.200 ευρώ (υπάρχει και το μικρότερο με τα 224 άλογα) και μάλλον δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά με τόση “τεχνολογία” που είναι προικισμένο αυτό το ξεχωριστό Opel. Φυσικά η γκάμα της φίρμας περιλαμβάνει και συμβατικά Grandland με τιμές περί τα 21.000 ευρώ περίπου. Αλλά όταν βρεθείς πίσω από το  Grandland X Hybrid4… δεν ξέρω αν θελήσεις κάτι άλλο…

Κλείνοντας με μια ιστορική αναδρομή, να σημειωθεί, ότι το πρώτο λογότυπο της Opel ήταν σε κόκκινο και χρυσό χρώμα με τα αρχικά του ιδρυτή της. Το 1910 έκανε την εμφάνισή του ένα μπλε λογότυπο σε σχήμα ματιού όπου αναγραφόταν με χρυσά γράμματα το όνομα της εταιρίας, ενώ το 1937 πρωτοεμφανίζεται ένας κίτρινος κύκλος και από μέσα του περνάει ένα γκρι Ζέπελιν. Ο γνωστός σε όλους μας κεραυνός που αναφέρεται στα φορτηγά Blitz (στα γερμανικά ο κεραυνός) ήλθε το 1964, ενώ τη δεκαετία του 80 ο κύκλος έγινε μαύρος και στο πλάι αναγραφόταν η επωνυμία της εταιρίας. Φτάνοντας στην εποχή μας, το 2002 υιοθετήθηκε το έμβλημα που γνωρίζουμε, ασημί και τρισδιάστατο έχοντας περάσει από διάφορα facelift.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Opel Grandland X Plug-in Hybrid 300 PS- Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 147 kW (200 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, άμεσος ψεκασμός
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 300 PS / 520 Nm
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΟΤΕΡ
Ηλεκτροκινητήρας  Μπροστά -> Ισχύς: 81,2 kW, Ροπή: 320 Nm, Τάση: 300V
Πίσω -> Ισχύς: 83 kW, Ροπή: 166 Nm, Τάση: 300V
Συστοιχεία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 13,2 kWh, φόρτιση από 2 ώρες (7,4 kW) έως 7 ώρες (2,4 kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1 sec
Τελική ταχύτητα 235 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 2-3 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
6-7 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 18 kWh/100 km
Τυποποιημένη 1,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 661 km
Ηλεκτρική: 58 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 29 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 205/55 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.477 x 1.856 x 1.609 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.595 / 1.610 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm
Χώρος αποσκευών 390-1.528 lt
Απόβαρο 1.875 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 50.200€ (47.200€ με τους 224 PS)

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button